Multi effectenbak

Over de Zoom G1on:

Je kunt op dat ding je favoriete effecten instellen op de geheugenplek die je zelf wilt. Dus bijvoorbeeld: op 1 een Reverb, op 2 een Flanger en op 3 een combo v/e Echo en een Flanger. Wisselen tussen die 3 doe je met de twee voetpedalen. Op plek 0 heb ik niks staan (pass through). Als je 'm aanzet staat ie op de laatst gekozen geheugenplek en kun je meteen jammen.


Leuk ding, goedkoop en goed, dat wekt altijd mn interesse :)

Hoe voer je bpm in voor je delay sync aan je song tempo? Moet je dat vooraf instellen, lijkt me niet toch? of detecteert hij dat zelf?
 
Leuk ding, goedkoop en goed, dat wekt altijd mn interesse :)

Hoe voer je bpm in voor je delay sync aan je song tempo? Moet je dat vooraf instellen, lijkt me niet toch? of detecteert hij dat zelf?
In de gebruiksaanwijzing staat dat bijna alle Delays synchen met het tempo in BPM. Je kunt voor het drumcomputer- en het loopergedeelte de BPM invoeren. Ik neem aan dat die Delay's daar mee syncen. Ik gebruik overigens de gebruiksaanwijzing v/d Bass Zoom (de B1on i.p.v. de G1on) omdat daar wel alle nieuwe effecten in staan. De gebruiksaanwijzing v/d Gitaar G1on van Zoom bevat die nog niet. Zie:
  1. Downloads voor de B1on
  2. Lijst met effecten die in de B1on (en denk ik ook de G1on) zitten
Zoom heeft een tijdje geleden de firmware upgradet met wat extra effecten (als je een oude G1on of B1on hebt kun je dat zelf ook doen). Alleen staan die extra's niet in de effectenlijst van de G1, wel in die van de B1. Als je in die lijst kijkt en je ziet ergens een icoon v/e muzieknootje staan dan betekent dat dat 'ie gesynchroniseerd is met het tempo. Ik weet echter niet of 'ie alleen synch't als je de looper of drumcomputer gebruikt of altijd "gehoorzaamt" aan dat tempo... Wil je dat ik dat probeer te testen voor je?
 
Wil TS toch ergens waarschuwen. Ieder zijn keus natuurlijk. Maar die Ibanez UE serie zou ik echt niet doen. Ananloge effecten prul zij altijd waardeloos. Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen zweren aan ouderwetse prullen. Da klinkt gewoon bompa, en is lelijk. De meesten hier denken iets te kennen, maar maken zich kompleet belachelijk. En waarschijnlijk zal ik commentaar krijgen, maar maakt niet uit. Ik was vroeger in mijn naieve jaren ook zo dwaas (met dat verschil dat ik destijds die oude zware opa rommel voor bijna niks heb kunnen opkopen) Ga mee met de tijd. Ik zou mij nu doodschamen met een ouderwets instrument. Het is gewoon lelijk.

Hadden de Instrumentenmakers wijsgemaakt dat ACB etc... analoog was, hadden al die lelijke oude hippies er ook in getrapt...

Bericht door een moderator:
Je krijgt bij deze inderdaad commentaar: kuis je taal. Stop met dit neerbuigend taalgebruik en breng jouw mening beleefder.
 
In de gebruiksaanwijzing staat dat bijna alle Delays synchen met het tempo in BPM. Je kunt voor het drumcomputer- en het loopergedeelte de BPM invoeren. Ik neem aan dat die Delay's daar mee syncen.


Ik had al in de handleiding gelezen dat je bpm moet invoeren..
Ziet er uit als een leuk ding.. Kan je hem ook als compressor voor drums of als glue compressor over je mix inzetten?
 
Ik had al in de handleiding gelezen dat je bpm moet invoeren..
Ziet er uit als een leuk ding.. Kan je hem ook als compressor voor drums of als glue compressor over je mix inzetten?
Ik heb even geprobeerd of er iets verandert als je de BPM verandert: yep. Werkt. Maar dan moet je de delay tijd wel op "muzieknootje" instellen. Je tweede vraag kan ik helaas niet beantwoorden.
 
Back
Top