Behringer gooit prijzen 40% omlaag

Ik krijg het merkwaardige gevoel alsof ik heel deze discussie al eens eerder gezien heb... 't zal wel dejà vu zijn.

Ik krijg er een beetje een Behringer gevoel bij... Weinig origineel en goedkope componenten -euh - argumenten :D

Maar in elk geval een mooie plek voor de deugmensen om hun vermeende morele superioriteit en voor de connaisseurs om hun uitstekende smaak te etaleren.
 
Ik krijg het merkwaardige gevoel alsof ik heel deze discussie al eens eerder gezien heb... 't zal wel dejà vu zijn.
Deze hele discussie is namaak!

Ik zie wel dat Behringer de laatste tijd flink in prijzen aan het snijden is en niet alleen synthesizers. De X32 mixer gaat ook al voor net boven de 1600 euro weg. Ik zat al een tijdje naar de concurrent, de Allen & Heath QU-32 te kijken, maar die is nu dik 1000 euro duurder. Ik ben benieuwd wat daar de reactie gaat zijn.
Concurrentie is leuk maar dan moeten alle partijen wel mee kunnen komen. Moderne massaproductie is wat dat betreft moeilijk voor fabrikanten. Omdat zoveel van de kosten verschoven zijn van productie/stuksprijs naar R&D en het opzetten van producitelijnen moeten fabrikanten heel veel investeren om bij te blijven. Dat geld moet ergens vandaan komen. En dat geeft investeerders vaak buitenproportioneel veel macht. En dat gaat vaak juist ten koste van de consument.
 
Ik krijg er een beetje een Behringer gevoel bij... Weinig origineel en goedkope componenten -euh - argumenten :D

Maar in elk geval een mooie plek voor de deugmensen om hun vermeende morele superioriteit en voor de connaisseurs om hun uitstekende smaak te etaleren.

Wat een domme reactie:
voegt inhoudelijk niets toe en maakt in het voorbij gaan ook nog wat medeforumleden zwart...
geef mij maar uli, liever dan ruimte voor dit soort kinderachtige stemmingsmakerij
 
Nou ja , je komt er kennelijk ook steeds mee weg ..
 
Ik vond het wel een geslaagde bijdrage in een redelijk tenenkrommende draad.

ik vind jouw bijdragen vaak leuk om te lezen en de moeite waard, maar iemand die niet veel aan de nieuwe dure moog vindt, 'kan hem waarschijnlijk niet betalen' en iemand die geen zin heeft in de goedkope behringer, is een 'connaisseur' (duidelijk negatief bedoeld. ik hoop van harte dat je niet denkt dat je het dan goed gezien hebt.

het gaat natuurlijk allemaal om niks, maar als mensen een andere, meer ideële kant van een kwestie belichten en dan door jou worden weggezet als deugmensen, met hun morele superioriteit, dan vind ik dat wel een enge kant opgaan. net als wanneer fatsoen wordt afgedaan als 'politieke correctheid', zo ongeveer.
 
Uli doet het goed; wat hij ook doet, er wordt over gesproken.
Dat scheelt weer op het budget voor pr en reclame zodat de producten lekker goedkoop blijven. :D
 
Hoe goedkoper hoe beter,maar dan nog slechter?, Die model D heeft totaal onstabiele vco's ,wat ben je daar nu mee..
 
Hoe kom je daar nu bij ? Heb je er ooit al een onder handen gehad ?
is gewoon onzin, oscilators zijn stabieler dan op m'n oude moog ( die ook al heel netjes stabiel is doordat hij goed onderhouden wordt)
 
Hoe kom je daar nu bij ? Heb je er ooit al een onder handen gehad ?
is gewoon onzin, oscilators zijn stabieler dan op m'n oude moog ( die ook al heel netjes stabiel is doordat hij goed onderhouden wordt)

Als je maar hard genoeg schreeuwt, heb je tegenwoordig geen feiten of argumenten meer nodig.

:D
 
Tja , als er iets beweert wordt wat feitelijk onjuist is , lijkt me dat je dat mag teruggeven ..
met alle respect :-)
 
Ik ben het hier met sunny eens.
In de maanden dat ik de model d heb, is die zelfs alleen maar stabieler geworden.
In het begin dat ik hem had moest ik hem af en toe nog wel eens stemmen ,maar nu eigenlijk ook niet meer.
Zelfs na een paar uurtjes aan te hebben gestaan is die niet gaan driften.

En wat ik me nog kon herinneren met mijn oude mini, is dat de behringer erg dicht bij het originele geluid komt
 
Ik ben het hier met sunny eens.
In de maanden dat ik de model d heb, is die zelfs alleen maar stabieler geworden.


haha..,hier een facts-on test zwart op wit,en het is niet 1 exemplaar ,ze zijn allen even slecht

je koopt gewoon een kat in een zak met deze synth,hard schreeuwen is niet nodig,gewoon stil ogen (en oren) opendoen haha:


http://www.youtube.com/watch?v=2kDWEnOwHkU
 
Haha je Moet dus een synth een uur en 15 minuten aanzetten voor hij stabiel is.

Ik vind het wel een mooie organische grafiek echt vrouwelijk gebogen rond. Wie houd hier niet van vrouwen en natuurlijk hun rondingen? Die andere zijn echt digitaal computer recht.
 
haha..,hier een facts-on test zwart op wit,en het is niet 1 exemplaar ,ze zijn allen even slecht

je koopt gewoon een kat in een zak met deze synth,hard schreeuwen is niet nodig,gewoon stil ogen (en oren) opendoen haha:


http://www.youtube.com/watch?v=2kDWEnOwHkU

Interessant filmpje. Maar wat je er uit kan concluderen is dat oude ontwerpen minder stabiel zijn dan nieuwe. Dat is niet echt iets nieuws. Hier reken ik de CS-15 ook onder moderne synths, Yamaha's gebruikte voor zover ik weet eigen oscillator chips in plaats van discreet opgebouwde oscillatoren. Die zijn inherent een stuk stabieler omdat alle transistoren tegelijk opwarmen en beter gematcht zijn omdat ze uit hetzelfde productieproces komen. Kortom dit is een beetje een appels en peren vergelijking. De enige die een beetje in de buurt komt qua ontwerp is de Polivoks en .. verassing .. die is ook instabiel.

Ik kan hier in ieder geval niet uit concluderen dat Behringer troep maakt. Daarvoor moet je op mijn minst weten of de tuning problemen bij het minimoog ontwerp of bij behringers kloon daarvan liggen. En aangezien de minimoog ook niet bekend stond als de meest stabiele synth heb ik wel een vermoeden...

Als je rotsvaste tuning wil moet je je volgens mij gewoon niet aan oude synths of hun klonen wagen. Maar ja. Mn basgitaar moet ik ook iedere keer weer stemmen...
 
Ik stem mijn oude mini een paar keer per uur bij, ongeveer zo vaak als m'n electrische gitaar.
lijkt me heel redelijk, anders kan je beter voor digitaal gaan
de boog is stabieler, mogelijk ook omdat veel problemen bij synth's keyboard gerelateerd zijn en de boog alleen module is.
vrienden die ook een minimoog of boog hebben , hebben dezelfde positieve ervaringen . Doe ermee wat je wilt ...
 
Is een "uniek" gebouwd door niek dieteren , telecasterbody
 

Attachments

  • IMG_7909.JPG
    IMG_7909.JPG
    41,1 KB · Bekeken: 91
Back
Top