MIDAS Venice f16 firewire probleem

REMY-X

https://youtu.be/YkEqu_tY
Lid sinds
28 februari 2014
Berichten
81
hallo,

misschien vind ik hier iemand die me kan helpen of door verwijzen.

Ik heb 2 midas mixers, mijn F32 heb ik al een hele tijd, firewire werkt perfect samen met een RME fireface 800 als aggregate device, ik werk op mac met OS 10.14 mojave. Nooit geen problemen mee, werkt perfect.
Ik heb zo'n paar maanden geleden een extra mixer gekocht, een F16, bij de verkoop alle kanalen getest enzo, er was wel 1 fader van een stereo kanaal stuk maar die kan ik makkelijk laten herstellen. Heb hem ook aan een heel lage prijs kunnen kopen. Heb natuurlijk de firewire niet getest en ook nooit gecontroleerd thuis als het werkte, ik zei de verkoper nochtans dat ik hem ging gebruiken met firewire en hij zei gewoon dat hij dat zelf nog nooit gebruikt had, nuja, nu weet ik waarom hij hem voor die prijs verkocht :D die mixer zat in een flightcase en heb die mooi opgeborgen tot nu, omdat ik mijn studio aan het verbouwen ben en nu eindelijk de extra plaats ervoor heb. Het probleem is nu dus uiteraard dat de firewire waarschijnlijk stuk is. Ik heb zitten mailen met Midas support maar zij willen precies dat ik het firewire board opstuur of zelfs de mixer in zijn geheel als ik het board er niet zelf kan uithalen... naar Engeland :frons: zie ik niet echt zitten... allemaal op eigen kost dus denk dat dit me duur zal uitkomen...

Dus ik vroeg me af of iemand hier weet heeft van het probleem, en die me zou kunnen helpen aan parts of info? het kan blijkbaar verholpen worden met de chip te vervangen maar zou graag eerst weten welke chip het juist is... heb er zelf niet zoveel verstand van maar kan dan gaan vragen aan iemand die ik ken om hem te herstellen, zo zou het handig zijn als ik zelf aan de parts kan geraken.

Als iemand me wat kan helpen, mss ken je iemand die zelf zo'n herstellingen doet die me wat kan helpen, zou tof zijn...

nog ter info eens dingen bijvoegen die mss belangrijk zijn: aan de driver of mijn besturingssysteem kan het niet liggen aangezien de F32 wel perfect werkt, de F16 wordt niet herkend, ze staan beide op 48khz, enige verschil is dat de clock led achteraan aan het firewire board bij de F32 op external staat, en van de F16 op internal maar ik weet niet of dat er iets mee te maken zou hebben...

alvast bedankt,

Remy
 
Back
Top