Korg PadKontrol en K49 midi controllerts gezocht!

Jarno

Ingeburgerd
Lid sinds
21 april 2006
Berichten
59
Hallo,

Op dit forum heb ik de eerste informatie gevonden over de Korg padKontrol, een betaalbare midi-controller met wat extra toeters en bellen, en ik heb meteen besloten er een te gaan kopen. Tot zover nog simpel, maar na het bezoeken van de feedback te Utrecht en contact opgenomen te hebben met diverse handelaars in deze apparatuur zit ik nog steeds zonder. Heeft iemand een goede tip waar ik aan deze apparatuur kan komen? Ik woon in de omgeving Utrecht, dus het liefst daar in de buurt.

Daarnaast ben ik op zoek naar een midi-keyboard (controller). Het liefst de K49, omdat die qua grootte wel afdoende moet zijn voor mij. De kleinste variant leek me wat te klein, maar misschien is dat onzin, aangezien ik geen ervaring heb met keyboard spelen. Heeft iemand informatie over de verkrijgbaarheid van de Korg K49, en zo ja, waar kan ik deze dan aanschaffen? En mocht iemand nog bruikbare tips hebben met betrekking tot de grootte van het keyboard, dan hoor ik dat graag. Zoals gezegd heb ik geen ervaring, op welk keyboard kan ik het snelst een beetje leren pingelen?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Jarno
 
Hoi Jarno,

Ik heb mijn K49 gewoon bij feedback Utrecht gehaald.
De kleine korg kontrol zou ik afraden en dat komt met name door de kleine toetsen die
er op het klavier zitten.
Dat speelt echt heel lastig.

Gr michiel
 
Hey Michiel,

Bedankt voor je reactie, maar volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen. Als ik het goed begrijp heb jij het over de microKontrol, en diens grote broer die Kontrol49. Begin dit jaar heeft Korg echter een paar kale keyboard controllers op de markt gezet, zijnde de K25, K49 en de K64 als ik het goed heb. Dit zijn echt pure controllers om op te spelen, niet veel knoppen en toeters en bellen. De K49 moet zo rond de € 150 gaan kosten, en dat is prima voor mij.

De padKontrol haal ik er dan bij als aanvulling.

Thanks voor je informatie,

Jarno
 
De K series van korg zijn er nog niet.
Duurt nog een week of 3 a 4.
De padkontrol wordt binnen 2 weken verwacht in de winkels.
Die padkontrol lijkt me ook wel wat.
 
Ik heb de padkontrol al 2 weekjes geleden zien staan (in doos!) in Tach&Tally Den Haag.
 
Hmm... Ik had een mailtje gestuurd aan Feedback, maar die gaven op hun beurt weer aan dat het nog wel eens kon gaan duren voordat ze leverbaar zouden worden...

Ik zit al een tijdje verlekkerd te wachten op zo'n apparaat, irritant dat ik er zo moeilijk aan kan komen.
 
Ik heb 1.5 week geleden ook al een Padkontrol gekocht in de musicstore in Keulen. Leuk ding hoor!
 
Hoe zit het met de beschikbaarheid in Duitsland? Ik ga volgende week in het weekend waarschijnlijk een paar daagjes ertussenuit, en wie weet wel richting Duitsland. Kan altijd even kijken bij die winkels, als ik er toch in de buurt kom...
 
Gewoon even langs musicstorekoeln, musik-schmidt en thomann surfen.
Overigens al Tach & Tally opgebeld?
 
Back
Top