Algemene Studio Hulp

Trilight

Nieuwkomer
Lid sinds
25 oktober 2007
Berichten
14
Locatie
annerveenschekanaal
Dit leek mij de beste plaats voor dit topic, zo niet, dan hoor ik dat graag :)

Ik ben op dit moment bezig met het verbeteren van mijn studio, maar er zijn heel veel dingen waar ik op dit moment nog niet genoeg verstand van heb, vandaar datik bij jullie aanklop voor wat advies.

even wat algemene informatie. ik ben DJ en producer, en ik maak vooral hip-hop beats met behulp van samples die ik van vinyl afpluk. mijn gear bestaat op dit moment uit:

DJ-set:

2x Technics SL-1210 MK2
1x American Audio Q-D5
1x Serato Scratch Live

Producing:

1x Akai MPC 2000 XL
1x Akai S3000 XL
1x Numark PT-01

Nou heb ik een aantal dingen die ik nog aan mijn set wil toevoegen, maar dat zijn dingen waar ik een aantal vragen over heb.

allereerst heb ik een redelijk oude versterker staan, waar mijn geluid op dit moment op is aangesloten. deze heeft zlefs nog de oude aansluitingen, en alleen maar een tape en phono ingang, maar hij kostte mijn oom en tante in de tijd (zo'n 35 jaar terug) 3000 gulden, en het geluid is gewoon heel erg goed, dus deze wil ik graag houden. ik heb op dit moment mijn mixer er op aangesloten, maar deze heeft maar 2 Line ingangen, en als ik mijn Serato Scratch Live erop aansluit, zijn alle ingangen bezet.

ik ben dus in eerste instantie op zoek naar een goede studio mixer. ik heb een 8-output-board op mijn MPC zitten, en daar wil ik graag gebruik van maken, en ik wil mijn Sampler erop kunnen aansluiten. dat zijn dus 8 mono ingangen, en ik wil het liefst ook nog een aantal stereo ingangen erop. voor de rest hoeft de mixer geen effecten of zoiets, alleen een goede EQ is heel erg welkom.

daarnaast ben ik op zoek naar een goede analoge synth waar een aantal goede bass sounds uit te halen zijn, zoals sommige van jullie weten zijn basslines het lastigst om op oude LP's te vinden, en ik wil sommige van m'n tracks niet kaal laten klinken, omdat ik er niet de juiste bassline bij kan vinden, ook al zit die wel in mijn hoofd. deze synth moet dus ook aan te sluiten zijn op mijn mixer.

en last maar zeker not least ben ik zoek naar een goede midi-dontroller, die ik onder andere op mijn sampler, mijn MPC, en mijn PC aan kan sluiten. hij hoeft absoluut geen toeters en bellen te hebben, zo lang hij maar 49 (of meer) keys heeft, en die keys niet al te goedkoop aanvoelen (ik probeerde pas een M-audio Axiom uit, die verzwaarde toetsen voelden erg lekker aan.

al met al zou ik dus jullie hulp willen vragen met het volgende:

- Welke synth moet ik kiezen?
- Welke Midi-controller moet ik kiezen?
- Welke mixer (met 8 mono-in, 4 Stereo-in en een goede EQ) zou ik moeten kiezen?

alvast heel erg bedankt voor jullie hulp'

EDIT: natuurlijk is het ook handig om mijn budget te melden. daar zit op dit moment geen direct limiet aan, ik ben best bereid een lange tijd te sparen om het perfect te krijgen (wat er nu staat heb ik ook in een jaar bij elkaar gespaard), natuurlijk wil ik de prijs wel zo laag mogelijk houden. :)
 
Probeer als mixer een Yamaha O1v te vinden.
Deze heeft standaard 12 mono inputs en 2 stereo inputs.
Eventueel kan er een 8 analoog in input board in waardoor je nog eens 8 ingangen hebt.
Dit is een digitale mengtafel met 2 effect processors erin en op de 16 (12 mono + 2 stereo) inputs een compressor.
2e hands zijn deze op zich niet zo duur, maar je moet wel van het volgens sommigen minder warme geluid houden.

Voor de midi controller zou ik zeggen: als je een goede analoge synth hebt met keyboard dan heb je dus eigenlijk al een midi controller.

Daar je al een pc hebt zou je ook kunnen overwegen om een Clavia Micromodular te kiezen als synth in combinatie met een midi controller
 
Back
Top