Ereader/tablet voor muzikant

synthkey

Stamgast
Lid sinds
10 september 2012
Berichten
146
Locatie
Zwolle
Ik speel toetsen in verschillende pop bands, en ik zie steeds meer mensen bladmuziek op hun ipad gebruiken; wat ik mij af vraag, is er ook een betaalbare tablet/ereader op a4 formaat waar ik al mijn bladmuziek en handleidingen vanaf kan lezen?
Ik vind een Ipad nog te duur.
 
Ik speel toetsen in verschillende pop bands, en ik zie steeds meer mensen bladmuziek op hun ipad gebruiken; wat ik mij af vraag, is er ook een betaalbare tablet/ereader op a4 formaat waar ik al mijn bladmuziek en handleidingen vanaf kan lezen?
Ik vind een Ipad nog te duur.
Bij een e-reader heb je een lampje nodig als er weinig omgevingslicht is.
En moet die tablet echt 297x210mm groot zijn?

Eender welke goedkope android tablet kan pdf's weergeven. Is die bladmuziek ook in pdf?
 
Ja, ik kan in finale ook als PDF exporteren. Zou ook geinig zijn als ik er mp3tjes mee zou kunnen afspelen.
Denk dat a4 formaat het beste is, want op dat formaat schrijf ik immers ook de leadsheets uit.
 
Ja, ik kan in finale ook als PDF exporteren. Zou ook geinig zijn als ik er mp3tjes mee zou kunnen afspelen.
Denk dat a4 formaat het beste is, want op dat formaat schrijf ik immers ook de leadsheets uit.
Op een scherm maakt dat niet veel uit, alles wordt toch geschaald/gezoomed. De vraag is enkel of je ogen goed genoeg zijn ;)

En natuurlijk kan je er mp3's mee afspelen (met een tablet, niet met een e-reader). Kan je dat tegenwoordig al niet met een koffiezetmachine? :D
 
Op een scherm maakt dat niet veel uit, alles wordt toch geschaald/gezoomed. De vraag is enkel of je ogen goed genoeg zijn ;)

En natuurlijk kan je er mp3's mee afspelen (met een tablet, niet met een e-reader). Kan je dat tegenwoordig al niet met een koffiezetmachine? :D

Is het aanbod van een a4 tablet dan zo beperkt? 8~ Het is in principe alleen voor bladmuziek, maar mp3tjes en een web browser functionaliteit zou ook erg handig zijn.
Inderdaad achtergrond verlichting is ook een must geloof ik! Valt een ereader/tablet nog te lezen op een podium met lichten?
 
Laatst gewijzigd:
inderdaad, de rand niet meegerekend; ik zoek een tablet die mijn sheets op a4 formaat kan weergeven alsof het papier is dat ik voor me heb.
 
Dan ga je naar 12 à 13 inch, maar dat zijn geen gewone tablets meer (ook al omdat ze een stuk minder draagbaar/licht zijn), en dan ga je meestal veel meer betalen. Zij onderstaande voorbeeld:
http://www.dell.com/be/p/xps-12-l221x/pd

Tenzij geld geen probleem is, zou ik gewoon gaan voor een 10 inch tablet. Ga het eens uitproberen in een winkel ofzo?
Het punt blijft: A4 is een papierformaat.
 
Dan ga je naar 12 à 13 inch, maar dat zijn geen gewone tablets meer (ook al omdat ze een stuk minder draagbaar/licht zijn), en dan ga je meestal veel meer betalen. Zij onderstaande voorbeeld:
http://www.dell.com/be/p/xps-12-l221x/pd

Tenzij geld geen probleem is, zou ik gewoon gaan voor een 10 inch tablet. Ga het eens uitproberen in een winkel ofzo?
Het punt blijft: A4 is een papierformaat.

zal ik doen, haha ja 1000 euro voor een tablet is 10 x te veel 8~
 
Back
Top