Electro

ik zit al een jaar of 8 wat aan te kloten en leer ook nog steeds nieuwe dingen bij, duurt meestal wel ff voor je iets echt onder de knie hebt. ;)

succes
 
Ach.. niet zo flauw, de discussie wat wel en niet electro mag heten is hier al zo vaak besproken... Het is duidelijk dat het hier gaat over de Electro House die je tegenwoordig nog wel is op 538 hoort. (538-electro passende naam?)

Maargoed, Het belangrijkste in die stijl is de beat en de synth. Ik raad je aan is een paar beats na te maken van nummers die JIJ goed vind. Hiervoor kun je gebruik maken van een heel goed sample pack van Vengeance (www.veangeance-sound.de, Vengeance Electro Essentials, onder sample-cds) en Vipzone (www.vipzone-samples.com, verschillende Electro packs). Die laatste heeft ook een aantal kant-en-klare SF2 setjes, zodat je niet hoeft te pielen met de instellingen van je synthesizers (inladen in een soundfont player dus).
De sample packs zijn van zeer goede kwaliteit, zeker die van Vengeance.
 
Ja noem het dan ook electro-house of gewoon slappe sluitspier huppelkut laxeerdance ofzo.

Electro = negers met TR808 breaks en funk baslijnen. Die kids van tegenwoordig hebben fucking hell nog nooit van Planet Rock of Electronome gehoord ofzo.
 
Ja noem het dan ook electro-house of gewoon slappe sluitspier huppelkut laxeerdance ofzo.

Electro = negers met TR808 breaks en funk baslijnen. Die kids van tegenwoordig hebben fucking hell nog nooit van Planet Rock of Electronome gehoord ofzo.

Ik ben het nog met je eens ook...
 
Ja noem het dan ook electro-house of gewoon slappe sluitspier huppelkut laxeerdance ofzo.

Electro = negers met TR808 breaks en funk baslijnen. Die kids van tegenwoordig hebben fucking hell nog nooit van Planet Rock of Electronome gehoord ofzo.

Dus smack, je zegt nu zelf dat je slappe sluitspier huppelkut laxeerdance maakt?
:duivels:

aangezien je geen negert bent...

-C-
 
Ach.. niet zo flauw, de discussie wat wel en niet electro mag heten is hier al zo vaak besproken... Het is duidelijk dat het hier gaat over de Electro House die je tegenwoordig nog wel is op 538 hoort. (538-electro passende naam?)

Maargoed, Het belangrijkste in die stijl is de beat en de synth. Ik raad je aan is een paar beats na te maken van nummers die JIJ goed vind. Hiervoor kun je gebruik maken van een heel goed sample pack van Vengeance (www.veangeance-sound.de, Vengeance Electro Essentials, onder sample-cds) en Vipzone (www.vipzone-samples.com, verschillende Electro packs). Die laatste heeft ook een aantal kant-en-klare SF2 setjes, zodat je niet hoeft te pielen met de instellingen van je synthesizers (inladen in een soundfont player dus).
De sample packs zijn van zeer goede kwaliteit, zeker die van Vengeance.
Die vipzone lijkt mij echt wel cool , veangeance wou ik daarvoor al aanschaffen :) toch bedankt voor die vipzone ga er denk al een paar bestelle
 
Let op je taalgebruik... Dan kom je een heel stuk serieuzer over...
Dialecten bestaan er toch voor iets ?
Als je wilt dat ik mooi AN praat, zeg het dan gewoon. Kost geen moeite voor mij. En please, stop toch met al die kritiek over vanalles en nog wat.

As je mij niet kunt hebben, kick me dan uit het forum Ć©.
Roep de admin erbij zeg dan dat hij me kickt, dan zijn jullie tevreden en ik ook.
 
Als 't echt te erg wordt trekken de mods wel aan de rem, hoor ;)

Haha ja.. sorry.. zelf ben ik nou ook weer niet zo taalvast :P

Nee maar het is totaal geen negatieve kritiek! Op fora zoals Synthforum worden posts waar veel chat-/sms-taal in wordt gebruikt niet zo serieus genomen... Pak er je voordeel mee, en formuleer je post wat zorgvuldiger. Op die manier wordt je zeker serieuzer genomen, en krijg je ook serieuzer (en beter) antwoord.

En kritiek krijg je heel snel hier. Zeker bij de wat meer 'beginners'-vragen. Zo is het hier nou gewoon. Jij ben namelijk niet de eerste die met deze problemen zit en op dit forum daar antwoorden op zoekt. Vaak reageren mensen dan kortaf.

Maar blijf vooral op dit forum! Kun je erg veel van leren, en over een paar maandjes kun jij mensen met vragen waar jij nu mee zit helpen.

En ik wil graag 1 ding duidelijk maken:
Wij zijn NIET tevreden als iemand van het forum gekickt moet worden. In jou geval is daar trouwens ook helemaal geen rede toe.

Kortom; typ je verhaaltjes met wat meer beleid en neem de nodige posts met een korreltje zout. Zo blijft het voor ons en jou leuker.

Heel veel succes met de Vipzone sample cd's. We zijn benieuwd of het allemaal lukt en willen je natuurlijk graag verder helpen. Laat je wat horen als je wat moois hebt geproduceerd?
 
Electro = negers met TR808 breaks en funk baslijnen. Die kids van tegenwoordig hebben fucking hell nog nooit van Planet Rock of Electronome gehoord ofzo.


man parrish

According to The New York Times. As a gay white man[1], he defies several stereotypes set forward by current hip-hop culture.

