AKAI S-series en SCSI

drezo

Awesome Buddy!!!
Lid sinds
12 oktober 2009
Berichten
107
Locatie
Amsterdam Centrum - Oost
Hoi Gasten,

Heeft iemand ervaring met het verbinden van een AKAI sampler aan je PC/mac via SCSI?

Ik heb een S3200 en een S950.
van de laatste zie ik het niet zo gebeuren...
(lukt me niet eens om via diskette files over te zetten, m.n. door: 12bit, floppy drivers etc.)

Maar de 3200 werkt super goed met Recycle en nog wat andere opties.

Nogmaals heeft iemand ervaring? tips? Ideeën? Iets te koop liggen/gezien?
Alle hulp is welkom!

Thanks!
 
om s950 floppies te backuppen gebruik ik omniflop
werkt echt SUPER!!:D
 
Het spreekt vanzelf dat je PC ook een SCSI interface moet hebben. Destijds (ca. 2001) heb ik een tijdje een S2000 gebruikt die ik met SCSI en MESA II op een standaard Windows PC had draaien. Daar heb ik eerst een Adaptec SCSI kaart voor moeten kopen om in de PC in te bouwen en een kabel die van de standaard SCSI connector van de S2000 naar de MiniSCSI van de interface gaat.

Die kabel mag absoluut niet te lang zijn (ca. 1m) , anders krijg je fouten bij de overdracht. Gevolg is dat je PC en sampler ook dicht bij elkaar moeten staan.
Maar voor de rest werkt het inderdaad heel erg fijn. Je kunt samples op je PC hard disk opslaan en ze met de muis rechtstreeks naar je sampler slepen. Het editen is ook zoveel overzichtelijker dan op het petieterige S2000 schermpje.

EDIT: Nog even een linkje naar de Akai SCSI FAQ: http://akaiscsifaq.digidude.net/akaifaq_SCSIHost.htm
 
Voor de AKAI S-series wordt altijd een oudere SCSI kaart voor in de PC aanbevolen (Adaptec 2940 etc).
Ik heb 2 nieuwere SCSI kaarten in mijn PC; een Adaptec 29160N en een Adaptec 19160 en op beide kaarten werkt mijn AKAI S3000XL (en ASR-X ook) prima (zowel MESA als Recycle)

Toevallig heb ik (voor de fun) van het weekend een interne SCSI ZIP drive in mijn S3000XL gezet.
Mijn PC ziet deze drive gewoon als harddisk (mits je er een zipje in doet:D). Vervolgens kan je met b.v.Translator samples etc makelijk dumpen op deze zipdrive en snel inlezen met de S3000

Cheers
 
om s950 floppies te backuppen gebruik ik omniflop
werkt echt SUPER!!:D

zijweggetje weliswaar, maar gebruik je omniflop met een interne disk drive of externe? ik heb geen interne meer op mijn PC en vraag me af ok ik met zo'n usb rakker aan slag kan.

Hoe doe je dat verder met 12bit en al die gekkegheid?
 
Het spreekt vanzelf dat je PC ook een SCSI interface moet hebben. Destijds (ca. 2001) heb ik een tijdje een S2000 gebruikt die ik met SCSI en MESA II op een standaard Windows PC had draaien. Daar heb ik eerst een Adaptec SCSI kaart voor moeten kopen om in de PC in te bouwen en een kabel die van de standaard SCSI connector van de S2000 naar de MiniSCSI van de interface gaat.

Die kabel mag absoluut niet te lang zijn (ca. 1m) , anders krijg je fouten bij de overdracht. Gevolg is dat je PC en sampler ook dicht bij elkaar moeten staan.
Maar voor de rest werkt het inderdaad heel erg fijn. Je kunt samples op je PC hard disk opslaan en ze met de muis rechtstreeks naar je sampler slepen. Het editen is ook zoveel overzichtelijker dan op het petieterige S2000 schermpje.

EDIT: Nog even een linkje naar de Akai SCSI FAQ: http://akaiscsifaq.digidude.net/akaifaq_SCSIHost.htm

SUPER behulpzaam!!!! thanks, thanks, thanks!!!
Heb je heel toevallig tips waar ik zo'n apatec en (vooral de) kabels vandaag de dag nog zou kunnen vinden?

Nogmaals dank! dit helpt me enorm!
 
