Moog Guitar

Aan de vele ( ongefundeerde , ) meningen/reacties te zien is het wel duidelijk dat het hier nog altijd een synthforum is , jezus mensen kijk eens verder dan jullie neus lang is ...ikzelf speel zo'n beetje elk instrument en ik kan dit soort technologien alleen maar toejuichen ....omdat het in de eerste plaats nog altijd om muziek gaat en de verschillende manieren om deze te uiten/ervaren...en zo'n moogguitar kan de ervaring/speelpllezier alleen maar interessanten maken ....
Zoals iemand eerder al had gepost ...sommige mensen leven echt nog wel met oogklepjes in hun tb/tr ivoren toren , heb ik niks op tegen hoor ..maar verandering van spijs .......
Moogguitarkan nat. ook floppen ...maar dat zien we dan wel later ...:Z
 
Koop toch gewoon een dikke Les Paul of andere goede gitaar en zet er een MF-101 achter.
Evt koop je ook nog 1 MF-101, MF-102, MF-103, MF-104Z, MF-107 en CP-251 en dan kan je echt los gaan met je gitaar.
Je houd dan ook nog plenty geld over om een mooie Engl versterker te kopen.

Maar dit is maar hoe ik er over denk in m'n ivoren torentje.
 
Aan de vele ( ongefundeerde , ) meningen/reacties te zien is het wel duidelijk dat het hier nog altijd een synthforum is , jezus mensen kijk eens verder dan jullie neus lang is ...ikzelf speel zo'n beetje elk instrument en ik kan dit soort technologien alleen maar toejuichen ....omdat het in de eerste plaats nog altijd om muziek gaat en de verschillende manieren om deze te uiten/ervaren...en zo'n moogguitar kan de ervaring/speelpllezier alleen maar interessanten maken ....
Zoals iemand eerder al had gepost ...sommige mensen leven echt nog wel met oogklepjes in hun tb/tr ivoren toren , heb ik niks op tegen hoor ..maar verandering van spijs .......
Moogguitarkan nat. ook floppen ...maar dat zien we dan wel later ...:Z
Het commentaar gaat vooral over de geringe toegevoegde waarde van een sustainer + filter op een middelmatige gitaar. $6500 is dan belachelijk veel.
 
ik ga er een ES bijkopen, die heeft ook wel wat sustain, en is een stuk goedkoper, van het wisselgeld koop in dan nog een LP, en kan dan nog steeds op vakantie.
als ik de moog-plank koop niet, en ik heb zo'n flauw vermoeden dat het een kutgitaar is, zeker voor die prijs.
//
 
Tis idd ...veel geld , hopelijk kwalitatief hoogstaand materiaal , pickups etc etc...we zien wel ...
 
het gaat er bij een gitaar nou juist om dat de plank en de rest van het hout goed is, (de hals) dus geen dooie plekken.
als ze dat bij fender al niet eens goed voor mekaar krijgen, dan heb ik er een hard hoofd in dat dat bij moog wel zou lukken.
een gitaar is geen synth, daar komen hele andere dingen bij kijken wat de kwaliteit bepaald, en dat gaat niet over de fietsonderdelen zoals elementen en stemmechanieken. (helpt wel mee natuurlijk)
zodoende.
groeten,
jeroen
 
het gaat er bij een gitaar nou juist om dat de plank en de rest van het hout goed is, (de hals) dus geen dooie plekken.
als ze dat bij fender al niet eens goed voor mekaar krijgen, dan heb ik er een hard hoofd in dat dat bij moog wel zou lukken.

jeroen

Idd fender zuigt ....zouden na al die jaren al failliet moeten zijn ....
Sarcastic mode on :
Behringer dat is nu eens gitaarbouwer en voor die prijs ...waaauwwww ..en direct op je computer inpluggen ...ongelooooooooflijk
http://www.behringer.com/iAXE393/
Sarcatisc mode of
:D
 
http://www.behringer.com/iAXE393/,
even gekeken, HA HA HA HA, snif, kwam niet meer bij.
ik ga bij blokker voor de deur liggen tot ze hem verkopen.
ik wil wel een gitaar met internet erop.
eentje die 300 Km per uur kan.
/
 
Dit gitaartje wordt door Zion gebouwd, en dat lijken me toch niet echt prutsers te zijn.
 
helaas, wat voor merk ze dan ook op een gitaar plakken, dat geeft geen enkele garantie op een goed instrument.
......
als je een gitaar gaat kopen, dan ga je neem ik aan naar een aantal winkels en probeer het een en ander uit, neem ik aan?
( ik wel, dat kost wel een dag)
en meestal is het dan zo dat je de plank kiest die het lekkerste klinkt, en speelt

of zijn we al zover afgedaald in onze 24 uurs economie dat een gitaar ook al per postorder gekocht wordt?

//
 
een gitaar is geen synth,

En dat is het 'm nou...Waarom zou een snaarinstrument geen synthesizer kunnen zijn??? Conformisme wat je niet bij synthfreaks zou verwachten. Vervang je VCO door een snaar met een pickup en verzin de rest maar zelf.

