Hard/software minimal/techno producer in het Antwerpse

seiko

Unprofessional Abuser
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
1.495
Locatie
Antwerpen
Hi,

Ik maak al ongeveer 15 jaar techno/minimal etc op mn eentje in mn studio , zijnde een mooie verzameling hardware en software (zie signature). Ik amuseer mij daar goed mee, maar ik zoek al een tijdje iemand om op redelijk regelmatige basis mee samen te werken...afhankelijk hoe goed het gaat (twee)wekelijks een avond of meer.
Ik kan bij mij tot 24.00 u op vrijdag/zaterdag best wel wat lawaai maken dus op één avondsessie kan er al veel gebeuren.
Hoe ik het zie : graag iemand met enige ervaring die ook zelf nummers in mekaar zet en dus ook wat met materiaal kan komen (ik bedoel hiermee : nummers en hard/software).
Dan de boel midi koppelen en 'live' jammen en (hopelijk) een soort set kunnen bouwen.

Qua genre is mijn ideaal een set die eerder als abstractere electronica begint, via minimal naar stevigere techno (detroit/mills-achtig :-)
Een voorbeeld van een set met zelfgemaakte tracks van wat ik onder minimal versta : http://soundcloud.com/seiko-1
Meer Technogerichte tracks : er staat een liveset van me online :
http://www.robbie.noxgenus.com/index.php?path=Meeting+2010/
Dan Seiko.mp3 downloaden.

Met beide samen heb je al een redelijk beeld welke (kanten) het op kan al ben ik ook te vinden voor electronica/electro/....als het maar niet te plat/commercieel is ;-)

Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd en ik weet ondertussen al wat er voor mij niét werkt :

1) iemand die wel 'effe wil leren muziek maken' maar er eigenlijk nog niet veel van af kent : ik wil met mensen die enige kennis van zaken waar ik niet de hele tijd 'les' aan moet geven...de bedoeling is om onze apparaten aan te sluiten en bij wijze van spreken direct beginnen te jammen met onze nummers...niet om vanaf 0 nummers te maken (kunnen we achteraf wel maar wil al een 'basis' om mee te beginnen)

2) met twee voor één computerscherm om zo 'muziek te maken' gaat mij ook niet af : ik wil dat de persoon waarmee ik samenwerk zelf materiaal heeft waarop hij volledig op zichzelf kan werken en daar ook thuis me verder kan (bvb je hebt een MPC of je eigen laptop etc die je meebrengt en wer naar huis meeneemt)

Maw iemand die zelf al wat nummers gemaakt heeft en ook misschien zin heeft om dit meer live set/dj set style uit te werken maar die dat misschien leuker (en interessanter, wellicht leren we van mekaar) vind om met twee te doen (persoonlijk ontbreekt het mij als ik het mn live sets alleen doe aan 'verassingselement'...ik weet perfect wat er gaat gebeuren en soms wil ik er gewoon wat extra bij)
Ideaal dus iemand met een laptop/MPC en hardware synth eraan...

Misschien interessant om te weten hoe ik doorgaans zelf werk : ik zet mn hardware aan, draai wat aan knoppen tot ik een leuke loop heb, neem dit op (ableton of mn MPC), dan weer wat draaien en zo een aantal loops 'layeren' waarmee ik dan een nummer kan maken door bepaalde geluiden te muten/filteren etc
'hoe' de loops gemaakt worden kan op eender welke manier, meestal met mn hardware maar kan evengoed met software.
Doorgaans duw ik alles in mn MPC (of ableton) en maak ik daarme dan en lve set.
 
Ik heb nog steeds niemand gevonden heb om samen tracks mee te maken...dus als er kandidaten zijn uit het antwerpse, ben nog steeds zoekende !
 
Oeh.. ik geloof dat ik die liveset van je offline heb gehaald..
 
Iemand heeft weer op de REPORT knop gedrukt in de hoop de topic starter te bereiken... het was jadez.

Halloooooo..
Ik wil graag een track opnemen k zou graag zo snel mogelijk een contact kunnen opnemen ik hoop op een antwoord

Hopelijk kunnen we samen werken.
 
Iemand heeft weer op de REPORT knop gedrukt in de hoop de topic starter te bereiken... het was jadez.

Halloooooo..
Ik wil graag een track opnemen k zou graag zo snel mogelijk een contact kunnen opnemen ik hoop op een antwoord

Hopelijk kunnen we samen werken.

Ik kan deze brave man niet contacteren via zn userprofile hier op SF.
 
Mijn vraag is eigenlijk nog altijd actueel helaas
 
Back
Top