Midas Venice - Gebruikers ervaringen?

Hmmm, toen ik in een theatertje werkte waar ze een Venice hadden staan viel het me wel op hoe snel de pots in de EQ gaan kraken. Het is niet fijn om tijdens een show bang te zijn om aan een EQ te draaien. En in een theater slijt dat spul normaal toch heel wat minder snel...
 
krakende eq pots is zelfs voor behringer niet normaal.. was die mixer nieuw gekocht?

anyways,

toch iets te vroeg gejuicht oversturen is best wel kut, merk t nu aan een hoop dingen, krijg hi-hats niet meer zo agressief, mn tb klinkt te lief met de gain vol open en zo zijn er nog wat voorbeelden.. moet er dus ff een sub mixertje bijkopen voor t oversturen
 
ik was nooit zo'n fan van venice'n, vooral een kwestie van verwend zijn met xl3's enzo, maar momenteel kom ik ze met de brainpower theater toeah meerdere keren per week tegen. en jawel, ik vind ze best tof eigenlijk.

ik gebruik de pre-amps nauwelijks, want heb er een xl42 voor zitten :kroon:, maar de eq's wel als correctie voor de zaal. en ze zijn toch behoorlijk 'midas' eigenlijk. elk klein dingetje hoor je veranderen, niet per se heel mooi, maar het werkt wel en dat is net wat je nodig hebt voor correctieve eq.
 
ik werk ook regelmatig met een midas venice.

ik vind het een fijne tafel om mee te werken.

niet te zwaar. kwa klank vind ik hem beter dan een crest hp-eight.

jammer dat je best weinig routing mogelijkheden hebt en je de auxen niet pre en post kan instellen dat de meeste al vast staan.

maar de klank vind ik goed. hij is niet te vergelijken met een midas H serie of XL serie maar voor het geld zeker goed.

ik ben ook van plan om er 1 te kopen voor thuis en live monitors en FOH.
 
volgens mij kan je die auxen wel intern omsolderen, net als de eq post insert maken. midas heeft dat al meegenomen in het ontwerp, maar je moet wel even zelf gaan solderen dan.
 
Back
Top