Cubase SX3 latency op vst's

Origineel geplaatst door scippie
Gaat er altijd latency zijn? Is dat nu, in 2005, nog steeds het geval?

niet met professionele geluidskaarten (of in elk geval niet merkbaar).
Je hebt zo te zien een super high-end systeem en super high-end software (SX3) maar probeert dit te combineren met een consumer kaartje als een Soundblaster.
Hoewel er vast wel resultaten zijn te halen met een creative, is het toch aan te raden om een professionele kaart te kopen met goede asio drivers.
 
Origineel geplaatst door Nerve
Lol, had het kunnen weten... Ik zeg helemaal niet dat je met FL niks kan, het is een goed pakket, maar Cubase staat gewoon een eind verder qua features die je misschien al dan niet nodig zal hebben, scippie had ze dus WEL nodig en heeft daarom moeten overstappen...

Back on topic plz...

En weer off topic, vind dit zo vervelend atlijd, wat is er nou zo leip aan cubase dan, heb het programma gehad, kan er goed mee overweg maar naar mijn idee heeft het MINDER features als FLStudio, het enigste wat mooi is aan Cubase is dat de mixer ietsiepietsie handiger werkt, maar voor de rest...
Ik zou graag eens horen wat ik meer zou kunnen met Cubase want ik weet het niet en ik wil natuurlijk op een zo hoog mogelijk nivo muziek maken. Maar helaas heeft nog niemand van de Cubase adepten mij een feature kunnen opnoemen die ik in Fruity niet kan gebruiken, wacht met smart op de eerste die dat wel kan.
Volgens mij is er niet veel verschil tussen al die programma's alleen de werkwijze en wat je gewend bent.

Sorry voor de off topic trouwens
 
Origineel geplaatst door quifster
22 ms latency is belachelijk veel. tegenwoordig is 8 - 12 ms toch echt wel het maximum wat nog acceptabel is hoor.
een audigy zou toch heel wat beter moeten kunnen presteren. Ik heb ook een audigy 2 in mijn computer erbij zitten en daar kom ik met gemak mee tot 4 ms. Alhoewel ik die kaart zelf niet als main kaart gebruik wil dat dus wel degelijk.

Volgens mij kan die audigy ook beter, maar de drivers laten het mij gewoon niet toe het te gebruiken!
 
Origineel geplaatst door omc
Voor 85 euro zou ik persoonlijk overstappen op bv dit:

m-audio

Dat is dan een interne soundkaart. Men heeft mij echter ergens zitten aanraden van extern te gaan met soundkaarten. Is dit niet correct?
 
Origineel geplaatst door Kikker
En weer off topic, vind dit zo vervelend atlijd, wat is er nou zo leip aan cubase dan, heb het programma gehad, kan er goed mee overweg maar naar mijn idee heeft het MINDER features als FLStudio, het enigste wat mooi is aan Cubase is dat de mixer ietsiepietsie handiger werkt, maar voor de rest...
Ik zou graag eens horen wat ik meer zou kunnen met Cubase want ik weet het niet en ik wil natuurlijk op een zo hoog mogelijk nivo muziek maken. Maar helaas heeft nog niemand van de Cubase adepten mij een feature kunnen opnoemen die ik in Fruity niet kan gebruiken, wacht met smart op de eerste die dat wel kan.
Volgens mij is er niet veel verschil tussen al die programma's alleen de werkwijze en wat je gewend bent.

Sorry voor de off topic trouwens

De reden dat ik FL niet kan nuttigen is omdat de midi-messages (waaronder de sustainpedaal de belangrijkste is) niet voldoende worden opgeslagen. Welke redenen er nog meer zijn laat ik over aan kenners.

Die sustain pedaal willen ze nu gaan implementeren door de noten gewoon te verlengen in FL, maar dat is een verkrachting van de echte functionaliteit van een sustainpedaal die oh zo veel meer inhoudt dan alleen verlengen van de noot. Dit laatste geeft mij dan het gevoel dat men in FL de grote problemen steeds met goedkope oplossingen oplost. Nogmaals: dit zijn specifieke verwachtingen van mijn kant, ik denk niet dat jij jazz/blues/piano-stukken maakt met FL (of vergis ik mij?).
 
Origineel geplaatst door scippie
Dat is dan een interne soundkaart. Men heeft mij echter ergens zitten aanraden van extern te gaan met soundkaarten. Is dit niet correct?
Ik zou niet weten waarom je een externe geluidskaart moet hebben. :confused:
Ik heb hem juist liever intern. Geen snoertjes gedoe via usb, firewire etc.

