Mijn gear/setup - wat veranderen?

Hey,

Ik vond het beetje onnodig om een nieuwe thread aan te maken hiervoor (omdat men daar waarschijnlijk niet op zit te wachten), vandaar dat ik hiet hier even vraag.
Ik heb 650-700 euro over en ik wil dance producties gaan maken. Wie-o-wie vind het leuk om voor mij een boodschappenlijstje te maken? Een kick-ass PC (met ableton-software) en een redelijke ASIO geluidskaart heb ik al. Monitors zijn niet van prioriteit, wat ik nu heb voldoet voorlopig wel.

Oja.. ik vind het leuk om aan knoppies te draaien! Zelf zat ik te denken om ook een RM1X aan te schaffen, maar ik weet niet of dit wel zo'n zin heeft. Ik kom er gewoon niet uit ;{

Alvast bedankt
 
Hey,

Ik vond het beetje onnodig om een nieuwe thread aan te maken hiervoor (omdat men daar waarschijnlijk niet op zit te wachten), vandaar dat ik hiet hier even vraag.
Ik heb 650-700 euro over en ik wil dance producties gaan maken. Wie-o-wie vind het leuk om voor mij een boodschappenlijstje te maken? Een kick-ass PC (met ableton-software) en een redelijke ASIO geluidskaart heb ik al. Monitors zijn niet van prioriteit, wat ik nu heb voldoet voorlopig wel.

Oja.. ik vind het leuk om aan knoppies te draaien! Zelf zat ik te denken om ook een RM1X aan te schaffen, maar ik weet niet of dit wel zo'n zin heeft. Ik kom er gewoon niet uit ;{

Alvast bedankt

Kun je ook midi sequencen met jouw ableton-versie? Als dat het geval is, voegt een RM1x misschien niet zoveel toe. Misschien is een leuke VA met klavier en knoppen een mooie eerste stap. Iets van een (tweedehandse) Nord lead2 of Alesis Ion. Hou je nog geld over voor kabels, een midi-interface (als je die nog niet had), een klein mixertje en een midicontroller om ableton mee aan te sturen. In ableton kun je wellicht ook al wat met VST(-i)'s proberen.
 
Gear: Een kick-ass PC (met ableton-software) en een redelijke ASIO geluidskaart heb ik al.
Budget & genre: Ik heb 650-700 euro over en ik wil dance producties gaan maken.
Monitors zijn niet van prioriteit, wat ik nu heb voldoet voorlopig wel.
Oja.. ik vind het leuk om aan knoppies te draaien! Zelf zat ik te denken om ook een RM1X aan te schaffen, maar ik weet niet of dit wel zo'n zin heeft. Ik kom er gewoon niet uit ;{

De RM1x zou ik hiervoor zeker niet aanraden. Heb hem zelf gehad. Hij heeft wel een goede sequencer aan boord maar de klanken zijn iets minder, zeker voor dance. Hij heeft ook maar 1 stereo uitgang dus kan je moeilijk de klank nog wat extern opkleuren (bvb alleen de kick compressen). Je bent van plan Ableton te gebruiken dus lijkt de RM1x mij een grote NoNo...

Voor die typische dance sound met veel hands-on controle en binnen dit budget zou ik voor een 2de hands Roland MC-500 & Access Virus gaan. Geen twijfel mogelijk!
 
Muziek : (detroit) electro,techno,acid en Plaid,BOC-achtige dingen

Gear : Roland Juno60(+kenton pro dcb)
Alesis Ion
Clavia Nordlead1( 12 stemmen en soundcard)
Roland TR707
Vermona Drm1 MK2

Soundcraft Spirit Live 24
Emu 1212m
Alesis monitor one

Cubase Studio4
EmulatorX



Ben overigens volledig tevreden met mn setup.
Compressor wordt de eerstvolgende aanschaf.
Vakantiegeld 2008 gaat waarschijnlijk naar een MPC2500 en Little Phatty of Mono/poly.

Mooie gearlijst! :okdan: Zou idd eerst een vette compressor kopen of wat outboard FX (op zijn minst een delay: een TC Electronic D2).
Je hebt al aardig wat analoge en VA synths dus die Little Phatty zou voor wat overlap kunnen zorgen... Toch maar eerst die MPC dan, heb je volgens mij veel meer aan... Maar nogmaals: mooie gearlijst!
 
Nu de verbouwing bijna afgerond is ga ik weer eens mijn hobby oppakken.
De meeste hardware is inmiddels verkocht.

