Bestellen bij MusicStore.de betrouwbaar?

Even een kickje,

ik las dat jullie het over tracering van je pakket had?

Hoe gaat dat in zijn werking?

Als je wat besteld krijg je een beveseging, dan een mailtje met hun bank gegevens en wat krijg je daarna nog als mail? of helemaal niet meer en zijn ze over 2 dagen op jouw stoep?

En welke code moet je gebruiken voor het traceren op de website van de pakketservice?

alvast bedankt voor het antwoorden.

MVG

T_Sound
 
Je krijgt nog een mailtje van ze zodra hij daar de deur uit gaat. De eerste "xxxx" hieronder is in dat mailtje een linkje naar de tracking van de transporteur...

Sehr geehrter Music Store Kunde!

Vielen Dank fuer die Bestellung, die wir heute mit den nachstehenden Versanddaten an Sie verschickt haben.
Eine selbstaendige Paketverfolgung koennen Sie via Internet direkt ueber den untenstehenden Link durchfuehren.


Dear Music Store Customer,

thanks for your order, which we sent today with following shipment details.
For tracking information in your web browser use the link below.


Sendung bestehend aus/Delivery consists of 1 Paket(en)/package(s)
Transportunternehmen/carrier: GLS
TrackingNr/Tracking No. : XXXXXXXXX
LieferscheinNr/Delivery No.: VKRE-XXXXXXXX
AuftragsNr/Order No. : VKRE-XXXXXXXX
 
Ik heb afgelopen donderdag besteld, vrijdag was het geld van de rekening af, en ik heb nog steeds geen mailtje van hun ontvangen dat ze dus de deur uit zijn.

Vreemd? Normaal? Belletje naar ze doen?

Ze hebben een bank in NL dus het mag niet zoalng duren als dat je normaal naar een duitse bank overmaakt.

Help?
 
Alles was op voorraad en klaar voor verzending staat op de site.

Ik heb ook in de spambak van gmail gekeken e.d. maar daar staat ook geen mail in van hun.
 
Verzenden ze wel in het weekend? Kan het niet zijn dat het pakket straks pas door de transporteur opgehaald wordt daar?
 
UPS rijdt wel op zaerdag, maar levert dan niet met een STANDARD levering, maar ik weet niet of de bezorger van MS ook rijdt op zaterdag.
Maar als ze zien dat vrijdag het geld al op hun rekening staat, dan zenden ze het die dag toch nog weg? En dan rijden ze op vrijdag zo ver mogelijk richting NL en dan op zaterdag verder naar NL of op maandag verder naar NL en naar mijn adres.

Of zit ik nu wat te hoopvol te denken? haha.
 
Staat me bij dat ik ook wel eens over het weekend heen op een bestelling van MS heb moeten wachten. Toen was hij wel verzonden maar gewoon ergens bij de grens blijven hangen. Maar je hebt dus sowieso geen "versand" e-mail gehad? Dan is ie nog niet eens weg.
 
ik heb een email gekregen met een pdf file waar mijn bestelling e.d. op stond en dus ook de bank gegevens van hun en op het formulier in die pdf file staat op de achtergrond diagonaal gedrukt "versand" maar geen email zoals jij beschrijft met tracking gegevens e.d. maar wel met order nummer en leverings nummer, die staat tevens in dezelfde email als hun bankgegevens email, maar niet met tracking nummer e.d.

Dat alles terwijl het geld er al wel af is. Dan zouden ze toch een ontvangst bevestiging moeten sturen?
 
Overigens zeg je dat vrijdag het geld bij jou van de rekening was, maar dat wil toch niet zeggen dat zij ook vrijdag het geld binnen hebben?

En zelfs dan, met het weekend ertussen is vandaag pas de eerstvolgende werkdag. Ben je niet een beetje heel erg ongeduldig? :D
 
Misschien idd wat ongeduldig.

Maar als je nagaat dat ik dezelfde middag (voor 17.00 uur) ook wa bij Thomann heb besteld, ook via bankrekening en ik dat nu al in huis heb, dan is het toch gek dat MS er nog niet is. Naja gek niet, want het zijn 2 verschillende vervoers bedrijven. GLS/DPD tegenover UPS. Terwijl UPS ook niet altijd even snel is, zelfs binnen NL.

Maargoed. Rustig afwachten maar.

Heel erg bedankt voor je reacties en als ik woensdag nog niets van MS heb gehoord post ik hier wel weer wat.

