Leipzig stand alone desktop unit

leipzigsmallya7.jpg


Leipzig is a self contained TRUE analogue synthesiser. The voice circuitry is entirely analogue, using all discrete and op-amp components. There is no voice DSP. Leipzig has a similar sound and specifi cation to the classic Moog Prodigy / Rogue synthesisers, but with many improvements such as MIDI and more modulation paths.

KEY FEATURES OF LEIPZIG
--------------------------
Pure analogue voice circuitry.
Fat Moog style filter.
2 VCOs with Glide and Sub-VCOs.
Plenty of modulation routing possibilities.
Extra tone controls and circuits for more sound variety e.g. LFO, CrossMod.
Rugged steel construction and 'vintage' wood design.
MIDI In for software sequencer control.

£549 (exc. tax and delivery)

Check the site for mp3 examples.


Misschien stond er al iets van op SF maar ik kon niks vinden en denk dat het de moeite waard is..
 

Attachments

  • leipzig.jpg
    leipzig.jpg
    72,3 KB · Bekeken: 83
Last edited by a moderator:
...
Misschien stond er al iets van op SF maar ik kon niks vinden en denk dat het de moeite waard is..

Waarom denk je dat ?
 
kijk, das beter...ik had ook foto en linkjes erbij gezet maar ik kreeg tot 2 keer toe een error tijdens het uploaden. Ook nog foto op mijn pc gezet en daarna erbij proberen te zetten maar weer een error.
Weet niet of SF problemen had daarstraks of dat mijn pc vaag deed, maar het laatste lijkt me sterk aangezien ik wel vaker fotootjes erop heb gezet..
Anyway.. thanks cheimoon ;)
 
hij klinkt wel leuk en is niet duur, maar echt bijzonder is dit niet

Gezien wat je normaal neer moet tellen voor dat lijkt me de prijs juist het leuke eraan.

Minimoog kloontjes kun je niet genoeg hebben, maar ik zit stiekem toch te hopen dat men ook eens aan kleinschalige 4-voice 2-oscs begint :).
 
Zag 'm 2 maanden terug al staan, maar wilde dit niemand hier aandoen.

Incl. btw, maar excl. verzenden is ie 700 E.

MI een zeer beperkte synth. Vind de clips klinken als een natte krant.

Voor veel minder koop je een gebruikte Basstation, SA neptune, protone, etc.
Of een MFB synth (lite).
Voor 200 meer een vermona perfourmer.

Die man er achter is best een aardige vent die een paar heel aardige modules maakt (oa filtered coffee).
Hij levert momenteel vier of vijf (!) verschillende synths, waarvan er geen een echt goed is en goed verkoopt. Daardoor heeft ie hoge ontwikkelingskosten per synth die niet afgeschreven worden en dat maakt de kwaliteit/prijs verhouding echt problematisch.

Niet kopen, ook al heb je geld over.

slechts mijn .02$
 
Demo 3 verdwijnt de oscilator bijna helemaal en hoor je alleen nog maar resonantie...dat hoor je ook met veel digitale synths.
 
Wees blij dat er weer een betaalbare discrete bak erbij is.
 
:r blauwe leds....super irritante aandachtstrekkers...
Vroegâh toen de aarde nog plat was gebruikte men tenminste rode of groene leds...af en toe zelfs oranje
 
Ik wil zelfs niet eens gaan luisteren naar de zoveelste flauwe doorslag met een immitatielook van een hoogbejaarde monofone synth. Een toestel dat werkelijk NIETS bijdraagt of ook maar een houtspaander innovatie in zich heeft.
Bijgevolg overbodig. Is die koe nu nog niet uitgemolken ? Next !

PS Fuse : In deze thread heb je exact het 10-voud van mijn aantal replies. Mooi. Doe zo voort.
(daarmee heb ik toch nog een keer wat zinnings gezegd )
 
Ik wil zelfs niet eens gaan luisteren naar de zoveelste flauwe doorslag met een immitatielook van een hoogbejaarde monofone synth. Een toestel dat werkelijk NIETS bijdraagt of ook maar een houtspaander innovatie in zich heeft.
Bijgevolg overbodig. Is die koe nu nog niet uitgemolken ? Next !

kan het niet meer met je eens zijn. :okdan:
 
Noem dan eens een synth van de laatste tijd die wel innovatief is?
 
Een toestel dat werkelijk NIETS bijdraagt

Misschien draagt 't wel wat bij en zakken de prijzen voor het origineel een beetje ;).
 
Ja Analogue Solutions is gewoon troep.
Niet aan beginnen vind ik zelf.
Dan zou ik nog liever voor synthesizers.com gaan, wat ook weer een ruk Moog clone is maar wel beter "ontworpen"/gebouwd.
 
Back
Top