Moog Guitar

conso

You can call me Toledo
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
4.468
Locatie
Amsterdam
Misschien ook wel leuk voor op de voorpagina, maar die deur kan ik niet vinden. Moog komt met een gitaar. Ik twijfel nog of ik iets moet zeggen over de aantrekkelijke lage dollar koers? :dubbel: Het eerste model kost namelijk maar $ 6.495.

Introducing... The Moog Guitar TM
http://www.moogmusic.com/moogguitar/?section=product&product_id=21129

The Moog Guitar puts revolutionary new technology in the hands of the guitarist. Moog Music is known for building the finest instruments and the Moog Guitar is first and foremost a very fine guitar; designed to be played by the best musicians as their primary axe. Its AAAAA maple top, mahogany body and ebony finger board bespeak the quality that musicians have come to expect from a Moog instrument.

The addition of Moog Guitar Electronics opens guitarists to a whole new musical vocabulary: Not a guitar synthesizer, not a MIDI guitar or an effects processor; players are intimately connected to The Moog Guitar because it works its magic on the strings themselves.

Go to the Moog Music website, www.moogmusic.com to watch a video of the Moog Guitar in action.
 

Attachments

  • Moog 1.jpg
    Moog 1.jpg
    50,6 KB · Bekeken: 62
  • Moog 2.jpg
    Moog 2.jpg
    45,6 KB · Bekeken: 32
Poeh....ik hoop dat het een succes wordt voor ze! Ik heb er niet zo veel verstand van, maar volgens mij is het gitaristenvolkje aardig behoudend ingesteld. En de prijs is natuurlijk ook niet mals.
 
Ik heb niet zo verschrikkelijk veel verstand van gitaren, maar die sustain en mute opties zien er wel echt revolutionair uit. Ik denk dat als ik gitaar zou spelen, dit ding boven aan mijn lijstje zou staan.
 
Sinds ik gitaar spel - nu twe jaar - heb ik er iets meer verstand van en ik denk dat het voor de kapitaalkrachtige, innovatieve gitarist, die geen toeten kan spelen, iets toevoegt, maar voor ons niet. Oneindige sustain hebben wij al. Er is maar een filter voor zes stemmen; ik kan mijn gitaar ook door mijn Minimoog halen. Maar ik vind het een mooi idee en prijs Moog dat ze er geen gitaarsynth van hebben gemaakt. Nu maar zien of hij aanslaat.
 
vind het een beetje belachelijk duur, en dat soort sustain systemen zijn al vele jaren terug toegepast op gitaren, en dat is kennelijk niet heel erg aangeslagen...
 
enorm duur maar Waaaw

ik ken enkele mensen die hier helemaal gek zullen van zijn,
waaronder mezelf
 
vind het een beetje belachelijk duur, en dat soort sustain systemen zijn al vele jaren terug toegepast op gitaren, en dat is kennelijk niet heel erg aangeslagen...
Die sustain is idd oud nieuws. En een filter op gitaar, hmm. Als het een highpass of bandpass is lijkt het mij wel meer bruikbaar dan een lowpass, een gitaar gaat niet zo laag en met een lowpass ben je zo uitgefilterd.

Voor die prijs kan je een hele hele goede gitaar kopen, ik hoop niet dat ze er veel ontwikkelings kosten in gestoken hebben want dan zijn ze zo bankroet. En dan kunnen wij synthfreaks geen nieuwe moogs meer kopen.
 
schoenmaker.....

tot en met de voyager en mf104 ging het goed. vanaf de 105 weten ze het ook niet meer.
 
ik denk dat dit erg over de top is voor een gitaar met "oneindige sustain" of muting. Neem het Ebow systeem, bouw het in een pickup in en zorg dat je iedere snaar los kan controllen... Poepoe wat een innovatie.

Voor minder heb je een gitaar die veel beter speelt (prijs technisch gezien), een betere klank heeft, waar je midi op kan zetten of een ander track systeem en waar je met wat voor synth dan ook een veel breder sonisch pallet hebt.

Roland GR303 gitaar met GR300 module en VG8 eraan iemand? Voor minder geld meer klank!
 
Ik denk dat ze de plank mis gaan slaan,

hoe langer ik over die moog-gitaar na denk des te zuurder ik het ding vind.

Wat wilt MOOG hier nou mee bereiken, kunne ze niet beter knoppen synths bouwen.
Het gaat helemaal nergens meer over bij dit bedrijf als je het aan mij vraagt, Americaanse Moog hype bla.
Bob had ze achternaam mee in het graf moeten nemen. Bob weg, is Moog weg.

Kijk nou ff naar die gitaardinges, echt laat ook maar hangen.

Zonde ;{
 
Je kan het natuurlijk ook overdrijven ;)

Straks moeten we met z'n allen gauw nog even een Voyager OS kopen voor ze failliet gaan :duivels:

Nee hoor, het is niet te hopen, en waarschijnlijk loopt het ook zo'n vaart niet. Maar het eerste wat ik dacht toen ik dit las was: ARP Avatar.
 
Ja die onnatuurlijk lange sustain...zaten we daar nou echt op te wachten? Grappig effect, maar om nou 6500$ neer te tellen om dat ook te kunnen? Voor dat geld zou ik een Voyager en een mooie Gibson Les Paul halen :)
 
Er lopen veels te veel sukkels rond met veels te veel geld.
Daar moet wat aan gedaan worden toch?
 
Back
Top