MVG

T_Sound
 
zelf nooit problemen gehad. Een keer een fout artikel ontvangen en gewoon op hun kosten teruggestuurd. Daarnaast een keer een rekening 2x afgeschreven, en na 1 telefoontje binnen 24 uur geld terug. Eens met vorige schrijvers, het is en blijft een internetbestelling. Keulen is vlakbij met de trein en een gezellige stad (goed bier, worst etc). Waarom ga je dan niet ff langs? Heb je direct je ding en een gezellige dag op de koop toe.
 
goede ervaringen mee gehad, geen problemen. kan ook decks.de aanraden. altijd op tijd, zeer punctueel en netjes, goede klantenservice.
 
Tot op heden alleen positieve tot zeer positieve ervaringen met Musicstore. Bestel liefst via de telefoon, dat blijkt goed te werken en werd vriendelijk en kundig geholpen (ook met die enkele retour). Ook wel es via de site besteld, maar toen kreeg ik opeens geneuzel met m'n creditcard (blame Mastercard...)
Met Thomann bleek bestellen helaas meerdere keren veel lastiger (met name hun middeleeuwse ordersysteem met bevestigingen die steevast dagen bleven liggen).
 
Musicstore is wel OK, zolang het goed gaat. Verder moeilijk bereikbaar, mails worden niet beantwoord en de telefoon meestal ook niet. Altijd opletten op de voorraad, ze kunnen een hele zending tegenhouden als er maar 1 kabeltje ontbreekt.

Ik vind het ook erg irritant dat je orders na plaatsen niet kunt wijzigen of cancellen zoals bij bijvoorbeeld Amazon.
 
Het tegenhouden van de hele zending wegens een backorder (ipv het alternatief van deelleveringen) is vrij gebruikelijk, bij alle webshops die ik ken. Immers, wil jij 2x verzendkosten betalen? Dach't'nie...
Daarom telefonisch. Dan weet je zeker hoe & wat, en kan je evt. een alternatief kiezen. :)

Bij Thomann (de uitzondering die de regel bevestigt...) heb ik wel eens meegemaakt dat ik om dergelijke reden opeens een heel ander kabeltje kreeg thuisgestuurd dan besteld. En dan niet diegene die ik wilde. Maar goed, da's al minstens 5 jaar geleden, misschien is het nu heel anders...
 
Ik heb het juist bij Thomann dat wanneer ik iets bestel wat op hun site aangegeven staat als op voorraad wat in eens toch niet op voorraad bleek te zijn, kreeg ik eers alle producten thuis die wle op voorraad waren en 2 dagen daarna zonder enige andere kosten, netjes de rest thuis bezorgt.

Tot nu toe heb ik de beste ervaring nog met Thomann. Ik heb daarzelf complete geluidssetjes vandaan.

Maar nog geen uur na mijn laatste bericht gister in dit onderwerp, kreeg ik een mailtje van MS binnen, dat mijn bestelling onder weg was.
Dus ik heb niet meer te klagen en ik was dus iet wat ongeduldig.

Allemaal bedankt en als er nog meer ervaringen zijn, hoor ik het wel en wat daar zo allemaal besteld wordt door jullie lijkt mij ook wel interessant.

MVG

Tinjo
 
Het tegenhouden van de hele zending wegens een backorder (ipv het alternatief van deelleveringen) is vrij gebruikelijk, bij alle webshops die ik ken.

Nou, de meeste webshops die ik gebruik doen dat niet ... in de meeste gevallen sturen ze iets gratis na, of ze bellen/mailen met de vraag of je wilt wachten of extra verzendkosten wilt betalen. MusicStore laat per definitie nooit iets van zich horen en geven ook geen antwoord op vragen en moet je er zelf achteraan gaan zitten als je meer wilt weten. Het is ook irritant dat je op de website niets kunt terugvinden over de status van je order.

Overigens heb ik goede ervaringen met MusicStore, op 1 of 2 akkefietjes na heb ik alles wat ik daar ooit besteld heb gewoon met een dag of 3 binnen gekregen. Ze hebben een fantastisch assortiment en meestal scherpe prijzen, maar een erg goede webshop vind ik ze niet vergeleken met bedrijven als amazon of zelfs bol.com.
 
heb ook wel eens 2 dozen na elkaar gekregen toen iets nog niet in voorraad was.
eigenlijk alleen goede ervaringen met music store
 
Meermaals bij de Duitse megastores (zoals Musicstore, beyers music, thomann, musik-productiv, schmidt) gekocht. Bij allen goede ervaringen. Musicstore is goed, maar persoonlijk vind ik thomann beter qua levertermijn en opvolging (en vaak net iets goeiekoper als musicstore)
 
Back
Top