X

Behringers new synth Oberheim 2 voice?

Collapse
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

    #41
    Tja je kunt je afvragen wat het betekent hoe een synth alleen klinkt.
    De waarde zit in meer dan alleen het default karakter.
    Belangrijker is hoe hij het in de mix doet.
    Ik bedoel als je gitaar speelt dan is een Strat of een Gibson toch net zo leuk.
    Wellicht dat de een beter in een track past dan de ander.

    De 2 voice is idd wel erg dik net als een Moog Model D.
    Dus lijkt mij een fijne bas en lead machine.
    Klopt dat is de 2voice goed voor bassen en leads?
    Maar 4 voices is wel meer dan genoeg.
    Denk dat 2 voices al zat is van die dikke sound.

    12DB filters zijn mijn favoriet.
    Kan me moeilijk voorstellen dat iemand niet de Oberheim mooi vind.
    En Jump is toch niet het voorbeeld oberheim geluid?
    Dan hebben we het toch meer over langzame filter sweeps, dikke bassen, en 2 dikke oscilatoren?
    Nou ja ik vind het wel erg fraai.
    En wilde al een SEM module dus deze gaat er denk ik wel komen. Eerst gewoon 2 voices.
    CENSORED

    Comment


      #42
      Originally posted by deathspell View Post

      Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen. Ik heb een OB-6 gehad die ik - persoonlijk - hooguit als een platte, natte en ronduit doodsaaie krant vond klinken. Mijn 2-Voice Pro is een van de beste synths die ik ken/heb. Vloeken in de kerk mag wat mij betreft best, maar je kunt niet stellen dat de OB-6 'een perfect gestemde zesstemmige SEM met identieke instellingen...' is. Ze klinken totaal verschillend - ook als je de losse stemmen vergelijkt.
      Ik maak wel een voorbehoud middels het woordje "hooguit". Totaal verschillend wil ik niet beamen. Laat ik zeggen dat ik het eens ben met Gordon Reid in zijn bespreking van de OB-6: The OB6 occasionally lacks the depth that can occur when each of the SEMs in the 4-Voice do something slightly different from one another, but its underlying tone is undoubtedly SEM-ish, albeit with a modern sheen that is probably nothing more than all the voices doing what they’re supposed to, rather than doing something approximating what they’re supposed to. So, while the two synths’ characters are not identical, they’re nowhere near as different from one another as they are from my OB8, let alone something like a Prophet 5, or a Jupiter 8 or a Memorymoog, or any other analogue polysynth that’s not based on SEMs. Furthermore, the OB6 is far more flexible and more playable than its venerable forebear and, the more I compared them, the more I realised which I would choose today if someone asked me to add some ‘Oberheim sounds’ in a session. (Hint: it’s not a vintage synth!)

      www.akikaze.nl Instr.: analoge en digitale synths en keyboards, modulaire synths en systemen; samplers; sequencers; effecten; akoestische en e-percussie; gitaar, sitar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Albums: Nr. 13 "Deadlock" uit bij Groove Unlimited http://www.groove.nl/jump2.php?artnum=GR-294 Nr. 12 "Disorders" op iTunes, Spotify, Youtube e.v.a. Nr. 11 "Solstice" is leverbaar bij www.sphericmusic.de en de meeste andere bij http://www.syngate.net

      Comment


        #43
        Originally posted by Nicolas 2000 View Post
        Als ik het goed heb, heeft hij wel een release maar wordt die gedeeld met de decay.
        Net als bij de Moog dus, dwz, die release wordt pas actief bij inschakeling van de "filter decay" en/of "loudness decay" (tamelijk onlogisch, op z'n zachtst gezegd, maar goed), iets dat de Oberheim dus ook niet heeft maak ik op uit de foto die Demian postte. Die release zal daar dan wel altijd actief zijn, anders is er geen reden voor de sustain. Dat is zo raar van die Boog, hoe dat werkt met wel een decay naar de sustain, maar dan geen release bij loslaten van de toets. En geen mogelijkheid dus om bv het gedrag van een piano te krijgen, met lange decay en korte (dus niet nul) release, zonder sustain.
        Originally posted by ishi View Post
        Bedoel je deze, waar bepaalde mods van dit forum samen zeeslag mee spelen:

        https://www.synthforum.nl/forum/synt...e2#post3789147
        Dat zal'm wel zijn, tenzij er ergens nog een versie gemaakt wordt, in mijn herinnering zag die er namelijk een stuk minder gelikt uit dan deze, maar ik kan ook in de war zijn met plaatjes van de talloze VST-plugin-versies. Het ziet er zo in deze configuratie inderdaad helemaal uit als zeeslag,zo met die twee in een hoek samen, boven je eigen schepen en onder die van je tegenspeler (of was het andersom? arbitrair natuurijk, behalve bij de versie met ingebouwde 'computer'...)

        Comment


          #44
          een synthi vcs of een buchla zou wel een aanwinst zijn inderdaad
          "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

          Comment


            #45
            Originally posted by sunny pedaal View Post
            een synthi vcs of een buchla zou wel een aanwinst zijn inderdaad
            Nou zodra ik de 2 voice heb dan ga ik Uli vragen of hij even kan pauzeren met synth releases
            CENSORED

            Comment


              #46
              Originally posted by flyweight View Post

              Nou zodra ik de 2 voice heb dan ga ik Uli vragen of hij even kan pauzeren met synth releases
              Dan heeft hij tijd om aan de Bamborghini te werken

              Comment


                #47
                Originally posted by ThomazBelgium View Post

                Dan heeft hij tijd om aan de Bamborghini te werken
                Da's toch die met 12 oscillatoren in V opstelling met veel low end?

                Comment


                  #48
                  Originally posted by krautrock1958 View Post

                  Da's toch die met 12 oscillatoren in V opstelling met veel low end?
                  Huh, wat is en hoe werkt dat?

                  Comment


                    #49
                    Originally posted by flyweight View Post
                    Klopt dat is de 2voice goed voor bassen en leads?
                    Maar 4 voices is wel meer dan genoeg.
                    Denk dat 2 voices al zat is van die dikke sound.
                    Lead,Bass,acid achtige sounds,en het beste is funky squelchy sounds,in mono ,4 osc,twee filters dus voor 1 sound,kan je 1 low zetten en ander vcf HP met inverted adsr,krijg je dan super Funky stuff.

                    Heb je dan ook nog mogelijkheid om de vco's van ene voice naar andere routen en ook nog external input filtering etc.
                    ''Don’t have the patience, and most of my hand gesticulations are with the middle finger, so not much of a future as a theremin player''

                    Comment


                      #50
                      Originally posted by Astrogator View Post

                      Huh, wat is en hoe werkt dat?
                      Nooit gehoord van een Bamborghini?

                      Comment


                        #51
                        Originally posted by krautrock1958 View Post

                        Nooit gehoord van een Bamborghini?
                        aaaahhh... muntje valt... Vroemmm! Ik zou trouwens al heel blij zijn, of misschien eigenlijk nog wel veel blijer, met een Beendje. 2 Oscillators met maar twee golfvormen, maar zooooooooooo veel karakter, dat heerlijk ronde filter, en die speciale waggel-modulatie (eat your heart out wogglebug!) vind je nergens anders.
                        Laatst gewijzigd door Astrogator , 5 november 2020, 13:35.

                        Comment

                        Working...
                        X