M-Audio Fasttrack Pro crasht in Vista

everlong

Ingeburgerd
Lid sinds
4 juni 2005
Berichten
73
Beste mede-forumleden,

Ik zal eerst even mijn huidige set-up beschrijven:

PC: Core2 Quad, 4x2.4 Ghz, 4Gb intern geheugen, interne REALTEK soundcard
OS: Vista
Monitors: Alesis M1 Active Mk2 (actieve monitors)
Audio interface: M-Audio Fasttrack Pro
Sequencer software: Cubase 3.1SL

De Fasttrack pro heb ik een paar weken geleden gekocht maar ik heb deze nog steeds niet goed aan de praat gekregen. De ene keer crasht mijn pc en krijg ik het beruchte "blue screen" en de andere keer werkt alles via cubase prima maar zeker niet langer dan een kwartier en dan valt het geluid weg en moet ik de speciale m-audio beta vista driver opnieuw installeren om weer geluid te krijgen. En dan begint de ellende weer opnieuw.

De volgende acties heb ik al uitgeprobeerd om het probleem op te lossen:

- De fasttrack getest op mijn oude pc met XP, resultaat zeer hoge CPU waarde en na verloop van tijd knalt hij er uit
- De fasttrack getest op mijn laptop met core processor, ook zeer hoge CPU en naar verloop van tijd knalt hij er uit
- latency waarde heb ik verhoogd zonder goed resultaat
- asio4all driver geinstalleerd zonder goed resultaat


Ik denk zelf dat het of aan de m-audio interface (buggy vista driver) ligt of aan mijn actieve monitoren met ingebouwde versterker (interface heeft ook pre-amp) of wellicht een conflict met de interne REALTEK soundcard.

In ieder geval , ik weet het niet meer........:confused:

Heeft iemand dezelfde ervaringen of een oplossing?


groeten,
Patrick
 
Zet je interne realtek kaart maar uit. Heb dat probleem ook gehad. Daarna zijn er nog veel 'kinderziektes' met dat vista. Veel geluidskaarten werken er ook nog niet op en mij werd ook afgeraden om hem niet met vista te gebruiken. Werk op mac btw haat windowds. Maar mm ben bang dat dat het probleem is. Test eerst maar is je realtek soundcard om die uit te zetten, anders ben ik bang dat hij nog niet lekker draait met vista
 
Ik heb eveneens een Fast Track Pro onder Vista (Ultimate) op mijn laptop, maar ik heb tot op heden nog geen enkel probleem gehad. Ik loop net wel eens tegen de USB 1.1 snelheid aan die de FT Pro bied wanneer ik met meerdere sporen en audio kanalen werk. Zoals "in alle rust" zegt is het inderdaad wel handig om in het tabblad "Afspeelapparaten" en "Opnameapparaten" de standaard geluidskaart uit/ingangen uit te schakelen (rechtermuisknop speakericoontje rechtsonder in de taakbalk).
 
Back
Top