Nog een zijweg...

Heeft iemand ervaring met Recycle en Akai's?
Zou het misschien makkelijker en goedkoper zijn om de boel te editen in recycle en via een Zip over te zetten? dus 2x eterne zipdrive en dan hup van de ene naar de andere?

Of krijg je dan weer dat dingen geformateerd moeten worden, en elkaar dus nooit echt verstaan?
 
SUPER behulpzaam!!!! thanks, thanks, thanks!!!
Heb je heel toevallig tips waar ik zo'n apatec en (vooral de) kabels vandaag de dag nog zou kunnen vinden?
QUOTE]

Tik op markplaats onder "computers" bv 19160 in en je vind diverse Adaptec 19160 SCSI kaarten voor rond 10 Euro

De Akai S3200 heeft een Centronics 50 aansluiting en de meeste SCSI kaarten een HD50 aansluiting

Kabel dus ook zo van MP te halen b.v. foto 8
http://computer-software.marktplaat...iIkxd8qvv3jTUUmoN%2FH4w90u5Hs&fta_ind=11&fs=1

Have fun

JIJ!!! bent echt een held.... :halleluja
 
Thanks

Je kan natuurlijk ook een andere (Adaptec) SCSI kaart nemen, maar de 19160 werkt zeker met mijn S3000Xl. De 29160N werkt ook, maar zijn over het algemeen duurder op MP. Let op dat je wel een SCSI kaart neem met een HD50 aansluiting. Er zijn ook SCSI kaarten met een 68 polige aansluiting. Deze zullen waarschijnlijk ook werken, maar dan heb je uiteraard een andere kabel nodig als degene waar ik naar verwees.

Samples editen met Recycle is niet zo uitgebreid. Recycle is meer bedoeld om loopjes te slicen en de slices naar je sampler te sturen. Knppen, plakken etc van samples kun je beter met Wavelab, Soundforge etc doen. Deze programma's hebben ook SMDI (versturen van samples over SCSI) en werken op dit punt sneller.
Als je eenmaal een SCSI kaart hebt met kabel (en een werkende verbinding hebt) zullen al dit soort programma's werken en zit je niet per se vast aan Recycle.


Cheers
 
zijweggetje weliswaar, maar gebruik je omniflop met een interne disk drive of externe? ik heb geen interne meer op mijn PC en vraag me af ok ik met zo'n usb rakker aan slag kan.

Hoe doe je dat verder met 12bit en al die gekkegheid?

Omniflop moet werken met een USB floppydrive.
Het maakt gewoon een image van de hele floppy. dus je ziet geen afzonderlijke files.
 
Omniflop moet werken met een USB floppydrive.
Het maakt gewoon een image van de hele floppy. dus je ziet geen afzonderlijke files.

Werkt dat dan twee kanten op?
DWZ kan ik sample sets van mijn computer naar zo'n image bakken en die op een floppy zetten en uiteindelijk in de S950 laden?
Of is het puur voor backups?
 
puur backups
 
Omniflop moet werken met een USB floppydrive.
Het maakt gewoon een image van de hele floppy. dus je ziet geen afzonderlijke files.

Voor ieders info...

Omniflop doet het NIET met een extrene floppy drive (usb)
Reden is mij te (computer)technisch maar het werkt zoiezo niet...

FYI
 
Voor ieders info...

Omniflop doet het NIET met een extrene floppy drive (usb)
Reden is mij te (computer)technisch maar het werkt zoiezo niet...

FYI



Op de site van omniflop stond dat het unlikely was, bij mij werkte die wel, waarschijnlijk gewoon geluk gehad.
 
OmniFLop usb

OmniFLop usb

Op de site van omniflop stond dat het unlikely was, bij mij werkte die wel, waarschijnlijk gewoon geluk gehad.

Echt? nice...
Wat voor Floppy drive gebruik je?
Misschien kan ik die ergens nog krijgen...
Ik heb echt geen zin om een interne te kopen (prijs valt me tegen)
En eigenlijk al helemaal geen zin om WEER mijn PC open te schroeven...
 
kheb die usb van mij Jaren geleden gekocht van kennis van me.
Zit dacht ik een Teac drive in.
als het in je computer kan zou ik gewoon 1 inbouwen
drive kost nu zon 10 eu
 
Back
Top