(AKAI) SAMPLER modificaties

:)
 

Attachments

  • dsc_1488.jpg
    dsc_1488.jpg
    82,1 KB · Bekeken: 89
Zip op id 5
HD op id 0

Is mooi te controleren via utilitys-> SCSI copy
 

Attachments

  • dsc_1490.jpg
    dsc_1490.jpg
    74,1 KB · Bekeken: 96
Zorg dat je de kap tot het laatst open houdt, controleer alles tussentijds.
Check even: laden, saven, kopie van interne HD naar Zip en vice-versa.
Als alles zonder problemen werkt dan pas de kap erop.
Nu nog dikkere sampler :o:
 
Origineel geplaatst door ruudvee
Weet iemand waar ik de harddisk moet plaatsen in een 3000XL ?
Ik zie nergens gaatjes voor de montage.


Dit is wel mogelijk, echter de HD moet in een soort houder/beugel
worden geplaatst, die Akai in het verleden los verkocht.
 
Akai S5000 HD

Akai S5000 HD

Dag Mikemix,

Ik heb vandaag een andere HD geinstalleerd in mijn S5000 .
Een Seagate van 4,34 GB, deze heb ik daarna geformateerd.
Wat moet ik doen bij SCSI COPY want het is een gewoon floppy disk , nog geen IOMEGA Zip.

Het volgende is nu als ik hem op alle ID's installeer , onstaat er een tik geluid dat erg vervelend en hoorbaar is,
Had jij dit ook?
installeer ik de HD op ID 0 en daarna uitdoe en terug opstart komen er 7 HD te voorschijn op het schermpje i.p.v. 1 HD.
Moet ik die op de Flash intalleren of op Disk? Blijkbaar op flash veronderstel ik.



Hopend dat jij me wegwijs kan maken.

Groetjes

P.S Heb jij Skype, dan kan ik je daarover even zelf spreken , lijkt me handiger dan altijd maar berichten te versturen.
 
Re: Akai S5000 HD

Re: Akai S5000 HD

Origineel geplaatst door Steve Muller
Dag Mikemix,

Ik heb vandaag een andere HD geinstalleerd in mijn S5000 .
Een Seagate van 4,34 GB, deze heb ik daarna geformateerd.
Wat moet ik doen bij SCSI COPY want het is een gewoon floppy disk , nog geen IOMEGA Zip.

Het volgende is nu als ik hem op alle ID's installeer , onstaat er een tik geluid dat erg vervelend en hoorbaar is,
Had jij dit ook?
installeer ik de HD op ID 0 en daarna uitdoe en terug opstart komen er 7 HD te voorschijn op het schermpje i.p.v. 1 HD.
Moet ik die op de Flash intalleren of op Disk? Blijkbaar op flash veronderstel ik.



Hopend dat jij me wegwijs kan maken.

Groetjes

P.S Heb jij Skype, dan kan ik je daarover even zelf spreken , lijkt me handiger dan altijd maar berichten te versturen.

Hoi Steve,
SCSI Copy is een tooltje om data via SCSI van de ene drive (bv Zip) naar de andere SCSI drive (bv HD)
te copieeren.
Maar via SCSI COPY kan je ook heel makkelijk checken op welke SCSI ID een drive zich bevindt.
Hier heeft een floppy drive dus niks van doen omdat deze geen SCSI is.

Probeer via de Seagate website de specs te achterhalen van de HD.
Daar staan alle jumper settings op aangegeven en hun functies.
Wat ik bij jouw probleem meen te "zien" is dat hij of op de zelfde "id" van de sampler zelf zit, of
dat de HD niet geterminated is.
Dit kun je doen door de jumper op terminated on te zetten.
Succes.
 
cardlezer

cardlezer

zo in m'n akai s3000xl 'n cardreader ingebouw van microtech, gekocht voor een prikkie (onder 2 tientjes) bij loginpc.nl te mokum.
jumper eraf heeft ie scsi id 0 en 1 jumper aan de kant van het midden van de drive heeft ie id 1 en 2 en aan de buitenkant van de drive heeft hij id 4 en 5. jumper in het midden ertussen was geloof ik id 3 en 4.

het is dus een microtech type dbai-scsi ofwel model pdc15 firmware 2.7c

eigenlijk gewoon ingebouwd op de plaats van de interne flop en alle connecoren van de interne hd erop gezet (minder herrie).

bij bij doet hij het ín de scsi chain niet helemaal lekker (dus als m'n pci scsi card erop staat). als ik die ontkoppel dan kan ik op compact flash (trouwens via cf -> pcmcia adapter) schrijven, laden en arrangen. b.v. net de inhoud van een hele lacie hd op cf gezet , partitie voor partitie geladen en gesaved. maar zodra de scsi card van de pc er weer op gaat loopt de akai vast of geeft hd error bij lezen en schrijven naar cf.
 

Attachments

  • akai1.jpg
    akai1.jpg
    56,8 KB · Bekeken: 88
zal misschien komen doordat die sado pc hem herkent en initialiseert etc. maar heb hem gedisabled in windows en toch stoort windows die akai. hoe dan ook het type is trouwen dpai-scsi maar dat is de pcd-15
 
mijn advies is om nog een usb cardreader voor
je computer te kopen en zo dat scsi probleem te
omzeilen.
kosten ook niks dus geen reden om
je een slag in de rondte te piekeren.
zo doe ik het ,tot volle tevredenheid
al die scsi shizzle,weg dermee :D
 
Origineel geplaatst door mikemix
Grote schoonmaak, leuk moment voor een plaatje..

een geile set! . . . als ik zo vrij mag zijn*D
 
Back
Top