Bandbreedte en serverruimte gesponsord door True

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Onafhankelijk

Onafhankelijk

Ik had deze vraag wel verwacht.. maar de heftigheid van de reacties valt me een beetje tegen. We draaien het synthforum nu inderdaad al meer dan twee jaar zonder dat er ooit één enkele euro-cent aan sponsoring is gebruikt. Achter de schermen is het zo klaar als een klontje dat we absoluut geen betaalde reclame of iets dergelijks op de site willen hebben.

Toch draaien we een groot forum, met zware server-belasting.. en een gigantische bak bandbreedte. Er worden dagelijks backups gemaakt van al onze bestanden. Er is 24 uurs monitoring van onze systemen.. en de restultaten mogen er wezen: er is nauwelijks down-time.. en we zijn nog nooit getroffen door verlies van bestanden of database inhoud.

Neem je zo'n pakket 1-op-1 af van een provider, dan betaal je je helemaal paars. Door de tomeloze inzet van een van de medewerkers van 2Fast (in het begin).. en de fantastische inzet van Trueserver (nu 2Fast daar een onderdeel van is) hebben we nooit iets hoeven betalen voor deze diensten. Het forum zou niet kunnen bestaan zonder deze steun. Dat Trueserver daar graag een vermelding op onze voorpagina voor terugziet vind ik volledig terecht. Het feit dat het om een bedrijf gaat dat niets met het centrale thema van het forum te maken heeft, garandeert in mijn ogen nog steeds onze onafhankelijkheid.
 
helemaal paars zeg je? hoeveel dataverkeer en ruimte trekken jullie nu maandelijks dan? (dat is fijn voor de beeldvorming en zou jullie graag sponsorren .. niet om nu een sponsor wedloop te creeren, maar gewoon *just wondering*)

maar de manier waarop het logo geplaatst is onbetwist onwijs lelijk. Het had gewoon onderin gekund (naast nedstat) zoals bij vele websites.
 
Re: Onafhankelijk

Re: Onafhankelijk

Origineel geplaatst door CraZ
Ik had deze vraag wel verwacht.. maar de heftigheid van de reacties valt me een beetje tegen. We draaien het synthforum nu inderdaad al meer dan twee jaar zonder dat er ooit één enkele euro-cent aan sponsoring is gebruikt. Achter de schermen is het zo klaar als een klontje dat we absoluut geen betaalde reclame of iets dergelijks op de site willen hebben.

Ik vroeg me werkelijk af waar (enkele) lieden het lef vandaan haalden zo te reageren op het plaatsen van een (mini) banner. Alsof het de welzijnscommissie van het sythforum betrof.

Ach ja, alles moet gratis, vooral veel krijgen, zelf weinig moeite doen of bijdragen en vooral veel eisen en zeiken.

Ongeziendetiefus en een goed 2005! ;)

@ Rhy, gebruik de zoekmachine
 
Tsja, dat was natuurlijk niet de bedoeling, dat negatieve. Ik was gewoon nieuwsgierig (sorry...).

Maar goed, het zou vast beter kunnen, maar één ding is in ieder geval duidelijk: hulde voor TrueServer! Dan is zo'n logootje in de titelbalk nog niet zo'n offer, lijkt mij, of het nou lelijk is of niet. :okdan:
 
zoekmachine :confused: ... ja zou kunnen ... ik vraag het nu gewoon aan de site admin/moderator. Moet kunnen toch?
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
of het nou lelijk is of niet. :okdan:

Het is al heel wat mooier geworden ondertussen. 8)

In plaats van al het geklaag in deze thread zou er beter staan: "Dank aan de mensen van trueserver" :halleluja
 
Origineel geplaatst door Rhy
zoekmachine :confused: ... ja zou kunnen ... ik vraag het nu gewoon aan de site admin/moderator. Moet kunnen toch?

Ware het niet dat er pas een thread over geweest is en dat een flink deel ervan te vinden is in de stats van de site. Die admins/mods hebben ook wel wat beter te doen dan dit telkens opnieuw opdreunen natuurlijk...

Maarruh, wat als we nou eens allemaal een tag met "Hoera voor TrueServer" hadden? :engel:

__________________________

Hoera voor TrueServer!

(zo wordt het stiekem toch een positivo's-thread :P )
 
Jongens, jongens! Wat een ge-eikel om niks zeg!
Vind het echt tamelijk triest dat er hier zich mensen druk maken om een fucking logootje wat (hahaha!) niet zou passen in de totale lay-out! Get a life!

en hier maak ik mij op mijn beurt dan weer druk om...
 
