704-A-705

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.958
Locatie
België
Dit is de eerste track, Het intro gedeelte, van m'n laatste mix, '710-MCL-MixDown-2014-12',, de 10MB edit

Niet echt gemaakt met de bedoeling voor de contest, Maar met de andere inzendingen te hebben beluisterd, dacht ik, tja, waarom ni ???
Een Track Titel naam geven doe ik normaal niet, 't is dus gewoon Track Nr 704 & 705,, Het beat gedeelte is enkele dagen erna opgenomen,,
De Full mix komt vroeg of laat wel is op m'n site te staan...
 

Attachments

  • 704-A-705-SF-Contest-2014-versie.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 149
Heel erg gaaf! Er zit ontzettend veel ingehouden energie in je track die pas rond 3:05 los lijkt te komen met die OHH. En dat vind ik het gave. Ik zit drie minuten naar iets te verlangen dat niet komt, heel irritant en ik word er bloedzenuwachtig van. Het doet dus iets met me!

Het is een beetje het gevoel dat ik kreeg toen ik No Country For Old Men had gezien. Je zit de hele tijd te wachten op een goede afloop die niet komt... Heel goed gedaan.

Tot die kick erin komt... Vanwaar die tempowisseling? Had je die twee stukken niet beter in je DAW aan elkaar kunnen plakken?

Die clap op de eerste en derde tel is trouwens behoorlijk gewaagd ;).
 
Tot die kick erin komt... Vanwaar die tempowisseling?
Merci :) :) Tja, Da's eigenlk een fout,, Ik ben overgeschakeld naar 48 Khz Master Out Recording met de lightbridge. Ik heb daarbij metingen gedaan naar jitter,
Ik had toen effe m'n tempo ook veranderd want normaal is het altijd 131 BPM.... tja, Ik had het mss voor hier eerst effe moeten timestretchen :) Een Tempo Change was niet de bedoeling.
Ik zit drie minuten naar iets te verlangen dat niet komt,
hehe,, tja idd, Die mix, waar deze track de intro van is, duurt al langer dan een uur en daar krijg ik toch m'n voldoening uit,, 'Satisfaction' letterlijk en figuurlk.. (Met de sample van Benny Benassi) :duivels:
Soit, een DAW gebruik ik ni echt als Multi Track Project.. Alles word live in 2 channels stereo opgenomen, en achteraf ge-edit en wat DIY mastering..
 
Mooie track die toch wel in het gehoor blijft hangen. De stijl doet me ergens een beetje denken aan de techno van midden jaren'90 (94-95-96). Damon Wild, Dan Zamani, Yantra, Garnier, Bandulu, etc,... In ieder geval het brengt toch wel emoties los. Mooi!
 
Het duurt mij ook net iets te lang. De sfeer is daarintegen wel lekker. :):):)

Jammer dat die beat uit sync gaat verderop.. en had ook het gevoel dat ik de groef een beetje kwijt raakte daar.. maar het kan ook zijn dat ik gehypnotiseerd was door die donkere pads en daardoor gewoon ff twee tellen ergens heb gemist :D :mega:
 
Ik vind hem wel lekker, hou wel van 2 track opnames, sommige foutjes/toevalligheden worden bij herhaling van zulke tracks juist te gek. Alleen de snare op het eind komt er bij mij niet echt lekker uit. Ben benieuwd naar de hele mix.
 
Ik schrik een beetje van de 'standaard' 3, 7, 11, 15 909 HH. Die ontneemt me een beetje luisterplezier.. Word dan uit de sfeer getrokken.

Heel vet dit! Erg mooi en knap gedaan! Heerlijke geluiden ook. En dan die constante dreiging..
Alleen de HH en dan ook nog eens die clap, net niet mijn ding.. De blikke snare vind ik dan wel weer mooi.
Bovenstaande is met het luisteren meegeschreven.

Ik zou de full mix ook graag een keer horen. Ik ga je site maar eens bookmarken.

[EDIT] Is dat hoge geluidje wat met de bas me loopt een X-911?
 
Merci M'n Beste SynthForum Collega's. :) :) Ja, Ik kan me wel vinden in wat jullie me feedbacken..
't Meeste heeft wel een reden, bv Ik heb het gewoon 10 MB lang laten duren...
Die Off beat OHH is een Macro Button,,, Ik weet het, Techno tracks hebben eerder een CHH.

Ik moet het project eens terug inlanden om te weten wat ik allemaal gebruikt heb.
Ik weet wel dat die Pads Sample van John OO fleming komt, vanuit Ableton denk 'k, en de TB-3 die ik bedien vanaf de UC-17,,
 
Lekker spannende sfeer, mag van mij wat eerder los, en ik had een andere snare gekozen, maar tof hoor !
 
Het klinkt aanvankelijk nog wel spannend, maar om eerlijk te zijn heb ik het hele nummer tevergeefs zitten wachten wanneer het zou gaan beginnen. Op 6 minuten lijkt het alsof dat ook gebeurt, maar daarna toch weer niet. Verder hoor ik wel mooie geluiden.
 
Er zitten veel toffe geluiden in deze track. Gave synths en een leuke sfeer. Maar de track komt nooit echt van de grond, en de laatste paar minuten met de 909 zijn wat te kazig naar mijn smaak....
 
Ook ik wacht op iets wat helaas niet komt. In het begin heel spannend maar omdat er niets komt is dat spannende op een gegeven moment weg. Als de kick er in komt denk je ja nu gaat het gebeuren maar toch niet. In de categorie intro zeg ik goed gedaan. In de categorie tracks zeg ik helaas pindakaas.
 
Ja Ja I know, Ik doe maar gewoon mee met een inzending..
't is zoals ik al zei, een Synthforum versie van den intro, 't is geen stand alone track met climax of zo

En vooraleer de contest gedaan is, Ga ik geen link geven van de complete mix..
Dat duurt meer dan een uur, en die tijd gaat ten koste van de andere inzendigen, vind 'k toch... :) :)
 
Laatst gewijzigd:
haha, Ja zeg,, Ik doe er mee wat ik wil,, Ik zit niet te wachten op een hoop gedachten er bij.

Maar de mix bestaat dus echt,, Er zitten samples in van Satisfaction en La Rock.
De Lead synth is meestal de Technox met die ..?? Juno/rave synth ' blank' patch... dacht 'k

Soit, Die Mix maken was mss 2 maanden werk, Die publiek maken en weg geven duurt mss 1ms.. for Free !!? tja...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top