Waarom Monitors

Origineel geplaatst door mischa
ja das de us price voor de mackie speakers in nederland betaal je ongeveer 80 euro en ja die kun je dus gewoon als rezerve gebruiken . de tweater is me nog niet helemaal duidelijk dan zou ik 1 mackie moeten openschroeven

Tweeters zijn toch niet zo gauw aan vervanging toe als de cone? Is dat niet?
Iig goed nieuws, want monitors zijn duur en ik kan me misschien maar beter nu reeds voorzien van reserve, daar zij anders later wanneer ik ze nodig alleen maar weer moeilijker te krijgen zullen zijn. Alleszins de kans bestaat er toch toe denk ik....

Btw, ben nu al zo'n jaar of 4 al eens aan het bonken, kweet niet, hoe lang is zoiets accuraat?

alvast bedankt voor je doorwinterde speakerfreak-info;)
 
bass speakers slijten niet echt je zou het kunnen doen voor de zekerheid maar de meeste amps hebben een beveileging ingebouwd voor overbelasten
 
maar jullie hebben dus monitors vooral op de gok gekocht, want ik neem aan dat jullie budget niet super groot is dus dat jullie niet meer dan 1000 euro uitgeven aan een setje... en daaronder wordt het vooral gokken?
 
gokken .. hmm nou denk het wel . denk dat het budget een grotere rol speeld dan een ( echte ) monitor . en dan natuurlijk het merkje . je koopt geen behringer want dan ben je niet stoer maar of je nu genelec 1031 mackie active 824 of beringer truth koopt ze hebben allemaal dezelfde bass speaker .

dus ik zou liever horen van welke fabriekant de units zijn en ook wie de versterker heeft geleverd.
 
Origineel geplaatst door REEDS
maar jullie hebben dus monitors vooral op de gok gekocht, want ik neem aan dat jullie budget niet super groot is dus dat jullie niet meer dan 1000 euro uitgeven aan een setje... en daaronder wordt het vooral gokken?

Op de gok? Ja en nee.
Toenertijd was de Mackie Hr824 "DE" revelatie op het monitor gebeuren. Ik heb ze toen ook maar èènmaal deftig geprobeerd in een shop. En ja ze klonken mooi!!
Maar in principe zou je zelfs beter zijn als je ze mee zou nemen om ze thuis is in je studio te testen.
Indien je de verhouding respecteerd Studioruimte VS near- of meer midfield en de klank staat je aan, kan je eigenlijk niet miskopen. Er bestaat wel iets qua genre zegt men, maar daar geloof ik niet erg in. Iedereen houdt van mooi laag in zen Mix of dat nu klassiek is dance of hoempapa.
Nu nog is de Hr824 een zeer goede keuze als je de ruimte ervoor hebt, anders is er ook nog de 624 en die is naar het schijnt ook TOP en nieuwere generatie.

Ik wou ineens active en daar was ook nog Genelec en dynaudio, maar die waren nog wat duurder. Enfin eind 1999 was de Hr824 2250 euro en heb ze na goed zoeken gevonden bij iemand die ze wou laten voor 1750 nieuw(thomaokaze.be) maar nu kan je ze al voor minder ook nieuw vinden denk ik. Ze zijn elke euro waard.

Heb achteraf bij een vriend die invoerder is in België en dus ook betatester enzo, de midfieldachtige XM studiodesignmonitors gehoord van http://www.soundprojects.com en zij zijn ook BOM. Maar je kan niet alles hebben hè.


:mega:
 
Het is en blijft een gok als je de monitors niet thuis test.
De ruimtebepaald vormeer dan 50 % het geluid !!!


Het blijft een questie van je eigen gehoor en je eigen interpretatie van geluid.
Je moet ook je apperatuur kennen. Dan leer je er al snel mee werken.
Iemand die altijd met een koptelefoon werkt zal op monitors niet kunnen werken omdat deze voor zijn gevoel veel minder geluid en diepte geven. Dit komt puur doordat de ruimte niet meewerkt en het geluid direct op de trommelvlies werkt.

Verder moet je voor de hobby wel binnen je budget blijven !
Ik heb zelf een paar absolute zero's gekocht en deze bevallen me uitstekend.
 
P.S.
Hiervan heb ik reeds 1 tweeter opgeblazen.
Vraag me niet hoe maar het is mogelijk !!:confused:
vervanging 75 pleurie !
 
Origineel geplaatst door REY
Het is en blijft een gok als je de monitors niet thuis test.
De ruimtebepaald vormeer dan 50 % het geluid !!!


Het blijft een questie van je eigen gehoor en je eigen interpretatie van geluid.
Je moet ook je apperatuur kennen. Dan leer je er al snel mee werken.
Iemand die altijd met een koptelefoon werkt zal op monitors niet kunnen werken omdat deze voor zijn gevoel veel minder geluid en diepte geven. Dit komt puur doordat de ruimte niet meewerkt en het geluid direct op de trommelvlies werkt.

Verder moet je voor de hobby wel binnen je budget blijven !
Ik heb zelf een paar absolute zero's gekocht en deze bevallen me uitstekend.

Ik denk dat je idd binnen je budget moet blijven, maar op een hoofdtelefoontje afmixen? Nee vergeet dat verhaal maar heel snel. Je kan lang uitstellen zulke investering te doen, maar als je echt een mix wil leren maken zal je de tools die daar voor nodig zijn toch is "eens" moeten aanschaffen. Die absolute's kunnnen daar ook voor dienen, ongetwijfeld, maar hifi-speakers enz.. nix daarvan... Er bestaan "highclass" hifispeakers op de markt waar je het ook op zou kunnen leren, maar het is niet echt aan te raden en als je ze tegenkomt kosten ze evenveel of meer als studiomonitors en ze lijken er dan ook verdomd fysiek zwaar op.

Thuis testen gaat misschien bij sommige shops, maar maak je geen illusies, elke monitors moet je je muziek en cd's op leren horen hoe het zich vertaald, al beweert ieder merk nog zo zeer dat zijn monitors linear zijn als de pest, b*lsh*t!

Gewoon cd's meenemen naar de shop die je dierbaar zijn, daar al de monitors testen en diegene overwegen die het meest bij je fitten, rekening houdend met je omgevingsruimte waar je ze gaat installeren. Positie luisteraar VS L/R = gelijkbenige driehoek als ideaal. Beetje strategische demping hier en daar, ook in de hoeken erachter voor de bas en aan het werk...
 
Back
Top