Novation Launchpad

attachment.php


Jointly designed by Ableton and Novation, Launchpad places Ableton Live at your fingertips. Whether you’re a DJ, performing musician or studio producer, Launchpad gives you all you need to truly ‘play' Live.

With a multi-colour 64-button grid and dedicated scene launch buttons, Launchpad is purpose built for triggering and manipulating clips in Live, it also offers a totally new way of controlling Ableton Live’s mixer. Launchpad's buttons can be used to sketch out beats with drum racks, and they can be assigned to other functions in Live using Ableton's 'Learn' mode.

Launchpad ships with a dedicated ‘Launchpad edition’ of Ableton Live 8, but can control almost any other music software using Novation's award-winning 'Automap' control software.


http://www.novationmusic.com/launchpad/
 

Attachments

  • novation_launchpad.jpg
    novation_launchpad.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 74
Last edited by a moderator:
No WaY.

Hmm, zat al zwaar met de APC in mijn hoofd maar er is dus nog meer alternatief!
 
Hah zie marketing praat.

Een compleet nieuwe manier om de mixer te besturen.
Oh die binaire mixert lol geef mij maar draaiknoppen.
 
hmmm, beetje eenbudgetversie van een apc. Ziet er leuk uit, ben benieuwd naar de feel van de knoppen.
Wel 8x8 in plaat van 5x8.
Voor de mensen met al een controller met draaiknoppen en schuiven (ik bv, mpd 32) is dit wel een leuk goedkoper alternatief dan een apc.

edit: na het filmpje gezien te hebben vind ik dit een beter/leuker/interesanter product van de apc.
 
Laatst gewijzigd:
En niemand komt met de naam "monome" op de proppen? Tjeuz. Maar dit soort dingetjes zijn wel erg geinig, en vooral dat Novation opeens dingen voor Ableton maakt. Vraag me af wanneer we een 16-poorts Ableton/M-Audio MIDI interface gaan zien met ultrastrakke timing :D
 
En niemand komt met de naam "monome" op de proppen? Tjeuz. Maar dit soort dingetjes zijn wel erg geinig, en vooral dat Novation opeens dingen voor Ableton maakt. Vraag me af wanneer we een 16-poorts Ableton/M-Audio MIDI interface gaan zien met ultrastrakke timing :D

Nou afgezien van de fysieke overeenkomsten zie ik niet veel gelijkenissen en om nou elk apparaat met oplichtende pads tot in de eeuwigheid met een Monome te blijven vergelijken is ook weer zoiets.
Ik heb de mijne alweer een tijdje geleden verkocht, maar wat men hier belooft kon je op de Monome wel vergeten hoor. De implementatie in Live was (toen i.i.g.) vrij beperkt.

Ik ben hier in eerste instantie meer van gecharmeerd dan van de APC, want voor zover ik het begrijp is dat een dedicated Ableton controller en kan je met deze via Automap bv. ook je VST's bedienen?
 
Als hij echt €150 gaat kosten is het wel een heel leuk apparaat. De integratie met Ableton ziet er wel goed uit op de video's. Alleen weer dom dat de USB-kabel aan de zijkant eruit komt. Als je er meerdere hebt kan je ze niet horizontaal tegen elkaar leggen.
 
Leuk hoor, digitale spele dingetjes. Afgelopen weekend nog iemand, 'n DJ in Doornroosje, die op de avond zelf effe z'n Aiaifoon aan z'n muziek laptop hing, en . . ... ..... WEG GELUID! Ik ben misschien ouderwets, maar er gaat toch nix boven 'n platenspeler. Als de naald op is, dan stopt de muziek... er is tegenwoordig zo veel van die knoei op de markt..

De Monome is nog steeds een van de beste dingen op de markt waar je ook nog eens in Max 'n eigen interface voor ken maken. Iedereen neemt steeds meer plastic rommel mee om muziek te maken in 'n club... dit is weer zo'n ding die de charme er nog meer vanaf haalt.
 
Je wordt niet gedwongen om plastic spul te gebruiken natuurlijk.
Maaruuhhh, de TB-303 en de SH-101 deden ook niet echt robuust aan als je het mij vraagt.
 
hmm interessant.

Zat al te broeden op een upgrade van Ableton 7 lite naar 8. Misschien is dit een interessante tussenstap, ben dus ook benieuwd naar de prijs van het upgraden van die novation lite versie naar 8 full of zelfs suite
 
Iedereen neemt steeds meer plastic rommel mee om muziek te maken in 'n club... dit is weer zo'n ding die de charme er nog meer vanaf haalt.

Hoho, mijn midi-dj-controller heeft een stevige metalen behuizing ....

Wat betreft het usb verhaal, dat ie rechts zat en je daardoor er niet 2 naast elkaar kan neerleggen, gewoon ff modden toch ? We hebben wel raardere dingen hier gezien die verbouwd waren :D
 
Back
Top