Baloran The Machin

Baloran The Machin, prototype​


baloran-the-machin-synthesizer-730x377.jpg


Laurent Baloran toont zijn voortgang met de ontwikkeling van een nieuwe synthesizer: The Machin. Officiële informtie is er nog niet, maar uit de video's die tot nu toe verschenen zijn valt al wel wat op te maken. De synth heeft in ieder geval een sequencer en werkt momenteel met één voiceboard, wat op zijn beurt suggereert dat hij ontworpen is voor meerdere voiceboards en dus polyfoon is. De meest recente video toont de formantfilters, die blijkbaar digitaal van aard zijn. Het geluid dat je tot nu toe kunt horen verschilt aanzienlijk van de analoge synthesizer Baloran The River. De twee synthesizers zullen waarschijnlijk vooral de royale afmetingen en hogere prijsklasse delen. Wat betreft de exacte specificaties van de geluidsgeneratie van The Machin (oscillatoren, modulatoren, effecten, enz.) kan op dit moment alleen maar gespeculeerd worden.

bron: AMAZONA.de



 
Dat is het voordeel van Analogue Solutions. Als Tom iets aankondigt is het meteen te koop.
 
Misschien zien en horen we iets op synthfest France'22 op 1,2,3 april.
 
Misschien zien en horen we iets op synthfest France'22 op 1,2,3 april.
Wel een demo laten zien, maar wijzer ben ik erdoor niet geworden, einde van het jaar zou het te koop staan.2 Versies met dezelfde specs.
DE dure hardware synth module:4500 euro.
Hardware module zonder front, maar met de software voor je PC rond de 1000 euro.
 
We blijven gewoon geduldig wachten en hopelijk heb ik dan iets over van de gereserveerde €4500 ex btw, had al eens gevraagd of je al kon intekenen en eventueel deel betalen antwoord was kort en bondig NO.
 
Het zijn erin equivalent van 4 Behringers Pro-one,(Of een 4 voice Sequential P10.. lol)

Dus met 3340 ,3320 en 3310 chips (allicht clones en niet de real CEM's..),bijgevoegd filters op basis van 3350 voor dat formant gedoe (ala Syrinx)

Verder voor elk oscillator heb je een digitale tracking oscillator (die procest als het ware de analoge door een freeze (sampling) en dan processing)

2 xtra digitale envelopes ,paar lfo's en de sequencer.

Dan het vangkuil en hij doet er alles aan om het verwarrend te maken (op frans forum),in poly is die zogezegt 8 voice maar dat kan niet gezien er maar 4 kaarten inzitten (mogelijk wil hij er 5 kaarten inzetten)

Dus in poly is het niet dat je zeg maar het geheel voice paneel x 8 hebt,de oscillatoren worden gesplit van de 'mono voice kaart',dus in 8-voice heb je maar 1 analoge osc per voice en niet de twee..

Dus dat wordt behoorlijk duur voor 4 Behringer clones ..

Het is een geheel gepruts beetje vanalles in 1 grote bak gestopt met veel knoppen.
 
Laatst gewijzigd:
wel verwarrend inderdaad ik dacht dat ie heeft gezegd max 4 voice poly maar mijn Frans is niet echt op orde even afwachten dus waar ie werkelijk mee komt.
 
Nee hij verkoopt het als 8 voice tot zover ik gelezen heb,maar dat kan dus niet he met de full voice set.

Maar goed er is nog niets official,maar als er maar 4 kaarten in gaan zitten is het idd maar 4 voice ,en dat is te weinig.

Als dikke mono synth met 4 voice unison of 4 timbral mono kan het wel gaaf zijn natuurlijk.
 
Stilletjes aan op komst.Ben echt benieuwd.


Presentatie van de verschillende beheermodi voor spraakkaarten. Elke stemkaart is bi-timbraal, net als het paneel. Met twee stemkaarten maakt The Pool het volgende mogelijk:
Klassieke 4-stemmige polyfonie (1 VCO, 1 DCO, 2 filters, 3 enveloppen, één stereobus per stem).
2-stemmige bitimbrale polyfonie (2 VCO's, 2 DCO's, 4 filters, 6 enveloppen, één stereobus per timbre).
Quad-timbrale monofonie (4 VCO's, 4 DCO's, 8 filters, 12 enveloppen, één stereobus per timbre).
Met de effectenmodule kunt u twee effecten beheren (serie, parallel, onafhankelijk), twee uitgangsbussen beheren, elke voicekaart kan aan een bus worden toegewezen.
Er zijn nog veel dingen die moeten worden afgerond, maar het essentiële is er, met twee stemkaarten is het al een monster. Met vier wordt hij gek!!!(vertaling van het frans)
 
Pre Order deze week.Komaan mannen,duik onder je matras:-).
 
De laatste keer dat ik Franse electronica preorderde liep het project 3 jaar vertraging op en ben ik halverwege uitgestapt. En ik heb ervaring met Franse auto's. Kortom: ik wacht wel even af :D
 
Mag ik vragen waar je deze informatie vindt? En waar men zich (eventueel) zou kunnen aanmelden?
Ik vang hier en daar wel eens een berichtje op.En dit keer van de baas himself.
Pre orders zijn meestal op de officiële website.
 
De laatste keer dat ik Franse electronica preorderde liep het project 3 jaar vertraging op en ben ik halverwege uitgestapt. En ik heb ervaring met Franse auto's. Kortom: ik wacht wel even af :D
Hahaha... point taken! En, heel herkenbaar inderdaad.
 
Heb hem besteld gelukkig heb ik ervaring met de levertijd van de River dus ik weet wat me te wachten staat,overigens wel stevige prijs betaald voor iets waar ik nog amper wat van weet maar dat was met de River ook zo en dat is ook helemaal goed gekomen.
 
Back
Top