Je laatste 3 aankopen??

- Een mooie Bruel & Kjaer passief bandpass filter (met dank aan het filmpje van Hainbach...)

93935632_10213142616999345_6328729031864745984_o (1).jpg


- 2 dc plug naar mini-jack kabeltjes voor het filter.
- Nieuwe oorkussens en hoofdband voor mijn BeyerDynamic DT-150, de oude waren na ruim 20 jaar een beetje aan het vergaan...
 
- Een mooie Bruel & Kjaer passief bandpass filter (met dank aan het filmpje van Hainbach...)

Die is leuk. Het gedrag zal afhangen van de impedanties van bron en bestemming, de frequentieaanduidingen zullen alleen kloppen bij specifiek opgegven waarden. Maar daarom mooi om mee te experimenteren. :)
 
Die is leuk. Het gedrag zal afhangen van de impedanties van bron en bestemming, de frequentieaanduidingen zullen alleen kloppen bij specifiek opgegven waarden. Maar daarom mooi om mee te experimenteren. :)
Ja, hij is erg leuk! Tof om feedback patches mee te maken, krijg er al leuke percussiesounds uit. Zie bv de reden waarom ik deze gekocht heb:
 
SmartBits : Zal de video even helemaal bekijken. :)

Ik vraag me het volgende af, je kunt er niet veel aan instellen, behalve de frequentie. Zomaar een wild idee, omdat het gedrag afhangt van de impedanties ervoor en erachter, je zou een buffer ervoor en erachter kunnen plaatsen met spanningsgestuurde impedanties. Kun je met andere modules van je modular het filter aansturen. :eureka: Eerst 'ns kijken welk effect verschillende impedanties hebben, natuurlijk, om te zien of dat de moeite waard is. Kan zijn dat je soms wat onvoorspelbare resultaten krijgt. Astrogator : misschien ook een idee om dit 'ns te proberen met één van jouw passieve filters?
 
misschien ook een idee om dit 'ns te proberen met één van jouw passieve filters?

krijg er al leuke percussiesounds uit.
Jaaaaaaa, 'Hi, I'm Hainbach, gut to hev you beck', filters pingen, een van de ideetjes die ik van hem heb en nog vrijwel niet verkend -met die STeiner heb ik het even geprobeerd, dat wilde heel aardig, verder nog niet. Moet het ook eens proberden met dat rare Synchrotek-ding, als ik die tenminste weer aan de praat krijg (naja, aan de praat, het werkt geloof ik wel nog steeds, maar doet opeens toch weer niet wat het eergister nog wel deed, snap niks van dat ding, echt volslagen onvoorspelbaar en grillig, met ieder handeling bij het afmaken gebeuren er weer rare dingen die ik niet kan overzien), moet toch ook eens op zoek naar wat van dat oude spul. Wat heb je betaald voor dat juweeltje?
 
Zomaar een wild idee, omdat het gedrag afhangt van de impedanties ervoor en erachter, je zou een buffer ervoor en erachter kunnen plaatsen met spanningsgestuurde impedanties.
Wat een idee! Ik heb de passieve lo-passgate die ik had gemaakt (LDR met een schakelbare condensatorbank naar aarde erachter, dipswitch met 8 verschillende C's in parallel om preciezer te zijn...), helemaal in het begin van dit avontuur, uiteindelijk toch voorzien van buffers om'm voorspelbaar te maken, maar sindsdien werkt'ie opeens totaal anders, ook zoiets dat ik verder niet meer verkend heb om verder te gaan met het volgende moduultje. BIjna alle modules die ik deze winter heb gebouwd hebben nog een hele volgende winter aan verkennende modificaties als belofte en verleiding...

En dan heb ik het nog niet eens over dat geval van Tünker (Pi-filter uit Synthesizers en piano's) dat ik ook helemaal in het begin van de winter op het program had staan, steeds naar onder geschoven op het lijstje, maar nog steeds in m'n gedachten: heb ondertussen aardig wat spoeltjes (en spoelEN) verzameld van sloopprinten, denk dat ik het daarmee ga maken en zien waar ik uitkom. Daar had ik eigenlijk de dipswitches voor gekocht, waar ik er een van gebruikt hen in die lopassgate. Dat ding is op alle mogelijke manieren te configureren door met de 24 schakelaars te rommelen, moeten ook heel interessante dingen als dit mee mogelijk zijn. Die passieve filters hebben iets heel bijzonders, totaal unsynthsizerlike zoals Hainbach terechtl zegt. En... geen ruis, geen verlies (behalve amplitude dan in gewenste gebieden)
 
Laatst gewijzigd:
heb ondertussen aardig wat spoeltjes (en spoelEN) verzameld van sloopprinten
:D ik wil het draadje niet verder laten ontsporen maar die filter van B&K is ook echt een zwaargewicht. 15 x 11 x 7 cm en dan 2.4 kilo wegen... Ik zal 'm eens een keer openmaken, ben wel benieuwd hoe het binnenwerk er uit ziet.
 
:D ik wil het draadje niet verder laten ontsporen maar die filter van B&K is ook echt een zwaargewicht. 15 x 11 x 7 cm en dan 2.4 kilo wegen... Ik zal 'm eens een keer openmaken, ben wel benieuwd hoe het binnenwerk er uit ziet.

Dat zie je er zo niet aan af, best een zwaar ding. Als je 'm open maakt... foto's! :D
 
:D ik wil het draadje niet verder laten ontsporen maar die filter van B&K is ook echt een zwaargewicht. 15 x 11 x 7 cm en dan 2.4 kilo wegen... Ik zal 'm eens een keer openmaken, ben wel benieuwd hoe het binnenwerk er uit ziet.

Niet alleen foto's maar graag ook wat audio opnames. Ben benieuwd hoe deze klinkt!!
(Ja ik zal ook even die video van Hainbach of Haunebu opzoeken :engel:)
(Edit: opzoeken was eenvoudig, naar boven scrollen en gelijk gevonden :eureka:)
 
- Rat clone
- Fulltone OCD clone
- MXR Distortion+
- Expressive E Touché SE
 
Waldorf NW1
TipTopAudio One
Radio Music Thing Modular
 
Dat is nog even afwachten... Er is een open source editor maar die werkt niet op MacOS Catalina. Maar omdat het open source is, is er nog hoop dat iemand het fixt.
 
Universal Audio Apollo twin x quad
mooie actie ook dat als je bepaalde plug-ins die onder de actie vallen al hebt je uit een lijstje andere plug-ins kunt kiezen. Ik had ervoor de goedkopere oxide tape en pure plate reverb gekocht en kreeg hierdoor gratis de Studer a800 en la2a collection.
 
Midi kabel van 6 meter
Bundeltje Jack-Jack kabeltjes in verschillende kleuren
Midi merger (4x in naar 1x out)
 
Back
Top