Mixer met stereo aux x 3 ?

Nyquist

Lurker
Lid sinds
12 januari 2008
Berichten
392
Locatie
West-Vlaanderen
Ik ben op zoek naar een mengtafeltje dat 3 stereo auxen heeft om 3 effecten door te sturen en een stuk of 8 mono kanalen en 2 a 3 stereo.(Mag meer of minder zijn)
Heeft aleen jack inputs nodig ik hoef geen mic pre amps etc, gewoon faders en auxen zelfs EQ is niet echt een prioriteit.
Stuurt iemand me hier in de goede richting?
Dank bij voorbaat.
 
Als ik me niet vergis ben je dus eigenlijk op zoek naar een tafel met 6 auxen (stereo auxen komen volgens mij niet veel voor)

wat is je budget? wil je nieuw of 2e hands?

jij had toch laatst ook zo'n thread over een live setup gepost? wat dat betreft zou je eens naar de soundcraft lx7 (oud en nieuw model) kunnen kijken
t oude model komt vooral 2e hands vaak voorbij op marktplaats voor weinig geld .. zijn erg leuke live mixers :)

of de 16 kanaals versies ook 6 auxen hebben weet ik niet uit mn hoofd (neem aan van wel), ff googlen als je t zeker wil weten

hebben alleen geen stereo kanalen, maar ff beide kanalen op juiste volume zetten met de pfl knop en je pan knoppen naar links en rechts zetten is ook zo gebeurd :)

een van de plus punten bij deze tafels is dat ze vol gepropt zitten met inserts op elk kanaal en direct outs op de helft van de kanalen
 
Laatst gewijzigd:
Het goedkoopst dus 2hands rond de 700 euro max
Zijn er geen digitale stereo auxen? 'K vind het zo lullig om 2 knopjes te moeten verander om stereo te hebben .. maar als dat de enige weg is dan zal het maar moeten.
Sinds ik die routing van m'n gear/effecten/etc heb gedaan is er wel al hier en daar iets veranderd maar ja dat was ik ja.

Ik heb een mc 909 als sequencer en gedeeltelijke geluidsbron
1x Stereo
De MC 909 stuurt via midi:
JP-8080:
(loopt in multi effect tesamen met Jv-2080 en dan naar mengpaneel)
JV-2080:
(loopt in multi effect tesamen met Jp-8080 en dan naar mengpaneel)
JP-8080+JV-2080= 1XStereo
TR-909:
(kick drum in splitter met 4 outs voor vershillende processen op de kick. De toms gemerged als 1, open en closed HH's gemerged als 1. Rim, clap crash en cymbal mono out's)
= 10x Mono
Airbase99:
1x Stereo

Tesamen: 10 mono 3 stereo.. ik zou de airbase ook willen opslitsen maar is geen prioriteit.. ik hou het liever 19" of een beetje grooter dan dat, maar geen monster mixer.
 
Heb ff voor je zitten googlen, kom wel tafels tegen waar stereo aux bij staat, maar of je dan niet alsnog aan 2 knoppies staat te draaien weet ik niet ..

meestal is t bijv. aux1 + aux2 = l + r als je stereo wil .. als je t maar met 1 knopje kon bedienen zouden mensen met mono er niet zoveel aan hebben of een ongebruikte aux eraan overhouden ..

vindt je t echt belangrijk? denk namelijk dat je aardig wat mooie mixers links moet laten liggen wil je toch voor zo'n optie gaan ..
 
of misschien een shure auxpander
alles naar alles routen :ja:

http://www.shure.com/ProAudio/Products/MixersAndDSP/us_pro_AuxPander_content

auxpander.jpg


of haalt dat het niet ?
 