Wat ik nog heb en sowieso ga gebruiken is:

Software:

Reason 3 -> wordt dan een upgrade naar 4
Ableton live 5 -> wordt dan een upgrade naar 7
Reaktor 5

Hardware

Motu 828 MKII
Remote 25

Wat wil ik nog hebben

Een Mac (Imac of Book denk ik nu aan)
Een controller met mpc pads

En in de toekomst een Analoge synth

Iemand iedeeen ?.
 
aanvulling op set-up

aanvulling op set-up

Hey,

Ik speel in een electro trash-bandje en ben op zoek naar een goedkoop synthje. Het moet gebruikt worden om wa plastieke noise geluiden te maken in de stijl van crystal castles. Moet midi controleerbaar zijn
en niet te veel menutjes om door te gaan voor de programmatie.
De huideige set-up: microkorg, korg emx, clava nord

bedankt
-- Pieter --
 
Mijn Gear

Mijn Gear

Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum en dit is wat ik doe:

Genre: Hiphop/Rap, R&B, Electro

Gear:

mic's, interface & Monitors:
tc-electronics studio konnekt 48 (interface)

neumann tlm 103 (mic)
neumann u87 (mic)
4x sm58 (mic)
audix drumset (mic's)

2x yamaha hs80m (monitors)

in m'n rack:
dbx 162sl stereo compressor
dbx 904 noise gate
lexicon mx300 multifx
dbx 120a subharmonic synthesizer (extra laag voor beatbox)

synths/keys:
roland sh201
yamaha motif xs7
korg triton extreme 76

Programma's/Software
Cubase, Protools, Wavelabs, Reason, Fruity Loops, Waves Diamond Bundle, Antares plugins, Sampletank 2, Hypersonic 2 & Xphraze -

Budget:
650,- euro per maand.

Wat zouden jullie veranderen, aanschaffen, upgraden? Ik wil eigenlijk sparen om m'n akoestiek te verbeteren, is maar een ideetje.. jullie?
 
Laatst gewijzigd:
Wat zouden jullie veranderen, aanschaffen, upgraden?

Denk dat je setup vrij compleet is hoor.
Misschien dat je nog over een MPC/MV na kan denken voor beats te maken.
Maar dat kan ook met een drum VST en een pad controller.
 
-------------------------------------
Budget:
650,- euro per maand.

Wat zouden jullie veranderen, aanschaffen, upgraden? Ik wil eigenlijk sparen om m'n akoestiek te verbeteren, is maar een ideetje.. jullie?
-------------------------------------

Als je zoveel geld te besteden hebt, dan zou ik persoonlijk eerst even gaan kijken naar nieuwe monitors.

Ook zou ik het zeker de moeite waard vinden om te kijken of je één en ander kunt verbeteren aan de akoestiek. Ik heb zelf het verschil gehoord tussen de akoestiek in mn eigen knusse homestudiootje en de akoestiek in een professionele studio. Het verschil is echt te bizar voor woorden.
 
hmm, ja nieuwe monitors zou wel een goede investering zijn ja. En akoestische verbeteringen was ik ook van plan ja.
 
Hey, ben mijn oude hobby terug aan t oppikken nu ik mijn studies heb afgemaakt en weer tijd heb. Praktisch alle hardware is weg, maar ik wil toch nog iets erbij.

Momenteel switch ik nog steeds tussen FLstudio7 (pas beta8 afgehaald) en cubase. De reden waarom ik nog switch is dat ik FL nog steeds opteer voor zijn snelle en gemakkelijke workflow. Maar uit cubase krijg IK een betere sound. Ook al werk ik met dezelfde samples, het klinkt toch significant anders en in mijn oren beter... (jaja theoretisch kan dit zeker niet :d)

Maar goed, daarover gaat het niet. Ik wil dus graag nog iets hardware bij. Mijn genre van muziek gaat van DJ delicious, Axwell, D. Ramirez, Tocadisco, justice, goose, boys noize, digitalism, fedde le grand, etc. Je weet wel, leuke club muziek. Naar mijn mening heb ik iets nodig waar ik veel sounds uit krijg. Mijn budget zit rond €1000. Ik zat te denken over een fantom x6... of zou ik beter voor een motif gaan? Of zijn deze bakken misschien te mainstream voor het genre dat ik maak en ben ik beter af met bijvoorbeeld een virus c?
 
Mijn Korg Triton is eindelijk de deur uit, dus kan ik op zoek naar een leuk mengpaneel voor in m'n mini-studio. Ik heb nu een soort van basis-setup, maar die zou ik later wel willen uitbreiden. Vandaar ook dat een eventueel mengpaneel op de groei zou moeten gekocht worden.

Dit moet er sowieso nu al op kunnen:
TB-303, SH-101, TR-606, TR-727, TR-707, TR-808, DX-21

Het genre muziek waar ik mee bezig ben, is electro/house/acid.
Welk mengpaneel zou ideaal zijn? Ik heb al zitten kijken naar een Mackie SR-24-4 of 32-4. Zijn deze een beetje geschikt voor het genre? Mijn budget is 700-750 euro, voor moest iemand anders een ander idee hebben.

Verder zou ik ook moeten beginnen met de aankoop van wat effecten.
Wat zou een stevige basis kunnen zijn?
 
yo

yo

ik zal dan ook maar is meedoen , al zal tegen jullie setup da van mij ni zo erg veel voorstellen maar goed , ik kan doen wat ik wil en moet doen dus das het belangrijkste.

