Akai S2000 - Gebruik ?!!

pbraem

Nieuwkomer
Lid sinds
16 december 2005
Berichten
1
Locatie
België/Zeeuws Vlaanderen
Hallo,

Ik heb me enkele maanden geleden een Akai S2000 aangeschaft met SCSI-kaart annex aansluiting. De SCSI is reeds in m'n PC ingebouwd en ik heb ook het Akai Mesa programma lopen.
Het grootste probleem: er zat géén handleiding bij de sampler en ik heb vroeger enkel een phrase sampler van Roland MS1 in m'n bezit gehad. Dus ik ken er eigenlijk nul de botten van (ik ben eigenlijk gitarist, zeker geen techneut !!!)
Hetgeen ik er mee wil doen is volgens mij simpel:
Ik maak de samples aan via Wavelab (effecten e.d.), volledig op maat gesneden en alles (daar ben ik reeds mee weg !).
Daarna wil ik ze inladen in de Akai S2000, zodat we ze live kunnen gebruiken in de band, door ze bv aan te sturen met een midi-keyboard of een midi drumpad (we moeten nog bekijken wat praktisch het best is !).
Ik weet ook niet wat de beste/makkelijkste manier is om op zo kortst mogelijke tijd de samples i/d Akai in te laden bv. voor een optreden ?
Sommige samples zou ik ook willen loopen. Dus als ze getriggerd zijn, zouden ze moeten blijven loopen tot ze opnieuw getriggerd worden !
Maar ik snap van dit alles niks. Het lijkt mij zo omslachtig, en zonder handleiding is natuurlijk ook niet alles.
Zou er mij iemand hiermee kunnen ? Privé- lesje, nuttige tips, uitleg, handleiding ?
Ik zou kweet nie hoe dankbaar zijn, want de andere bandleden willen zo vlug mogelijk met die samples beginnen !
Bedankt !! pbraem@volvocars.com
 
Laatst gewijzigd:
Re: Akai S2000 - Gebruik ?!!

Origineel geplaatst door pbraem

Ik weet ook niet wat de beste/makkelijkste manier is om op zo kortst mogelijke tijd de samples i/d Akai in te laden bv. voor een optreden ?

ik misschien wel :D

koop een 2e hands iomega SCSI zip drive met enkele disks(vroeger veel gebruikt voor MAC computers; tegenwoordig pl/min 30 euro) met de juiste kabel(s)...dat vergt wel wat research...
 
Re: Akai S2000 - Gebruik ?!!

Ik heb me enkele maanden geleden een Akai S2000 aangeschaft met SCSI-kaart annex aansluiting. De SCSI is reeds in m'n PC ingebouwd en ik heb ook het Akai Mesa programma lopen.

Ik weet ook niet wat de beste/makkelijkste manier is om op zo kortst mogelijke tijd de samples i/d Akai in te laden bv. voor een optreden ?

Met je huidige setup zou dat betekenen dat je je PC mee moet nemen naar het optreden, want als je de S2000 uit zet is alles wat erin zat weer weg. Dus zeker als je ermee gaat optreden is een vorm van eigen opslag voor de S2000 wel aan te raden. Inderdaad bijvoorbeeld een ZIP drive zoals Cecil voorstelt. Zelfs op een 100MB zit gaat al drie keer het hele geheugen van een S2000, dus die zijn nog steeds prima bruikbaar daarvoor.
 
Back
Top