Ereader/tablet voor muzikant

Alle iPads zijn prima geschikt voor partituren (in pdf of jpeg formaat), tenzij je erg slechte ogen hebt. Een app als ForScore is helemaal perfect om daarvoor de te gebruiken.
In het (professionele) live-circuit heeft iedereen die digitaal leest een iPad.
Vanaf de iPad 3 heb je een retina-scherm en dus haarscherp beeld!

Een tablet in A4 formaat is niet reeel. Als het al bestaat, dan ziet het er ook niet uit, is zwaar, korte accuduur, matig scherm.
Kan je net zo goed een laptop nemen.
 
Alle iPads zijn prima geschikt voor partituren (in pdf of jpeg formaat), tenzij je erg slechte ogen hebt. Een app als ForScore is helemaal perfect om daarvoor de te gebruiken.
In het (professionele) live-circuit heeft iedereen die digitaal leest een iPad.
Vanaf de iPad 3 heb je een retina-scherm en dus haarscherp beeld!

Een tablet in A4 formaat is niet reeel. Als het al bestaat, dan ziet het er ook niet uit, is zwaar, korte accuduur, matig scherm.
Kan je net zo goed een laptop nemen.

Mischien moet ik dan toch een Ipad overwegen.
Jhr, kan je een ipad (1?) ook "jailbreaken" voor apps van derden? ipv de app store.
 
Dat kan ja. Je moet wel zorgen dat je de juiste jailbreak gebruikt voor jouw model iPad.
Ik jailbreak zelf overigens niet, dus verder geen ervaring mee.
 
Ja, een iPad 1 is gemakkelijk te jailbreaken. Wegens het stoppen van support van Apple op dit model is dat ook een reële optie om wat extra features mogelijk te maken.
Maar met jailbreaken moet je wel lol hebben in geknutsel. Het is een bewuste keuze; of je moet het willen doen voor illegaal gekopieerde (niet betaalde) apps, ik zou persoonlijk voor die paar euro die de gemiddelde app kost geen dief te willen zijn.

Ik zou "als muzikant gedacht" een gewone iPad 1 overwegen, simpelste model, is allang niet duur meer.
En dan gewoon de apps uit de apple appstore.
 
Het wordt een Ipad, de goedkopere budget tablets waren erg traag en liepen om de haverklap vast. Zelfs tijdens de demonstratie in de winkel.
 
Back
Top