Behringer (Klarkteknik) BBD 320

Analog Multi - Dimensional Signal Processor with BBD Technology.
Oftewel, de beroemde Roland (Juno) chorus . . .

https://www.klarkteknik.com/Categor...3RD-DIMENSION-BBD-320/p/P0DTH#googtrans(en|en)

Click image for larger version  Name:	bb.png Views:	0 Size:	149,4 KB ID:	3729364
 
Hopen dat CoolAudio nou de goeie bbd's gaat maken, fingers crossed.

Edit: kennelijk maakt xvive ze al, who knew
 
Laatst gewijzigd:
Nog een draadje met iets over Behringer, altijd gezellig. :D

Da's toevallig, al een tijd niets van Uli gehoord?
Hebben we in ieder geval weer wat om over te ouwehoeren.
Volgens mij heeft ie de in- en outputs gekloond van een andere bekende firma. :P
 
Deze Chorus koop ik uit principe niet.

Ik hou niet van 19 inch chorussen namelijk.
 
Wat een gevaarte, past dat niet in een pedaaltje ?

Behringer brengt veel leuks uit, maar deze snap ik niet

Kan me niet voorstellen dat een chrorus, zelfs al zou het volledig trough hole zijn, in een 2u bak moet zitten

​​​​

precies, dit gevoel had ik ook toen ik deze zag. Wie gaat er tegenwoordig met zo'n groot ding rond zeulen alleen voor een Chorus? Dat hadden ze beter in pedaalvorm kunnen doen. Die is er trouwens al van Boss.
 
Wat een gevaarte, past dat niet in een pedaaltje ?

Behringer brengt veel leuks uit, maar deze snap ik niet

Ik vind het TOP! Vind al die pedaaltjes juist “irritant”.
Ik zit niet per se op een chorus te wachten, maar efx in 19” rack versie (en goed+betaalbaar): :okdan:
 
Het is geen Chorus, maar een spatial expander.
Zelfs het origineel past in 1U met maar een printplaat.

Belachelijke aan/uit schakelaar en "lampje' aan de rechterkant, uit het buizen tijdperk,
is helaas niet origineel;+)

Gaan ze deze hele serie van Roland namaken ? Dan loont het misschien ook om de
vette handvaten te reconstrueren.
 
Laatst gewijzigd:
Vind hem wel lekker klinken. Juist chorus is iets wat ik in vst vorm nooit goed heb gevonden.
toevallig laats een een uc200 chorus gekocht.
Als die echt goed klinkt dat is een rack unit toch geen issue?
 
Nice,te hopen ze de flanger en phaser ook namaken,zonder de noise..van de originele dan!
 
Een Volvo is ook geen Volvo meer, maar toch noemat iedereen het een Volvo. Een M32R is ook geen X32. Dus dit, is geen Behringer. Maar een Klark Teknik ding. Dat iemand een bedrijf met al zijn patenten en kennis koopt wil nog niet zeggen dat het ineens allemaal Behringer is. Mijn OB-12 staat ook nog steed Oberheim op. Met daar onder Viscount joint. Een Peak is ook geen Focusrite... toch?

Dus. Dit is geen Behringer draad, maar een dikke Chorus draad. Die EQ's van Klark jonge, echt episch.
 
Vind het persoonlijk wel stoer zon grote unit uitbrengen, temidden van al het Boutique gepriegel en eurorack e.d. :) en ironisch dat het Spatial Expander heet
 
Volgens mij heeft elke instelling een eigen circuit. Dus van knop 1 tot 4.

En servo controlled is wel netjes. Weet niet hoeveel ruimte dat kost maar alles bij elkaar zou toch net meer zijn dan wat in een simpel pedaal kunnen passen. En het zou kunnen dat je een lagere noisefloor kan creeeren als je de voeding
binnenin stopt en niet afhankelijk bent van alleen 9 volt.

Maar ik vermoed wel de kwaliteit zoals hun la2a, 1176 clones. Dus niet mega. Maar dat is afwachten.
 
Back
Top