Hoe gebruiken jullie een MS10/20 ?

seiko

Unprofessional Abuser
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
1.498
Locatie
Antwerpen
Hi,

Ik heb reeds een tijdje een MS20: tof geluid maar zoals geweten niet via Midi aanstuurbaar.
Ik heb me al een beetje geinformeerd over hoe ik hem toch via Midi kan aansturen, maar aangezien de Korgjes op V/Hz werken, blijkt dit niet evident.

ik begin me stilaan af te vragen hoe de MS10/20 bezitters hier eigenlijk doorgaans mee werken ... live inspelen en dan gelijk opnemen ? sound maken en dan samplen ?

Liefst maak ik hem op de één of andere manier Midi aanstuurbaar zodat ik gewoon met eender welke sequencer note info kan sturen ...om hem dan netjes met al mn ander materiaal mee in sync te laten lopen/loopen zodat ik aan de knoppekn kan draaien zonder zelf ook op het toetsenbord te moeten spelen... maar voorlopig hoorde ik nog van niemand een goeie manier hiervoor...

(btw ESP is niet voldoende...)

tips / tricks anyone ?
 
voorgeen heb ik een doepfer mcv-4 geproprobeerd (meerderen zelfs) maar dat werkte niet lekker. de interne resolutie zou te laag zijn om stabiel en precies een hz / v systeem te sturen. de kenton doet dit wel, heel precies en zonder problemen.
 
Ik heb ook een Kenton, maar ik gebruikt de ms20 meestal enkel voor fx geluidjes (gewoon live inspelen).
 
Liefst maak ik hem op de één of andere manier Midi aanstuurbaar zodat ik gewoon met eender welke sequencer note info kan sturen
via de External Signal Processor moet het gewoon lukken. neem 1 of andere low-budget midi module met een kaal basis geluidje en stuur deze naar binnen. ikzelf gebruikte ooit daar een TX81Z voor (sinus wave, zeer stabiel)
 
kenton pro solo werkt top!
maar het meeste ram ik audio in
het voordeel van midi is dat je 2 handen overhoudt om knopppen te draaien als je een take op gaat nemen
zowiezo vind ik bij de ms20 altijd audio inrammen het snelst
want voor dat soort rauwe dingen gebruik je m t meest natuurlijk
en zuigsweepdingessen

maar als je vettighe arpjes wil proggen enzo dan moet je wel midi hebben
werkt erg goed hoor
 
Ik heb een Philip Rees Little MCV gekocht om de MS10 aan te sturen met MIDI. Probleem is dat op mijn exemplaar de S-trig setting niet werkt.
Nu speelt de MS10 pas een geluid bij loslaten van de controller (omdat het play note / stop note voltage is omgekeerd bij Korg).
Ik kan dit wel verhelpen door de Envelope Generator te omzeilen (niet Trigger In gebruiken, maar Initial Gain), maar dat is erg jammer want dan valt er bijna niets meer aan het geluid te veranderen.
Ik had ook een Kenton moeten kopen!

Ik heb trouwens wel e-mail contact met Mr. Rees zelf, maar hij heeft het erg druk...

Ik zou trouwens graag willen weten wat jullie de beste step-sequencer vinden voor dit soort werk, maar daar zal ik wel even een aparte topic voor aanmaken...
 
Novation Bass Station rack, met verschillende modi geschikt voor o.a. korg/yamaha synths
 
Ik heb een Philip Rees Little MCV gekocht om de MS10 aan te sturen met MIDI. Probleem is dat op mijn exemplaar de S-trig setting niet werkt.
Nu speelt de MS10 pas een geluid bij loslaten van de controller (omdat het play note / stop note voltage is omgekeerd bij Korg).
.
kun je niet alleen env 1 triggeren en daar de inverted output van gebruiken om env2 te triggeren?
gebruik de ms20 meestal los en sample het geluid. soms staat er een doepfer mcv4 of 8 aan, werkt wel oke , alleen in de laagste octaaf is het iets minder.
 
kun je niet alleen env 1 triggeren en daar de inverted output van gebruiken om env2 te triggeren?

Nee, want de MS-10 heeft maar één envelope... ik kan de externe trig alleen in 'trigger in' stoppen, die via ENV. naar VCA gaat, wat dus een timing probleem oplevert, of ik kan de trig in 'INITIAL GAIN' stoppen, die meteen naar VCA gaat (envelope generator omzeilt), wat een rotgeluid oplevert... met goede timing.
 
Nee, want de MS-10 heeft maar één envelope... ik kan de externe trig alleen in 'trigger in' stoppen, die via ENV. naar VCA gaat, wat dus een timing probleem oplevert, of ik kan de trig in 'INITIAL GAIN' stoppen, die meteen naar VCA gaat (envelope generator omzeilt), wat een rotgeluid oplevert... met goede timing.

Er zijn zat scematjes online te vinden die triggers kunnen inverten.
Kijk eens naar schema's van b.v. de MS-02 of de mono/poly.
groet,
Maarten
 
Toen ik de MS-10 nog had gebruikte ik een MC-505 in combi met een doepfer mcv-4. Werkte opzich goed hoor. Geen problemen mee gehad hier. Of een Kenton beter/precieser werkt weet ik niet, want de doepfer deed z´n werk, dus waarom zou ik dan verder kijken? :D

Heb alle 3 inmiddels trouwens niet meer..
 
Toen ik de MS-10 nog had gebruikte ik een MC-505 in combi met een doepfer mcv-4. Werkte opzich goed hoor. Geen problemen mee gehad hier. Of een Kenton beter/precieser werkt weet ik niet, want de doepfer deed z´n werk, dus waarom zou ik dan verder kijken? :D

Heb alle 3 inmiddels trouwens niet meer..

Hoe doe je dat dan, ik krijg met de V/oct cv out van mijn MCV4 echt geen mooie molodien als ik deze in CuBase programeer.
 
Back
Top