Ernesto! - 131128

Ernesto

Stamgast
Lid sinds
17 februari 2004
Berichten
266
Locatie
Rotterdam
Ok, hier is mijn inzending voor dit jaar. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
 

Attachments

  • 131128.mp3
    5 MB · Bekeken: 156
  • Ernst Bloemenveld.jpg
    Ernst Bloemenveld.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 178
Hij begint een beetje als een christian pop/rock song, en gaat dan naar iets dat ik herken uit de symphonische rock. Grappige combinatie van stijlen. Ik vind het een verrassende track, weet mijn aandacht steeds goed vast te houden. Goede akkoordenwisselingen ook!

Die foto had van mij niet gehoeven :D.
 
Hoi Dr van Lansberg. Je slaat de spijker precies op zijn kop volgens mij als je zegt dat het begint als een Christian pop/rock song. Ik kom oorspronkelijk een beetje uit die hoek. De eerste band waar ik 34 jaar geleden in speelde als 20 jarige was een Gospelband en ik wil eigenlijk weer wat meer terug naar die richting. Ook je 2e opmerking klopt precies. Symfonische rock is mijn absoluut, all time, favoriete muziekstijl. (tot groot verdriet van mijn vriendin want ze wordt er gek van........ maar ach dat word ik ook van haar Marco Borsato, hahaha)
Jammer dat je mijn foto niet leuk vindt, maar heel erg bedankt voor je uitgebreide aandacht, analyse en vooral de complimenten.
 
Klinkt lekker. Al mogen wat mij betreft de drums wat minder hard en de bass juist ietsje harder gezet worden. Dan krijgt je track meer body.
 
Heerlijke muziek, Ernesto! Beetje de stijl die ik zelf ook het liefst maak. Goed luisterbaar en volgbaar. Gaat niet vervelen, ook niet als je de tweede en derde keer luistert. Kortom: deze track kan alvast rekenen op een stem van mij!

Groetjes,
Hans
 
Hoi Hans, Ik word helemaal blij van je berichtje. Te gek ook om de eerste toezegging voor een stem te krijgen. Top!.
Ga je zelf ook iets insturen? Als het inderdaad zo is dat de stijl waarin jij het liefst componeert overeen komt met mijn nummer dan ben ik wel heeeeeel geïnteresseerd om wat van je te horen. Kun je wat mp3's sturen?
Groetjes, Ernst
 
Hoi Ernesto!

Uiteraard heb ik ook een track ingestuurd voor de contest van 2013. Mijn bijdrage staat in de lijst als "Hans van Spijck - Luminosity III".

Groetjes,
Hans
 
Warempel. Ik heb er helemaal overheen gekeken. Ik zal een reactie achterlaten als ik hem heb gehoord.
 
Wat een leuke compositie, leuke accoorden en ik hou wel van dat walsmaatje,
alleen de drums zijn wat hard in de mix idd.
Maar ik snap wel dat het persoonlijk is.
Bij 2:30 wissel, en dan toch weer uitkomen bij accoorden uit het begin.
wordt hier vrolijk van

leuk man!
succes met de contest
Groet
Frans.
 
Hoi Frans,
Hartelijk dank voor de complimenten en wat leuk dat je er vrolijk van wordt. Wat het volume van de drums betreft..... ik ga hier nog eens kritisch naar luisteren en mogelijk aanpassen. Je bent tenslotte de tweede al die hier wat van zegt dus er zal wel een kern van waarheid inzitten dan he.
Tja, mijn inzending is geloof ik tot nu toe de enige in 6/8 maat. Ik hou zelf ook van minder gangbare maatverdelingen. Vooral 7/8 ben ik erg fan van.
Groetjes, Ernst
 
Hoi Riky. Bedankt voor je complimenten. Ik had al de indruk trouwens dat jij meer van analoge geluidjes houdt toen ik jouw liedje beluisterde wat ik erg leuk vind. Ook je inzending van vorig jaar vind ik erg goed trouwens.
Veel succes met de contest!
Groetjes, Ernst.
 
he he , eindelijk eens niet 4/4 maat! :-)

mooie kloppende compositie met een paar leuke muzikale vonsten. kan zo voor een middagprogramma voor TV gebruikt worden!

zou het wel eens willen horen met meer organische analoge geluiden. misschien een paar echte instrumenten die partijen vervangen.

6/8 en 3/4 maatsoort blijft moeilijk om er iets anders van te maken dan dat dwingende wals-achtige, maar dat zwieren en zwaaien gevoel zou je ook iets kunnen minderen op een of andere manier.
maar ik ben zelf nogal van de 3 en 6 tellen en weet hoe lastig dat is..4/4 maat is veel gemakkelijker mee te stoeien.

nu volgen alle instrumenten dezelfde ritmische cadans..ik heb een beetje er tegen in zitten klappen met polyritmiek/metriek en dat gaf hele leuke resultaten. je zou ook een paar instrumenten een andere ritme feel (2 tegen 3 )kunnen geven wat het vast heel spannend maakt..

maar misschien ben je daar zelf tevreden mee. is ook smaak...
 
Ja lekker muziekje wel.. In het begin dacht ff: he nee! Maar tis woch welleuk eigenlijk.. schaamteloos happy, en dat moet ook wel eens kunnen he
 
Back
Top