The Infinite Drum Machine

Eindelijk men samples gesorteerd. Zou ie het verschil kennen tussen een 808 en een 909?
 
Da's nu eens echt wat ik zoek! Maar op het eerste zicht is't voor een programmeernoob nogal een klus om dit werkend te krijgen op je eigen pc of Mac, of zie ik dat verkeerd?
 
Ik heb dit nog niet geprobeerd te installeren maar bij deze wat pointers :)

Zonder ervaring met command line wordt het waarschijnlijk een pittige uitdaging om dit werkend te krijgen.

Je hebt een recente installatie van Python 2 of 3 nodig (een programmeer taal) + een aantal packages (o.a. numpy, Jupyter Notebook en de daarbij horende dependencies). OSX heeft standaard een installatie van Python, Windows niet. Makkelijkste is om Anaconda te downloaden en installeren: dit installeert Python en de belangrijke packages: https://www.continuum.io/downloads. Eventueel kunnen additionele Python packages worden geinstalleerd met pip. Vervolgens kun je de Python scriptjes (.py) runnen via de terminal. De .ipynb files open je met Jupyer notebook. In OSX kun je de standaard terminal gebruiken. Ik ben niet bekend met de Windows command line.. Je kunt MobaXterm installeren; deze applicatie emuleert een UNIX terminal (als in Linux, Mac OS).

Succes!
 
Mooi hoor. Dit kan een geheel ander perspectief bieden op het organiseren van geluiden en mogelijk ook op het creeeren van nieuwe.
 
Als iemand dit al eens kon packagen in een mooie applicatie die je makkelijk lokaal kan draaien... :okdan:

Of nog beter: integreren met een sample base drumcomputer zoals de Analog Rytm of MPC... :halleluja
 
Dit werkt zo gemakkelijk! Ik zit net hun voorbeeld te proberen. Gooi al die samples maar bij elkaar en laat de AI het uitzoeken. Als die sequencer op hun site uitgebreider was met sampler opties per kanaal, had ik al voldoende om er muzek mee te maken.
 
Kwam net ook Sononym tegen wat blijkbaar voor 89EUR iets gelijkaardigs doet...
 
Back
Top