Allo allo

TobyMC2000

Nieuwkomer
Lid sinds
26 september 2009
Berichten
2
Ik ben Toby :) en jullie zijn?


Toch al weer wat jaartjes geleden heb ik mij een 2de hands set gekocht. Als groot muziekliefhebber wou ik immers zelf ook mijn bijdrage leveren. Door omstandigheden is daar echter nooit iets van gekomen en daar wil ik na al die jaren toch eens verandering in brengen. Het is allemaal begonnen sinds ik een tijdje geleden verhuisd ben.

Tijdens het inpakken botste ik, niet echt toevallig, maar toch onbewust, op m'n oude gear. Na een paar minuten van staren vroeg ik mezelf: "Wat moet ik hier nu mee?". Zoals het meestal gaat bij een verhuis, gaf ik mezelf 2 mogelijkheden. Bijhouden of wegdoen. Op de een of andere manier leek dit plots een zeer moeilijke keuze. Niet echt van levensbelang, maar toch een dillema. Zeker toen ik er bij stil stond dat ik destijds toch €2500 betaald heb voor dat stapeltje dozen dat er voor me stond. Welke keuze ik gemaakt heb, hoef ik je niet meer te vertellen natuurlijk. Het stapeltje dozen bestaat uit:

Behringer Eurodesk MX2442
Akai S900
Roland MC505
Roland E-28 (Om de MC505 te bespelen)
Boss BR8
Alesis microverb4
Zoomstudio 1201
Ultramizer pro DSP 1400P
DBX 160XT
Atari 1040ST met Cubase 3.1 (Kan vervangen worden door pc met Cubase 4)
AKG D880

Nu alles uitgepakt is, stelt zich echter nog 1 probleem. Heel de boel aansluiten. Aangezien ik op dat gebied geen ervaring heb, ben ik gaan googelen en hier terechtgekomen. Jullie horen me al komen natuurlijk. Wie kan er mij helpen? Is het mogelijk om een plannetje op te stellen om mijn gear aan te sluiten? Mijn dank zal eindeloos groot zijn.

Het zit namelijk zo. De enige ervaring die ik heb op muzikaal vlak, is het gebruik van trackers op de Atari en progjes zoals Magix music maker. Allemaal loop en sample-based stuff dus. Daar wil ik wat aan veranderen. Na enkele uren surfen op dit forum ben ik ervan overtuigd dat ik op de juiste plek terecht ben gekomen om me daarin te helpen.

Om jullie een idee te geven. Mijn muzikale roots liggen in de jaren 80. Bands zoals Pet Shop Boys en Depeche Mode liggen me nauw aan het hart. Kraftwerk en Yello zijn ook zeer grote invloeden. Maar het blijft bij mij niet enkel bij deze electronische grootheden. U2, Radiohead (voor de millenium wissel) en Keane staan ook in m'n top 10. Nog enkele willekeurige namen waarvan ik kan genieten zijn: Booka Shade, Trentemoller, Massive Attack, Faithless....

Zijn jullie helemaal tot hier geraakt? Mooi zo. Dan is het nu wel tijd om er een eind aan te maken, want ik wil jullie aandacht niet eeuwig voor mezelf houden natuurlijk. Hopelijk vonden jullie het een beetje fijn om te lezen. Ik kijk alvast uit naar de reacties.

Groetjes, Toby.
 
crabtree.jpg


wulkim to the scentforum...
 
Wulkim? Er ist schon fast 5 Jahre hier :)
Als hij nu zijn gear nog steeds niet heeft aangesloten...
 
27 september 2009, 11:25

leuke oldskool gearlist
met aansluten kan ik je niet helpen.. gewoon wat kabels trekken en zien wat er gebeurt denk ik.
succes!

en welkom op het forum

Beter laat dan nooit? :D
 
Back
Top