Hellup cubase en .midi etc

Skinny

Nieuwkomer
Lid sinds
20 augustus 2007
Berichten
12
Beste synthforumvrienden,

Een vraag: Aangezien ik vrij nieuw ben in de wondere wereld van het muziek maken loop ik zo hier en daar tegen wat problemen. Nu gebruik ik een demo vst van d16 (de drumazon) en nu wil ik het patroon wat ik gemaakt heb graag in .midi zien of gewoon opnemen in .wav maar dat wil niet helemaal lukken. In reason is er bijvoorbeeld de functie dat je, wat je gemaakt hebt op je redrum gewoon direct kan kopieren naar een nieuwe track...en dat is nou eigenlijk net wat ik ook in cubase wil doen.

Ligt het aan mijn instellingen of is er een andere oplossing.

Thnx!
 
Re: Hellup cubase en .midi etc

Origineel geplaatst door Skinny
Beste synthforumvrienden,
In reason is er bijvoorbeeld de functie dat je, wat je gemaakt hebt op je redrum gewoon direct kan kopieren naar een nieuwe track...en dat is nou eigenlijk net wat ik ook in cubase wil doen.
Thnx!

Uiteraard is het kopieren van tracks mogelijk in cubase. Staat in de handleiding van cubase.
 
Volgens mij bedoel je dat je het patroon om wilt zetten naar een midi track, maar ik heb geen idee hoe dat moet :confused:


Je kan ook gewoon een audiotrack aanmaken en bij de input van de audiotrack de vst output selecteren. Dan druk je op * van je numpad en begint hij op te nemen


Succes
 
Bij mijn weten is het, als je het patroon op de interne sequencer van Drumazon hebt gemaakt, (nog) niet mogelijk deze om te zetten naar midi data in cubase. Het gaat wel komen in een update. Staat ook ergens op het D16 forum (kan het nu zo gauw niet vinden).
 
Origineel geplaatst door Funky Dee


Je kan ook gewoon een audiotrack aanmaken en bij de input van de audiotrack de vst output selecteren. Dan druk je op * van je numpad en begint hij op te nemen


Dat dacht ik dus ook...maar dat valt vies tegen, bij input is het nergens te bekennen! mischien dan toch mn instellingen of hardware? Geluidskaart niet je van het en het geld is daar ook nog niet voor :confused: (ik ga trouwen over 2 weken8o) )

dus ja...
 
Origineel geplaatst door Synthy
Bij mijn weten is het, als je het patroon op de interne sequencer van Drumazon hebt gemaakt, (nog) niet mogelijk deze om te zetten naar midi data in cubase. Het gaat wel komen in een update. Staat ook ergens op het D16 forum (kan het nu zo gauw niet vinden).

Klopt ik heb het net gelezen, bedankt! weer iets om ff voor te gaan zitten :) kom er wel uit


...ooit



:D
 
Volgens mij maakt dat niet uit, ook in het origineel is het nog niet mogelijk de patterns te exporteren naar midi.
 
volgens mij komt het er nog steeds op neer dat je je eigen midi's moet "intekenen" in Cubase,
je kan niet een patterntje vanuit de drumazon Cubase in slepen,
ik gebruik zelf af en toe de drumazon en ik teken in ieder geval zelf de midi in, wat ik ook af en toe doe, een groove maken in GURU en die vervolgens in het spoor van de drumazon neerzetten en dan ff de goede geluiden eraan "hangen"

beetje vaag verhaal, kerst is al vroeg begonnen hier :)

:baco:
 
ik maak een leuk ritme in de Drumazon en hoopte dit te kunnen opnemen als midi in Ableton. net zoals met een externe drummachine. helaas pindakaas dus
 
Back
Top