[Cubase SX3] Midi opname probleem icm Audiophile 24/96

Maurix

Ingeburgerd
Lid sinds
10 Maart 2004
Berichten
68
Heren

Vandaag de grote overstap gemaakt naar een vst sequencer en wel Cubase SX3.

Ik loop tegen het probleem aan dat ik cubase in mijn midi track geen noten opneemt. Ik heb wel normaal geluid als ik niet opneem, maar druk ik op rec dan valt alles stil en kan ik spelen wat ik wil (zie wel midi activiteit) maar de noten worden niet geregistreerd en ook hoor ik geen geluid meer. Hieronder even een overzicht van mijn instellingen:

cubase.jpg


Wat doe ik nou verkeerd? Alles lijkt te werken, maar rec werkt niet.
 
Laat ik het maar even vragen. Had je de handleiding hierover al geraadpleegd?
 
Ja, ik heb hier naar gekeken, maar volgens de handleiding staat alles goed. Ik ben bezig met een tutorial en ook daar heb ik alles hetzelfde staan zoals ze het voor doen.

Echt vreemd, ik kom er niet uit. Waarschijnlijk wel een noob vraag, maar ik heb inderdaad de operation manual er op na geslagen maar daar staat volgens mij alles zoals het zou moeten.

Het vreemde is ook dat ik wél wat hoor als ik niet wat opneem, en niet wat hoor als ik opneem (tenminste als de midi track geselecteerd is). Dit terwijil het rec. knopje aanstaat.
 
Laatst gewijzigd:
En wat als je een niet-gesequenced geluid probeert? (SEQ Hypnofrog lijkt iets met een arpeggio of sequence te zijn)
 
En als je het monitoring knopje nou uit zet (gele knopje).
 
Geen resultaat, ook al gebruik ik de meegeleverde synths van cubase.

Kut zeg, nu werkt niets meer! Ligt toch ergens in de routering van mijn drivers volgens mij.

Iemand ervaring met cubase sx3 en Audiophile 24/96?
 
Niemand?

Heb inmiddels wel weer geluid als ik niet opneem, dus dat is verholpen.

Nu nog midi noten opnemen met geluid erbij.
 
heb je de asio driver van m-audio gebruikt?
 
Er worden dus géén midi noten opgenomen? Gaat de tijdlijn wel lopen als je op record drukt? Wordt er dan een "part" aangemaakt?

Kortom gaat de opname wel lopen of gebeurt er helemaal niets? Waarom heb je trouwens "Automation Write" aanstaan?

(ik gebruik al lange tijd Cubase met een 2496. Moet er wel bij zeggen dat het installeren van de drivers soms een beetje eigenaardig kan zijn. Heb je de nieuwste drivers van de 2496 geïnstalleerd?)
 
Ja, dat gebeurd ook wel gewoon. Kan het niet in de record options zitten? Wat heb jij daar allemaal aanstaaan meecha?
 
Ben nu niet thuis dus kan ff niet kijken, maar je kunt wel kijken of er bij de preferences -> midi -> filter niet toevallig "note" staat aangevinkt.

Welke opties heb jij bij record options? (heb je daar mss een afbeelding van?) Slaat het metertje van het midi track wel uit als je opneemt? En slaat hij uit als je niet aan het opnemen bent?
 
Jezus ja! Het werkt! Bedankt man! Dat vinkje stond standaard al aan bij installatie. Gek, maar goed het werkt! Bedankt allemaal!
 
Back
Top