Re: Re: Onafhankelijk

Re: Re: Onafhankelijk

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik vroeg me werkelijk af waar (enkele) lieden het lef vandaan haalden zo te reageren op het plaatsen van een (mini) banner. Alsof het de welzijnscommissie van het sythforum betrof.

nee idd... waar de vuk praten we eigenlijk over? de helft van de tijd zie je hem toch niet omdat je naar beneden scrolt om een thread te lezen... :mega:

maar de 1 moet nu eenmaal sneller naar het toilet dan de andere nutuulk... :D
 
Waarom worden opmerkingen en tips altijd opgevat alsof we al die inspanningen achter de schermen niet waarden? Tuurlijk is doen we dat wel. Maar opmerkingen maken en tips geven is toch geen godszonde ofwel?

Nah gut, ik hou me bek alweer..
 
Origineel geplaatst door Rhy
helemaal paars zeg je? hoeveel dataverkeer en ruimte trekken jullie nu maandelijks dan? (dat is fijn voor de beeldvorming en zou jullie graag sponsorren .. niet om nu een sponsor wedloop te creeren, maar gewoon *just wondering*)

maar de manier waarop het logo geplaatst is onbetwist onwijs lelijk. Het had gewoon onderin gekund (naast nedstat) zoals bij vele websites.

Ik weet niet hoor, maar gratis hosting van een goede kwaliteit (uptime en services) waarbij je ook nog eens redelijk wat bandbreedte nodig hebt is moeilijker te vinden dan je misschien denkt. En als je t kan vinden is de ruil voor deze gratis hosting over t algemeen een flinke banner met als je geluk hebt n paar pop-ups.. Dus ik moet zeggen dat als TrueServer deze site gratis host, ze toch zeker wel een kleine verwijzing naar hun website mogen vragen die ook te zien is, en niet ergens weggemoffeld staat onderin een hoekje?

Maargoed, misschien denk ik te positief... :Z
 
Volgens mij wordt deze discussie langer dan nodig is.

Iedereen is het er denk ik wel over eens nu dat dat logo'tje daar best mag staan.
Hij is zeker ook goed vormgegeven nu, en van mij zou het best een bannertje mogen zijn ook.

Lebbes en Jansen hebben gisteren nog eens goed duidelijk gemaakt dat dit het land van het vrije woord is.
Daarom mag iedereen zeggen wat ie op zijn hart heeft, of dat dat nu wel of niet weloverwogen is.

Trueserver mag ondertussen wél eens flink bedankt worden denk ik.

Daarom, Trueserver, bedankt! En SF ... ook bedankt!

Hopen dat dit forum nog lang mag draaien zoals het nu doet. :okdan:
 
ik pm wel :)
 
Origineel geplaatst door Rhy
helemaal paars zeg je? hoeveel dataverkeer en ruimte trekken jullie nu maandelijks dan? (dat is fijn voor de beeldvorming en zou jullie graag sponsorren .. niet om nu een sponsor wedloop te creeren, maar gewoon *just wondering*)

maar de manier waarop het logo geplaatst is onbetwist onwijs lelijk. Het had gewoon onderin gekund (naast nedstat) zoals bij vele websites.

https://www.synthforum.nl/stats
 
Re: Onafhankelijk

Re: Onafhankelijk

Origineel geplaatst door CraZ
Ik had deze vraag wel verwacht.. maar de heftigheid van de reacties valt me een beetje tegen. We draaien het synthforum nu inderdaad al meer dan twee jaar zonder dat er ooit één enkele euro-cent aan sponsoring is gebruikt. Achter de schermen is het zo klaar als een klontje dat we absoluut geen betaalde reclame of iets dergelijks op de site willen hebben.

Toch draaien we een groot forum, met zware server-belasting.. en een gigantische bak bandbreedte. Er worden dagelijks backups gemaakt van al onze bestanden. Er is 24 uurs monitoring van onze systemen.. en de restultaten mogen er wezen: er is nauwelijks down-time.. en we zijn nog nooit getroffen door verlies van bestanden of database inhoud.

Neem je zo'n pakket 1-op-1 af van een provider, dan betaal je je helemaal paars. Door de tomeloze inzet van een van de medewerkers van 2Fast (in het begin).. en de fantastische inzet van Trueserver (nu 2Fast daar een onderdeel van is) hebben we nooit iets hoeven betalen voor deze diensten. Het forum zou niet kunnen bestaan zonder deze steun. Dat Trueserver daar graag een vermelding op onze voorpagina voor terugziet vind ik volledig terecht. Het feit dat het om een bedrijf gaat dat niets met het centrale thema van het forum te maken heeft, garandeert in mijn ogen nog steeds onze onafhankelijkheid.

Wat mij betreft mogen ze ook een fullsize-banner neerzetten. Als je bedenkt wat dit forum aan bandbreedte verbruikt dan is zo'n klein logo'tje wel het minst dat je terug kunt doen. Mijn dank gaat in ieder geval uit naar Trueserver!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top