Parrish has collaborated with: de uitzondering op de regel neem ik aan
 
Haha ja.. sorry.. zelf ben ik nou ook weer niet zo taalvast :P

Nee maar het is totaal geen negatieve kritiek! Op fora zoals Synthforum worden posts waar veel chat-/sms-taal in wordt gebruikt niet zo serieus genomen... Pak er je voordeel mee, en formuleer je post wat zorgvuldiger. Op die manier wordt je zeker serieuzer genomen, en krijg je ook serieuzer (en beter) antwoord.

En kritiek krijg je heel snel hier. Zeker bij de wat meer 'beginners'-vragen. Zo is het hier nou gewoon. Jij ben namelijk niet de eerste die met deze problemen zit en op dit forum daar antwoorden op zoekt. Vaak reageren mensen dan kortaf.

Maar blijf vooral op dit forum! Kun je erg veel van leren, en over een paar maandjes kun jij mensen met vragen waar jij nu mee zit helpen.

En ik wil graag 1 ding duidelijk maken:
Wij zijn NIET tevreden als iemand van het forum gekickt moet worden. In jou geval is daar trouwens ook helemaal geen rede toe.

Kortom; typ je verhaaltjes met wat meer beleid en neem de nodige posts met een korreltje zout. Zo blijft het voor ons en jou leuker.

Heel veel succes met de Vipzone sample cd's. We zijn benieuwd of het allemaal lukt en willen je natuurlijk graag verder helpen. Laat je wat horen als je wat moois hebt geproduceerd?
Ok ik blijf ^^ ik denk dat ik bij de vipezone de

" - ELECTRO PRODUCER BUNDLE
electro house drum loops + synth loops + pumping loops + electro leads + electro basses + drum elektro" ga nemen

Ik denk dat daar al genoeg in gaat zitten...


Groetjes,
 
Wat ook iets is wat je je eigenlijk moet bekijken is het volgende:

Hadden die electro-pionieers dat soort sample-dingetjes en kant en klare pakketjes ook nodig?

En daar zit 't 'm in. Vergelijk het met koken; je kunt een kant en klaar maaltijd bestellen, en dan heb je 1 keer redelijk lekker te eten. Je kunt ook zelf je boodschappen doen en leren koken, dan heb je elke dag te eten, en dan smaakt 't beter.

Bij zo'n Nexus - denk je eens in hoeveel mensen dat kopen (en hoeveel hordes mensen nog meer het gewoon schaamteloos downloaden). Die maken dan muziek ermee, en als jij dat dan ook koopt, dan klink je identiek aan 1000 anderen omdat die ook allemaal volgens de kant en klaar methode werken.

Dat is een van de dingen waar het forum hier erg naar opkijkt; dat je het gewoon zelf kan.

Elke stijl van muziek heeft z'n historie. Electro is niet alleen welke apparatuur en welke geluidjes - het is ook waar het oorspronkelijk van af komt, waar de roots liggen; nog veel belangrijker dan de gebruikte apparatuur. Die was toendertijd alleen maar van belang omdat het 1) goedkoop was en omdat 2) het alles was wat ze beschikbaar hadden. Als producer heb je tegenwoordig een ongelofelijke schat aan materiaal - allemaal stukken beter en makkelijker, zonder al die limitaties. Maar het waren ook juist die limitaties die de producers-ethos van die tijd bepaalden; je had geen 12 samplers, maar slechts 1tje, en daar zat verdomd weinig geheugen in, dus moet je keuzes maken.

Als je alleen maar de moderne variant er van ziet (die er ook nog eens helemaal niet meer op lijkt) ken je de geschiedenis niet, en de ontwikkeling; en juist die ontwikkeling is zo interessant. Een film kijk je ook vanaf het begin, niet alleen voor een actiescene middenin het verhaal. Daarom zit er daar ook iedereen de nadruk op te leggen.

Wat je uiteindelijk maakt is kunst; maar zonder kunstgeschiedenis en zonder je gereedschap te kennen (wat je door zelf te programmeren en te experimenteren juist leert) kom je niet ver. Dan is het Ravensburger's "Iedereen kan schilderen" in plaats van de Nachtwacht :).

re: je "basis" - koop eens een aantal CDs van Kraftwerk en oude hiphop. Zet die op repeat op je mp3-speler. Wedden dat jij na 2 weken non-stop luisteren dat "schema" voor elkaar hebt? ;)
 
Elektro

Elektro

Precies! Yoozer, je haalt de woorden uit mijn mond. De vergelijking met koken wilde ik ook net maken! Een saus smaakt toch beter als je hem zelf hebt gemaakt in plaats van kant-en-klaar uit een pakje.
2 weken?! ik luister al zo'n 30 jaar naar Kraftwerk maar het lukt me nog steeds niet om iets te maken wat er op lijkt, bij mij wordt het altijd een soort House/breakbeat/industrial.
Wat ik zil zeggen: Elektro moet in je bloed zitten. Die oude negers uit Dusseldorf waren dag en nacht bezig met het creƫren van synth, percussie en drum geluiden. Je kunt het samplen totdat je een ons weegt maar je krijgt nooit het zelfde. Ik zou zeggen, maak iets vanuit je gevoel.
Elektro puristen: Model 500, Anthony Rother, Afrika Bambaata,
Egyptian Lover
 
:halleluja @ Yoozer
Idem :halleluja @ Yoozer.

Het is misschien idd beter als ik wat van de "oude electro" luister.
Alles is daar toch uit afgeleid (denk ik) .

Maar , is youtube mastrkrft luisteren ook goed :) Dan hoef ik de cd's niet te kopen 8~

Groetjes
 
Back
Top