drummachine based drumsampler (zoiets als reasons redrum)

Illcue

Enpro
Lid sinds
4 april 2008
Berichten
30
Locatie
Nijmegen
Ik ben dus opzoek naar een drumsampler plugin/vst die het liefst presies het zelfde werkt als de redrum van reason. Dus met een soort gelijk sequencer gedeelte.
ik heb nu reason altijd gerewired met cubase maar vind het nog steeds niet lekker werken en ben al een tijdje opzoek naar een alternatief.
tips?
 
De Battery is een ok plugin die lekker als drumsequencer werkt. Ik zou reason sowieso maar met rust laten als je nu met cubase werkt.
 
Zag deze draad nog in de kelder liggen en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, qua hardware dan, welke drumsampler in aanmerking komt.

Weinig parameters dus, maar wel met per kanaal een knop om het volume, velocity (naar tone/starttijd), panning, decay, pitch (sweep) en liefst ook het filter...of zoiets.

Traditionele hardware samplers hebben geen dedicated knoppen voor de meest voorkomende functies wat het lastiger maakt om snel te editten. Vandaar mijn vraag of er iets in de buurt komt van Propellerheads Redrum.

Vooralsnog lijkt mij de eerder aangegeven Electribe S en de Boss SP-series het meest vergelijkbaar. Is er nog meer?
 

Attachments

  • reason_quick_img_1.jpg
    reason_quick_img_1.jpg
    71,5 KB · Bekeken: 73
Een Octatrack, maar die kan dan weer veel meer.

De kracht van de Redrum is dat ie zo simpel is.
 
ja precies, en ik zoek dus juist niet iets met allemaal andere mogelijkheden. Brengt me altijd zover van waar ik naartoe wil namelijk. Ik heb nu een TR505 als sequencer voor bij mijn cd3000xl en daarmee kom ik al een heel eind. Alleen editten blijft nu een heel gedoe..
 
wel vet, maar te uitgebreid voor mijn beoogde doel. Ik gebruik niet zoveel samples en dan meestal alleen voor percussie. Dat wil ik graag niet te duur maken en supersnel, drumcomputerlike in kunnen stellen. Blijkbaar is er nooit veel interesse voor geweest, eigenlijk moet zoiets toch niet al te moeilijk in elkaar te zetten zijn lijkt me zo... voor mensen die er verstand van hebben dan natuurlijk.
 
volume, velocity (naar tone/starttijd), panning, decay, pitch (sweep) en liefst ook het filter...of zoiets.

Als de tr505 dalijk binnen is, heb ik daarmee als ik het me goed herinner meteen al heel wat functies deze functies:

- TR-sequencer
- Velocity per sample
- Volume per sample
- Accent

Blijft over:

- pitch
- decay
- filter
- panning

Zover ik weet kan ik alleen aan het modwheel akai s3000xl functies toewijzen. Dus dat zou betekenen dat ik dan maar één van de 4 bovenstaande mogelijkheden kan gebruiken. En als ik het goed heb beïnvloed dit dan ook meteen alle sounds in dat program, niet alleen die enkele sound. Toch?

...Ben ik er nog net niet dus.
 
nog een beetje nagezocht in de akai manual.

als ik het goed heb kan ik de volgende 3 controllers tegelijk gebruiken;

modwheel
aftertouch
pressure

Deze kan ik dan per keygroup instellen. Dus als ik dan voor elke drumsound een keygroup maak dan kan ik per sound:

filter = modwheel
pan = aftertouch
met de pressure zou ik misschien iets met de envelopes kunnen doen?

en dan nog de pitchbend

pitchbend

Als ik nu de pitchbend toewijs aan een 'normale' knop (o tot 127 of weet ik hoeveel max), kan ik in principe ook de pitch instellen per sound.

Of gaat dat zo niet lukken en kan ik het beter anders doen?

Of zit ik nu door te fucken op iets in de verkeerde discussie?
 
Back
Top