welke harddisk voor akai sampler ?

Van wat naar wat is die kabel?
HD power plug naar 0.156" molex ofzo?

Ik kan in mijn S6000 kijken, maar ik weet niet zeker of die dezelfde pluggen gebruikt.

HD-stekkers met kabel eraan (10 of 20 centimeter) heb ik nog wel, daar kan ik zo een Molex connector voor je op zetten.

Hoe herken ik een 0.156" molex ?? nog nooit van gehoord.
Het moet dezelfde zijn als in de S6000.

Als je 'm open hebt staan, vanaf het frontpanel gezien, zit de aansluiting op het verticaal geplaatste printje, waar ook de power van de floppy drive op connect.
 
S6000 opengetrokken...

De S6000 heeft inderdaad 0.156" connectors, maar net niet helemaal het type dat ik hier heb liggen. Ik kan dus geen nieuwe stekker aan een bestaande harddisk power connector zetten.

Ik heb nog wat van dit soort stekkers liggen met kabels er al aan (uit een Poly61). Mocht je echt niks vinden, dan kan ik wel die twee aan elkaar solderen met krimpkous er omheen. Maar een echte kabel is natuurlijk netter.
 
OK, bedankt voor de moeite ! :)

Ik wacht nog even af of er iemand reageerd met "ik heb een kabel!"

Als er echt niemand is, dan verkoop ik m'n HD weer en verzin ik wel wat anders.
 
Check die site eens die ik linkte, alleen maar scsi en acesoires voor samplers :)
 
Nou, ik geef het op.. Heb zelf een kabel vastgesoldeerd precies volgens instructies van Digimod, maar helaas. De harddisk start niet op, no power.. wel +/-40 euro lichter, voor jan l*l

Had ik maar geduld gehad en voor een Z4/8 gegaan :frons: daar kan je geloof ik makkelijker een externe HD op aansluiten.. jammer!
't enige wat ik wilde doen was de samples meenemen naar de oefenruimte zonder daar een computer te hoeven gebruiken.

(ok, 't is me ook afgeraden om te doen)

Iemand nog een tip waar ik goedkoop een externe scsi harddisk (van het goede type) kan scoren ?
Keek net even op 'pixmania' site voor de lol.. nou heb gelachen, wat een rare texten zetten ze bij hun spulletjes :D

"Adapter scsi-II die aan IEEE 1394 van haven en het heeft kabel met schakelaar SCSI van het dB25-Vrouwelijke type. Het voegt convertor van DB25M aan HD50M toe. Met doeltreffend stop-n-Spel dat geen configuratie van het systeem vereist. De Vensters van de steun 98SE, Vensters "

Hoe ontzettend knullig
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top