Zo belangrijk is het niet, het is eerder de groote van het geheel dat meer zal zijn, en veel mengapanelen met 6 auxen had ik nog niet gezien.
Er zijn wel een paar soundcraft mixertjes die me in de smaak vallen, maar het lijkt erop dat ze niet rack mountable zijn.. op zich niet echt zo een probleem, kan altijd kijken voor een case'je als het nodig is.
Heeft iemand ervaring met de korg mixertjes met kaos pad erop..? Is het te gebruiken in mixjes of is dat gewoon speelgoed dat je beu geraakt..
Edit: de korg heeft maar 8 directe kanalen en maar 2 ext/aux zo te zien.
Heb nog eens rond gekeken naar die soundcrafts maar ik zie er niet direct eentje met 6 Aux per kanaal, zonder naar de monster studiomixers te gaan kijken.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou misschien een soundcraft met ingebouwde lexicon kunnen nemen dan heb ik maar 2 (4) auxen nodig.. maar die reverb.. is die stereo? of plaatst die de reverb van een geluidje volledig links of rechts gepanned in het midden?
 
als je wat vindt hoor ik het graag... heb me ook al onnozel gezocht naar mixers met meerdere stereo aux's maar nix bevredigends gevonden.

(zag trouwens net bij feedback een A&H Zed staan waar bij de 2 eerste aux send knoppen een stereo link staat. heb nog niet gecheckt hoe dat precies zit. de auxen van een A&H WZ3 20S kunnen in stereo gelinkt worden maar je moet nog steeds de 2 aux knoppen van een kanaal gebruiken om beide kanalen te senden. boven je budget dat wel ;))
 
Heeft iemand ervaring met de soundcraft mixers die ingebouwde lexicon effecten hebben?
En kan me vertellen of de reverb stereo is of, of het de reverb in het midden plaatst, zelfs als het oorsprong geluid link/rechts gepanned staat.
 
Heeft iemand ervaring met de soundcraft mixers die ingebouwde lexicon effecten hebben?
En kan me vertellen of de reverb stereo is of, of het de reverb in het midden plaatst, zelfs als het oorsprong geluid link/rechts gepanned staat.

beste kun je gewoon ff de manual van de mixer erbij pakken die je op t oog heb zodat je routing schema's en andere info kan opzoeken

of op zn minst vertellen over welke mixer je t precies heb :)
 
Het gaat over de SOUNDCRAFT MFX 12, maar ik denk dat hetzelde effect block in de hele MFX serie zit.
Misschien heeft iemand ervaring met deze mixertjes of kan het eens uit testen.
Ik zou niet weten hoe ik dat in een manual op de circuits zou kunnen zien ik ben niet zo op de hoogte daarover.
 
Wel, ik weet dat als je op de mixer zelf pan naar links of rechts draait dat het reverb/fx signiaal naar de knop pan kant gaat gaan.
Maar als ik extern bv. een handclap links heb gepanned zal de fx/reverb het geluids effect signiaal naar het midden trekken?
 
Het gaat over de SOUNDCRAFT MFX 12, maar ik denk dat hetzelde effect block in de hele MFX serie zit.
Misschien heeft iemand ervaring met deze mixertjes of kan het eens uit testen.
Ik zou niet weten hoe ik dat in een manual op de circuits zou kunnen zien ik ben niet zo op de hoogte daarover.

Heb ff door de manual zitten bladeren .. en als ik me niet vergis is het mono

het is mogelijk het signaal naar aux 1 en aux 2 te routen, en verder heeft de fx section een aparte output die evt als aux 3 gebruikt kan worden en daaruit maak ik op dat het hier om mono gaat.. maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.. dus als iemand ff wil inspringen graag.. en anders moet je soundcraft maar ff mailen (reageren snel)
 
Thanks voor het checken :biertje:
Zo'n zonde om effecten in het midden te zetten volgens mij.. na alles mooi te pannen in sequencers/hardware :P
 
Ik heb nu die LX7 II 16, maar het lukt me niet om de reverb op te splitsen in Links en rechts op auxen.. als ik 1 Fader open zet die helemaal naar links ge-panned staat dan hoor ik nog altijd reverb in m'n rechter speaker... vind ik maar raar.
Misschien sluit ik alles verkeerd aan heh :o: maar er zijn alleen 6 Aux Outputs en 2x Stereo input of zoiets, dus geen aux return op het eerste zicht.. 'k snap er niets van :(
(ik heb [fader 1 pan links - aux 1 open][fader 2 pan rechts -aux 2 open]
Aux outputs: [Aux 1 naar links input reverb][Aux 2 naar rechts input reverb]
Dan de outputs van de reverb naar I/P stereo 1 .. ik zie niet hoe ik het anders kan zonder aux returns.. Noem me maar een noob, k'heb nog niet met auxen gewerkt :stupid

Iemand tips?
 
Back
Top