TC Electronic DVR250-DT - EMT 250 emulatie

TC Electronics DVR250-DT


DVR250-DT brings you the iconic EMT 250 Electronic Reverberator, right there in your DAW, as a plugin with dedicated hardware controller.



Specs:
  • Desktop controlled plug-in brings iconic digital vintage reverb to your DAW
  • Dedicated desktop interface with intuitive hands-on control
  • Regarded as one of the best sounding reverb effects ever made
  • Includes additional effects like delay, phasing, chorus, echo and space
  • Combines unique operational features and superior sound quality
  • Includes custom-built signature presets from your favorite producers
  • Same reverb effect as used by world's most respected producers and artists
  • Input/output meters give straightforward monitoring of activity
  • Adds a good sense of spaciousness and more- or less-pronounced modulation
  • Offers DAW automation and project recall support
  • Powered by USB - ready for Mac* and PC
  • Standard VST*, Audio Units and AAX* plug-in processing
  • 3-Year Warranty Program*
  • Designed and engineered in Denmark
Meer info hier
 
Eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken. Het EMT250 model / algoritme zat ook al eerder in de TC modellen 6000 en latere 4000. Maar goed, zonder spiffy controller - en het oog wil natuurlijk ook wat.
 
Koel, maar wtf zijn die knoppen? Qua UI onduidelijk, ze zien eruit als sliders, maar dat zijn het niet. Die rechtop staande pannenkoeken nodigen ook uit tot draaien, en dat doen ze niet. Weirdness.
Overigens vind ik hem wel lekker klinken, maar ik denk wel dat je hem echt moet gebruiken om dat te kunnen beoordelen.
 
Je bedoelt... dat ze niet werken zoals de originele EMT 250 ‘Tardis’ controls?
Tjonge, is me dat effe een afknapper zeg! Dan blijf ik wel dromen van het origineel...

URL]
 
Die recht opstaande rood/witte pannekoeken zijn de sliders. :)
Ik ken de TC variant niet maar de UAD emt versie van exact deze unit is iig waan-zinnig vet.
 
In eerste instantie dacht ik ook dat het sliders waren maar het zijn een soort joystick-achtige schakelaars. Op de originele EMT 250 zijn het niet echte sliders....althans...geen continue sliders maar in stapjes. Zoals ik het in de demo-video zag werkt het op zich prima. Iig vind ik hem erg goed klinken. Ben op zich wel geinteresseerd.
 
De klank is nogal TC achtig, ben geen fan
 
Weer zo een extra kastje wat enkel een plugin bediend, maak er dan een hybrid van dat je hem ook als gewone los staande unit kan gerbruiken.
Hoeveel usb bakjes wil je aan je usb hubs hangen. Plugin zal ongetwijfeld goed klinken (UAD deed dat al) maar op deze manier worden plugins ook nog eens erg duur!
 
Dat wordt hier wel vaker geroepen, maar er zijn gewoon 64 bit Windows drivers voor de Powercore: http://toneprints.com/powercore/support/

Ik heb vroeger wel wat TC spul gehad (M-One XL) waar ik van gecharmeerd was, maar tegenwoordig zijn de fx plugins zo goed dat ik het een beetje overbodig vind daar dedicated hardware voor te gebruiken. Zo'n hybrid plugin + hardware idee is wel grappig op zich al lijkt het me voornamelijk een erg grote dongle.
 
Dat wordt hier wel vaker geroepen, maar er zijn gewoon 64 bit Windows drivers voor de Powercore: http://toneprints.com/powercore/support/
Die nieuwere 64 bit drivers kwamen wel nadat een hoop mensen er al allang de brui aan gegeven hadden.. ook veel problemen met firewire zonder dat het erkent werd. Zelf altijd kaartjes gehad en blijven gebruiken totdat die nieuwe, verbeterde drivers in 2014 toch nog kwamen..
De plug-ins zijn wel altijd 32bit gebleven.. misschien dat Vipal dat bedoeld? Met de nieuwere versies van Ableton of Reason bv, kun je ze sowieso standaard dus niet gebruiken.

Bij mijn M-one XL is het hele display al meer dan 10 jaar compleet onleesbaar.. de klachten begonnen al jaren daarvoor.. maar zijn dus in een soort van degeneratie proces zo verergert dat je alleen nog de presetjes die je ooit hebt gemaakt kunt selecteren.. was trouwens op veel van die TC 19 inch units met hetzelfde display zo..
TC maakt opzich best goede spullen, en aan deze controller kan niet echt veel stuk gaan volgens mij..

Ik gebruik ook die UAD emulatie al een tijdje (met grote tevredenheid).. daar kun je hendel wel virtueel naar boven en beneden bewegen.. maar de hardware controller is wel een beetje erg onhandig gekopieerd .. kan alleen maar afbreken/ defect raken lijkt mij.

Die hieronder is een tijdje terug gereleased (DT2290).. duidelijk beter gelukt.. maar of het nabouwen, of kopiëren van de fysieke eigenschappen (ooit ontwikkelt onder invloed van allerlei technische beperkingen) nu zoveel toevoegt kun je over discussiëren..
Geef mij dan maar een console 1 van softube.. niet geheel perfect werkend in ieder DAW maar wel innovatie.. of de focusrite liquidmix bv.. :)

 
Back
Top