Muziek promotie via myspace hyves e.d (enquête)

Muziek promotie via myspace hyves e.d (enquête)


  • Totaal aantal stemmers
    38
Maar er staat niet bij dat dit zijn *enige* vraag is. En om reacties op SF te krijgen lijkt me ook wel dat je beter één heel scherpe vraag kunt hebben dan een echte enquête; daar neemt toch zo goed als niemand de tijd voor... (gewoonlijk)

Ik heb trouwens voor de onderste gekozen. Ik houd absoluut niet van al dat internet-networking (Hyves, Facebook, StudiVZ, MySpace - al dat spul), maar het is moeilijk om er niet aan mee te doen, nu iedereen er te vinden lijkt te zijn (zeker als je een keer in het buitenland studeert, wat social networking betreft). En een band/act zonder MySpace kun je tegenwoordig al bijna niet meer serieus nemen. Sowieso zoekt de nieuwe generatie luisteraars toch alles online op en kun je het je als nieuwe act eigenlijk niet veroorloven daarin niet mee te gaan (als je een beter groter wilt groeien). Maar kon het, dan zou ik veel liever alles met écht contacten doen (waaronder ik ook e-mail reken; da's in ieder geval nog direct persoonlijk).

Gelukkig dus dat een band nog altijd gewoon veel moet spelen om zich te bewijzen; met alleen MySpace redden ze het niet. :)
 
als deze handel uit 50 vragen bestond, dan had ik hem never nooit ingevuld...tenzij ik ervoor betaald werd....

zo ben ik dan ook wel weer.

en daarom heb ik gekozen voor de hoofdvraag...tot nu toe bedankt.
ik wil in beginsel weten waarom artiesten dit doen is het allen pr?
 
waar studeer je nu eigenlijk op af???

Media en entertainment management, richting muziek en nieuwe media.
dus dat social networking past wel goed.

Je moet deze enquete ook alleen zien als een uitgangspunt. en niet als gehele afgeronde enquete waarop mijn hele scriptie is gebaseerd. Zie het meer als vooronderzoek.
Je weet nooit wat je uit een thread kan halen. soms hebben mensen een geheel andere visie op het onderwerp.

Bedankt tot nu toe allen.
 
Ik wil je best we helpen met de enquête, maar ik mis het antwoord 50-50 (dus zowel voordeel als nadeel), want het is voornamelijk afhankelijk van je doel, wil je een platencontract of wil je gewoon je hobby delen met anderen. Is het de laatste, dan kan ik me voorstellen dat het een ideale optie is (gratis en je kunt een groot publiek bereiken). Als je een platencontract wilt kan het zelfs nadelig zijn. De artic monkeys waren best wel populair op myspace en daarom konden ze geen platencontract krijgen bij een major (omdat iedereen het al had gehoord/gedownload was er geen markt dachten ze. Dit bleek niet waar, Domino durfde het wel aan en hun debuut is (waarschijnlijk mede dankzij myspace) de best verkochte debuut cd ooit.)
 
Back
Top