metatron - Trianon

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.897
Locatie
Alto Paraiso, Brazil


Had de intentie om dit jaar 12 tracks af te leveren, maar kwam niet verder dan 2 stuks. Het was daarmee dan ook een raar jaar. Eindelijk verhuist naar Brazilië, een droom die ik al had sinds 2013. Helaas kwam m’n pa te overlijden in september waardoor ik terug moest naar Nederland om de dingen te regelen, en daar zit ik nu nog steeds. Hoop in juni alles af te ronden en weer te vertrekken naar Brazilië om verder te gaan met de droom.

Dit, en een paar andere voorvallen hebben er voor gezorgd dat ik niet echt de inspiratie en motivatie had om muziek te maken. Desalniettemin dus wel deze track af kunnen maken, en stuur ik deze in voor de contest. De melodie had ik begin dit jaar gemaakt, en in de zomer is het verder verwerkt tot een track. Om het in te zenden is de mix op nieuwe nagelopen, en heeft forum genoot NorthernLightX me hierin geholpen.

Titels vinden voor een track vind ik soms nog moeilijker dan het maken van de track zelf. Toen ik mei voor een maandje in São Paulo was maakte ik veel gebruik van de metro aldaar. De namen van de stations zijn goed te gebruiken voor titels van tracks, en daar komt deze dan ook vandaan. Trianon is de stop bij het M.A.S.P. museum op Avenida Paulista (voor de geïnteresseerde 8~)

Genoeg geouwehoer… en bij deze presenteer ik u Metatron - Trianon
 
Last edited by a moderator:
Nou ... sterkte in ieder geval, je hebt je deel afgelopen jaar wel toebedeeld gekregen. De track straalt wel optimisme en vreugde uit, erg vlot (zoals trance uiteraard steeds is) en met goed uitgekiende geluiden. Het enige wat mij opvalt is dat de basdrum wel erg hard doorkomt en de rest een beetje weg lijkt te drukken. Maar voor het overige: well done :okdan:
 
Gaaf nummer... :okdan:
Misschien idd wat compressie aan brengen bij de afdeling bass...
voor de rest is ie vet strak.
 
Vet, lekkere klassieke trance inderdaad, hier hou ik wel van :). Wat mij betreft zouden sommige elementen soms wat meer pit mogen hebben. De clips bijvoorbeeld, of de snaren zo nu en dan. Maar verder gewoon dikke track zo.
 
Ik geef 2 reacties 😁

Positieve pet: mooi geproduceerd, lekker groove en het nummer klopt van begin tot eind. De lead na de break mag voor mijn gevoel nog wel wat harder, of de bas in het hele nummer ietsje zachter, maar dat zijn details. Heel knap gemaakt.

Iets minder positieve pet: mooi geproduceerd, lekker groove en het nummer klopt van begin tot eind. Maarrrrrrr.......... ik hoor niets dat ik niet 10+ jaar eerder heb gehoord. De pluckjes uit de opbouw doen me denken aan een oude track van Tiësto. En de arp na de break aan Gouryella. In combinatie met de uplifters, snarerolls en break met strings en piano vind ik het allemaal wat weinig origineel. Hoe knap gemaakt ook. Ik mis ook wat gevoel, behalve dan euforie. Iets dat dit een typische Metatron-track maakt. Neemt niet weg dat het een prima en super geproduceerde track is 👍
 
Nou ... sterkte in ieder geval, je hebt je deel afgelopen jaar wel toebedeeld gekregen. De track straalt wel optimisme en vreugde uit, erg vlot (zoals trance uiteraard steeds is) en met goed uitgekiende geluiden. Het enige wat mij opvalt is dat de basdrum wel erg hard doorkomt en de rest een beetje weg lijkt te drukken. Maar voor het overige: well done :okdan:

Dankjewel! Dat is trance voor mij, vreugde en optimisme. Ook een belangrijk element voor mij deze muziek voor wanneer het wat minder gaat, evenals wanneer ik me top voel. Het doet een hoop voor me dit soort muziek. Dat van die bassdrum zal ik eens onder de loep nemen.
 
Back
Top