GERNE : trance , hardtrance , techno , electro ,lounge , house , progressive

SETUP : DAW , : moederbord /asus maximus extreme ddr3 edition
geheugen / ddr3 ocz 1066mhz 2gb
processor / quadcore ( intel ) 2.4 / draaid nu op 3.0
voeding / antec silent 850watt
videokaart / goe maar ni belangrijk
soundkaartje / e-mu 0404

SOFTWARE :heb jaren met fl-studio bezig geweest , maar heb me er uiteindelijk
toch bij moeten neerleggen dat ik er beter van kon afstappen.
ik gebruik heel soms fl nog , voor de rest ableton 7 en cubase 3
tja en een aantal plugins .


men mixer : een korgd1200mkll
men controller : een uc -33
men master out een gewone mixer (die er nog tussehangt )betrouwbare versterker en een paar ( niet super ) maar voorlopig goed genoeg zijnde luidsprekers.

opnemen doe ik doe ik via men analoog uit en men digital uit van men pc.

ik denk dat mijn eerste aanschaf nu monitors zouden moeten zijn , ik ben daar zelfs vrij zeker van .ik ga voor de krk-rp 8 denk ik , mss iemand een mening of ik iets kan veranderen? ik denk ( op de monitors na ) dat ik er geen flauw benul van heb.

GREATZ AND BEATZ
mvg,
timothy
 
Hier gaan we dan...m'n setup is behoorlijk zielig vergeleken met anderen haha

GENRE: Wat er in m'n hoofd opkomt, niet specifiek genre gebonden

HARDWARE:
- Asus P5B mobo
- 3GB DDR2 RAM
- Intel Core 2 Duo E6300 processor
- Akasa powersupply die klinkt als een jet die opstijgt...helaas
- Creative SB X-Fi XtremeMusic soundcard
- M-Audio Axiom 61 midi-controller
- JBL Creature II speakers (nog nooit zo'n slechte speakers in m'n leven gehad)
- Sony MDR-EX90LP in-earphones (die stukken zuiverder klinkt als bovenstaande speakerset)

SOFTWARE:
- FL Studio 7 (heb me nog niet gewaagd aan de 8 )
- Ableton Live Lite 6.0.10
- reFX Vanguard
- Sylenth1 (en nog een hele rits plugins)

Wat ik het liefste wil veranderen...ja simpel...ik wil zodra ik het budget heb nieuwe degelijke monitors hebben (denk Dynaudio of Genelec) en een stille voeding, want deze maakt wel heel erg veel lawaai. Daarna kan ik wel een tijdje verder, moet nog veel leren en dan komen de volgende wensen vast vanzelf haha.
 
Ik doe ook mee

Ik doe ook mee

Genre:
Acid, Tekno

Gear:
Macbook pro 2,33C2D
19 inch widescreen tft
P3, 512 mb met windhoos XP (voor editors die nie op mac draaien)

Ableton Live 7
M-audio Firewire Audiophile
M-audio midisport2X2 en Uno
Yamaha MG16/4 mixer
KRK Rokit 5's

Jomox Airbase99 <-> Doepfer Drehbank
Korg ER-1 (seq voor de airbase, samen met Live)

Nord Modular rack
Waldorf Pulse
Korg MS20 controller

EMU esi-32 sampler

Lexicon MPX-110
ART SGX-lt distortion
Moogerfooger MF-103 Phaser
Behringer MDX2200 compressor
Akai MFC-42
DBX 231 (stereo 31 bands eq)

Budget:
250 euries in de maand

PS, de schuingedrukte dingen wil ik zelf vervangen door betere
 
Ik gooi er ook maar ff een update tegen aan:

Synths:
TB303
SH101
Juno60
AlphaJuno1
Akai AX60
Korg Mono/Poly

Drums:
Boss DR55
TR606
TR727
TR808
TR909

FXetc:
Ibanez AD202
Ibanez UE400
Ibanez HD1000
Dynacord DRS78
Boss SD-1
Boss HM-2
TC M-350
DBX 166xl
Drawmer MX30

Mengerts:
Soundcraft Spirit FX8
Roland M-160

Sequencer:
MMT8

Nu zit ik al een week te geilen op die ZEIT sequencer en durf de knoop niet echt door te hakken. Vooral de wachtlijst houd mij een beetje van het bestellen af. :(
 
Yamaha;
RS7000
Rm1x
Cs6x
HS50m
PSR540

Behringer;
1204
Virtualizer Pro

Novation KS4

Korg ER-1

aanpassingen? Rm1x eruit wegens overcompleet. Ik wil er een Waldorf Blofeld bij zetten en misschien ooit nog een externe geluidskaart. Mixer met meer kanalen mag ook wel, kom er nu al te kort.
 
Yamaha RS7000, Rm1x, Cs6x, HS50m, PSR540,
Behringer 1204, Virtualizer Pro,
Novation KS4,
Korg ER-1

aanpassingen? Rm1x eruit wegens overcompleet. Ik wil er een Waldorf Blofeld bij zetten en misschien ooit nog een externe geluidskaart. Mixer met meer kanalen mag ook wel, kom er nu al te kort.

Veel hangt af van welk genre je wil maken en welk budget je eraan wil geven maar de PSR zou er zowiezo uitmoeten (omdat het geen synth is) en de RM1x (owv de overlap met de RS7000). De Blofeld zou ik wel eerst eens willen horen...
 
Back
Top