Externe geluidskaart ipv. laptopaudio ivm. ruis.

reasonfan

Nieuwkomer
Lid sinds
18 september 2007
Berichten
2
Locatie
Arnhem
Even een vraagje over ruis en usb belasting bij gebruik van een externe geluidskaart.

Mijn setup is:

- Technics 2 klaviers orgel SX-EA5 via E-MU Midi/USB interface op de USB van mijn laptop.
- E-MU-X Board 49 keyboard op de USB van mijn laptop.
- Audio Out van de interne geluidskaart van de laptop aangesloten op de AUX IN van de Technics SX-EA5.
- Alle audio weergave gaat via de eindversterker en boxen van de Technics SX-EA5.
- De software welke ik voor alles gebruik is Reason3.

Ik heb nu het volgende probleem:

De audio out van de laptop geeft teveel ruis, zelfs wanneer de volumeregelaar op nul staat.

De oplossing die mogelijk lijkt te zijn is een externe geluidskaart op de laptop. Ik denk zelf aan een Soundblaster Audigy 2 ZS Notebook PCMCIA uitvoering of een Maya44USB uitvoering.

Mijn vraag is nu wie weet of:

- Het ruisprobleem hiermee is opgelost.
- Wanneer ik de Maya op usb gebruik krijgt de usb dan niet teveel data te verwerken, want de audio gaat dan ook via de usb. Dus krijg ik dan last van geluidsonderbrekingen of andere problemen.
- of is de Soundblaster op de PCMCIA een betere keus ivm. de snelheid van een PCMCIA slot en de usb die dan geen extra data krijgt te verwerken.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen.
 
tehcnics ea5 en aux input met ruis

tehcnics ea5 en aux input met ruis

Hierbij kan ik een gelijkaardig probleem melden met de Tehcinics EA5 orgel, bij gebruik van de aux-in krijg ik veel ruis,
enig idee waar dit kan van komen
of is het eigen aan het orgel.
Master volume heeft geen invloed op de ruis

Vriendelijke groeten
Philip
 
Back
Top