Ableton vst probleem

bassie

Nieuwkomer
Lid sinds
14 oktober 2007
Berichten
21
Hallo

Ik heb ben sinds kort flink bezig met ableton ( super prog trouwens !)

Nu heb ik de manual al flink door zitten spitten (eerst lezen dan schreeuwen ) , maar ik blijf met 1 probleem zitten.
Ik krijg geen input van mijn vst naar ableton toe . Het geluid van de vst hoor ik verder wel , alleen als ik een stuk wil recorden wat ik op de vst speel neemt ableton dit niet over . Ik gebruik ook een software keyboard (bome's mouse keyboard ) als ik hier op speel zie je dat ableton hier keurig de midi van ontvangt .....

Heeft iemand tips ... voor een amateur
 
Ik weet niet precies waar je probleem zit, maar zo doe ik het:

1. MIDI-track zetten
2. VST naar MIDI-track slepen
3. De monitor op de track op 'in' zetten
4. kijken of je het juiste MIDI-kanaal hebt geselecteerd (eventueel ook de juiste MIDI interface)
5. Rock on!

grtz
 
Ik weet niet precies waar je probleem zit, maar zo doe ik het:

1. MIDI-track zetten
2. VST naar MIDI-track slepen
3. De monitor op de track op 'in' zetten
4. kijken of je het juiste MIDI-kanaal hebt geselecteerd (eventueel ook de juiste MIDI interface)
5. Rock on!

grtz

Bedankt voor het snelle (en normale ) antwoordt , op deze manier lukt het inderdaad ... , nu nog een snel vraagje , is het ook mogelijk om via de toetsen van de vst te recorden ?? dit pakt ableton namelijk nog niet ....

Nogmaals bedankt , was namelijk al een beetje bang dat ik weer allerlei opmerkingen kreeg van mensen die zichzelf te goed vonden om beginners te helpen ....
 
Tis mogelijk, maar hoe...
Ik denk dat je eerst een clip moet maken, de track op record zetten (bolletje onderaan de track), en dan beginnen opnemen.

Die clip maken lukt bij mij niet zo goed.

Manual open!
 
Je hoeft niet eerst een clip te maken. Gewoon track op record zetten en dan zie je op ieder vakje het record-symbool verschijnen.
Gewoon op zo'n bolletje klikken en hij maakt automatisch een clip, je kan direct beginnen spelen.

Greetz,
Yves
 
werkt de korg legacy analog edit normaal in ableton live 6?

Ik zit er aan te denken om die nieuw aan te schaffen. Mits hij goed werkt.
want hij werkte de laatste keer niet toen ik hem illegaal van een vriend leende om uit te proberen (zonder controller).

is dit een aanrader of zeggen jullie je geld niet aan uit geven?
 
Back
Top