Ernesto - 230904-06

Kijk, dat is nou het leuke van de SF Contest. Het ene moment luister je naar techno en het volgende naar dit!

Applaus voor de inzending en hij is heel muzikaal. Ik hoor veel prachtige dingen. Het hoofdmotief, tweede stemmen, de mix die klikt als een klok. Echt goed gedaan. Volgens mij heb je ook heel veel live en niet of nauwelijks gequantized, klopt dat?

De lead die er op 1:26 in komt, vind ik minder. Die klinkt me te Casio. Hetzelfde geldt voor de gitaarsolo, die mag wel wat dikker aangezet worden. Of door een echte gitarist ingespeeld worden, want ik gok dat dit een plugin is. De fluit en de akoestische gitaar nemen het daarna weer ijzersterk over.

Al met al een heel geslaagde track die me aangenaam verrast heeft!
 
Mooi hoor, zit echt goed in elkaar. Alleen sommige arpjes zijn net even te mechanisch. De delen met de drums in komen had ik ook even mijn twijfels. Ik denk dat ik andere sounds had gekozen, want dit klint net iets te veel als een 90's drumdoos voo rmijn smaak. Wel heel muzikaal allemaal hoor :)
 
Heel cool om te horen, totaal onverwacht. Ik waande me even weer op Castlefest! Mooi middeleeuws verhaal en naturel klinkend.
En toen kwamen de 80ies reverb drums (In the Air tonight) met een enorm kazige synth die de sfeer ineens verdraait. De gitaar klinkt ook niet dik genoeg in wat ik zou verwachten. Vind dat wel een afbreuk aan de toffe fluit compositie. Ben benieuwd naar je andere tracks. Props dat dit na 9 jaar droogstaan eruit rolt.
 
Jaaaaa, een heus Middeleeuws sprookje. Past zeer goed bij waar ik van de week geweest ben: de Efteling :). De gitaar met drums had van mij niet gehoeven, haalde me wat uit de sfeer. Maar dan hebben we het over smaak want het is netjes uitgevoerd.
 
Vrolijk nummer, beetje folky inslag ook wel door het gebruik van die dwarsfluit. Had zo op een seventies progrock plaat kunnen staan, nice!
 
Zeker goeie elementen. Maar ik weet niet of het helemaal aan progrock beantwoord. Desalniettemin, well done en ik kan het zeker waarderen.
Ik vond je snare sound mss wat minder gelukkig gekozen.
 
Mooie compositie. Als op 1:30 de kaassaus over de track wordt gegooid lig ik er helaas even helemaal af. Het klinkt me ook allemaal wat General Midi in de oren met die corny virtuele sounds en ieder nootje rotsvast in het stramien. Meer een demo die daarna door live muzikanten met akoestische instrumenten ingespeeld zou moeten worden zeg maar. Misschien dat je kunt proberen die mooie melodieen ook wat meer menselijke touch te geven bij het invoeren?
 
Ja mooi en goed gedaan hoor. Ik moet aan Camel denken, Snow Goose periode. Beetje erg lief allemaal, maar een heel fijn muzikaal rustpuntje in deze luisterlijst.
 
Ik heb in het verleden ook geluisterd naar de bands die in deze draad al zijn genoemd. En daar ben ik mee gestopt :). Hulde wel voor je creativiteit. Klein dingetje: het slot zou ik iets zorgvuldiger willen horen., En als de drums erin komen, komt mij de mix ineens wat dunnig voor. Maar verder prima inzending die hoe dan ook opvalt.
 
hehe dit begon nog maar en ik dacht al 'waauw'
ik zie elfjes walsen
1min 28 ai geen fan van dat laagje synth
1 55 heerlijke fluit


^^^oei ik heb dit paar dagen geleden geschreven en niet gepost zie ik :)
 
Back
Top