Ik weet niet of een externe geluidskaart vertraging kan hebben via usb? Lijkt me sterk hoor maar je weet maar nooit.
 
USB geluidskaarten hebben gewoon meer latency omdat USB asynchroon is en je dus meer moet bufferen.

En degene die je heeft voorgelicht heeft niet door waar hij/zij het over had.

Als je al extern zou 'moeten' gaan was firewire beter geweest. Maar ook daar haal je niet de lage latency van 1,5ms van bijv RME. (ik tenminste niet, 5ms is zo'n beetje het minimum)
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar ook daar haal je niet de lage latency van 1,5ms van bijv RME. (ik tenminste niet, 5ms is zo'n beetje het minimum)


ha ha ik haal 2 ms:D lager zit er niet meer op bij mij
 
joh,echt zonde om met zo'n uitgebreid en prijzig software-pakket te blijven werken met een Audigy kaartje...voor 99 euro koop je een E-Mu 0404,dan kun je de latency makkelijk onder de 5ms krijgen....dr zijn zelfs mensen die met zero-latency werken met zo'n kaart...om nog maar te zwijgen van het verschil in geluidskwaliteit...
 
Origineel geplaatst door dione
joh,echt zonde om met zo'n uitgebreid en prijzig software-pakket te blijven werken met een Audigy kaartje...voor 99 euro koop je een E-Mu 0404,dan kun je de latency makkelijk onder de 5ms krijgen....dr zijn zelfs mensen die met zero-latency werken met zo'n kaart...om nog maar te zwijgen van het verschil in geluidskwaliteit...


daar zal je best gelijk in hebben creative is niet een profi getint merk.
terwijl de duurste audigo todh nog 250 euro kost.

maar het is wel beter dan bv een Sweex Soundcard voor eur 7,-


en hij ziet er nog aardig uit ook
 

Attachments

  • kk-v82 (wince).jpg
    kk-v82 (wince).jpg
    13,8 KB · Bekeken: 109
Origineel geplaatst door scippie
Dat is dan een interne soundkaart. Men heeft mij echter ergens zitten aanraden van extern te gaan met soundkaarten. Is dit niet correct?

Elaba Dirkske, toen ik je die hele uitleg gedaan heb bij Alain heb ik er duidelijk op gedrukt om van externe kaarten weg te blijven en als het dan toch moest (laptop) om voor firewire te kiezen ipv USB... Dus zeg niet dat je het van mij hebt eh

;)
 
Origineel geplaatst door Kikker
Ik zou graag eens horen wat ik meer zou kunnen met Cubase want ik weet het niet en ik wil natuurlijk op een zo hoog mogelijk nivo muziek maken. Maar helaas heeft nog niemand van de Cubase adepten mij een feature kunnen opnoemen die ik in Fruity niet kan gebruiken, wacht met smart op de eerste die dat wel kan.

Voila, da's dan bij deze door Dirk (scippie) gebeurd. In een andere thread is gebleken dat FLStudio niet voldoet voor hem en waarom Cubase wel, dus over en uit imo. Terug on topic graag.
 
Hoezee hoezee!

Ik heb zonet een M-Audio Audiophile 192 gekocht!
Kostte wel € 205, maar wat een kaart zeg!
Op 96Khz/24bit haal ik een latency van 2ms. Ga ik minder (wat wel mogelijk is) kraakt het een beetje, maar het is echt niet nodig. 2ms hoor ik écht niet.

De creative USB heb ik dan maar met een harde schop... zachtjes weggelegd voor wanneer ik nog wat wil gamen met 5.1.

Bedankt voor jullie hulp hier. Ik kon me niet voorstellen dat die 22ms latency het probleem was, maar dat is het dus wel.
 
Origineel geplaatst door scippie
Hoezee hoezee!

Ik heb zonet een M-Audio Audiophile 192 gekocht!
Kostte wel € 205, maar wat een kaart zeg!
Op 96Khz/24bit haal ik een latency van 2ms. Ga ik minder (wat wel mogelijk is) kraakt het een beetje, maar het is echt niet nodig. 2ms hoor ik écht niet.

Gefeliciteerd met je verstandige aankoop!

Veel plezier ermee...........
 
Als je uit gaat van lengte is twaalf ms ongeveer als je iets roept op iets minder dan 4 meter afstand de tijd die er over doet.
:geslaagd:
 
Back
Top