Het charmante van dit apparaat is dat het synthesizer elementen toevoegt aan een instrument wat je met snaren kunt bespelen. Geen Roland pickups die alleen midi signaaltjes doorgeven en waarbij juist de voor een gitaar specifieke expressie verloren gaat. Ook schijnt de sustain niet te vergelijken zijn met de ebows.

Dit is toch wel een serieuze poging om gitaristen meer variatie te bieden aan geluid en speelwijze. Dat de demo's naar mijn idee niet direct overtuigend zijn doet daar niets aan af.
 
helaas, wat voor merk ze dan ook op een gitaar plakken, dat geeft geen enkele garantie op een goed instrument.
......
als je een gitaar gaat kopen, dan ga je neem ik aan naar een aantal winkels en probeer het een en ander uit, neem ik aan?
( ik wel, dat kost wel een dag)
en meestal is het dan zo dat je de plank kiest die het lekkerste klinkt, en speelt

of zijn we al zover afgedaald in onze 24 uurs economie dat een gitaar ook al per postorder gekocht wordt?

//
nee want ik maak ze zelf :biertje:
 
Hulde aan de gitaar en synth bouwers:okdan:

en natuurlijk is er niets mis met een soort van gitaar achtige controller die synthgeluiden kan produceren/aansturen.
maar op dat punt zijn we al enige jaren ruim voorzien in redelijk werkende dingen (begon met de roland gitaarsynth, hexa elementen met midi converters en nog veel meer)
roland heeft ook wel eens een gitaar geleverd bij een synth, dat was ook lachen, kut met snaren en een midipoort.
het kreng was redelijk onbespeelbaar, ging al beter als je de draagbeugel erafzaagde, dan hield je een gewone kutgitaar over.
met de moog zal dan misschien niet veel aan de hand zijn, maar , whats the point?, voor ruim 6000 pegels.
waar ruim aan voorbij wordt gegaan is het feit dat een gitaar, zelfs een elektriese, een acoustisch instrument is, met alle bijkomende voor en nadelen. Moog presenteerd het geval als de top of the bill op gitaargebied,
mogen ze van mij doen, maar ik voel zelf na 40 jaar gitaren afbeulen geen enkele behoefte om er zelfs maar een te bekijken.
en na 30 jaar synthesizers mishandelen voel is die behoefte ook niet, dus volgens mij slaan ze de plank een beetje mis met de markt die ze denken te gaan aanboren.
ik vind het zowel als gitarist en als synthspeler een nogal lachwekkend product,..... overbodig, zonde van het regenwoud enzo, weet je wel....
/
 
stelletje ouwe hollandse zeikers dat jullie zijn :D

ga nou eerst eens testen voor men zegt dat het poep is

nogmaals tis geen midi gitaar of simpel iets met sustain...tjees mensen
sta eens open voor nieuwe mogelijkheden

koop een gitaar met 20 pedalen nee daar ben je lekker mobiel mee :P
 
is goed, ik ga hem proberen, en daarna kraak ik hem verder af:okdan:
/

prima

nou maar hopen voor je dat het geen liefde op het eerste gezicht is
want liefde kan je duur komen te staan :D
 
Laatst gewijzigd:
Kijk, ik kan mijn gitaar ook via fx als een mug met diarree laten klinken, maar daarmee speelt ie nog niet als een mug met diarree..

Capiche? It's not the sound, it's the feel..

En wie zegt dat deze gitaar voelt als de mug met diarree die je omschrijft... Heb je em al in je handen gehad en ermee gespeeld?

De demos overtuigen mij totaal niet. Vind het maar veel geld voor weinig. True, een redelijk exclusieve gitaar maar daar betaal je ook voor (ik zie de meerwaarde van deze specifieke gitaar die moog gebruikt niet behalve een hoog prijskaartje en een stukje exclusiviteit)
 
Het gaat nu om een gitaar van MOOG en het zal vast wel weer een hype zijn ,maar wat wordt er nu niet betaald voor synth's ,waar tien a twintig jaar geleden niemand iets mee wilde en nu ineens wel omdat het bij een bepaalde stijl hoort .Iedereen wordt belazerd en laat zich belazeren ,maar er zijn maar weinigen die dat durven toegeven .Ook synthliefhebbers zijn gewoon consumenten .
Als ik zie dat Lou Reed razend enthousiast is en andere gitaristen ook laat Moog dan ook voor hen een instrument maken .
Maar misschien moet je eens gaan kijken op een gitaristenforum ,wat die er van vinden
 
...
eentje die 300 Km per uur kan.
/


Weet er iemand wat dit voor iets is ? Ziet er wel vet uit :)

(Johnny Otis (L) Bo Diddley (R) :halleluja)
 

Attachments

  • ac501p10.jpg
    ac501p10.jpg
    26,8 KB · Bekeken: 31
Back
Top