Midi latency in Cubase Studio 4

de laatste alinea van mijn betoog :)

de latency compensation is dus idd voornamelijk om de latency die door plugins veroorzaakt wordt te compenseren. dat kun je ook met de hand doen alleen verandered dit naarmate je meer plugins laadt.

maar je kan midi devices aanmaken zonder een device panel.. als je dat midi device scherm hebt kun je gewoon iets zeggen als add midi device. dan een naampje geven en een midi out selecteren en verder helemaal niks instellen.

alleen maar om hier een synth aan een output te koppelen dus.
 
...en inderdaad, dat is het!!! Thanks Jdieks en Quif! Eindelijk een strak lopend geheel.
 
Domme vraag misschien, geldt dit eigenlijk ook voor je Externe Effecten? Die kun je ook met midi linken nl....
 
Ik ben er eindelijk uit!
Het midi latency probleem was dus al opgelost met de "emulated ports". Het bespelen van mijn hardware synths, die direct zijn aangesloten op de ingangen van mijn audiokaart, blijft een onwerkbare optie..veel te veel latency. Maar als ik mijn hardware synth's via mijn analoge mixer opneem via de ingangen van mijn audiokaart gaat het goed: Ik hoor mijn hardware synth's via mijn analoge mixer en sample dit naar een audiotrack. Deze opgenomen audiotrack krijgt een track delay van de input latency + -0,5 ms (midi spoor). Ik kom er dus nu pas achter dat de output latency van de geluidskaart alleen geldt bij het live opnemen van audio.

Ik vond nog iets grappigs uit...Als ik mijn VSTi's of audiotracks via mijn analoge mixer resample, dan moet ik bij het opgenomen audiospoor een track delay van de input latency + (+)0,5/1,0 ms nemen....de track delay wordt dus minder negatief:?
 
Back
Top