Cubase MIDI probleem

FraXTC

Ingeburgerd
Lid sinds
8 september 2005
Berichten
25
Locatie
Chillburg
hey mensen,

Vooraf: ik weet niet of dit het juiste forum is om te posten. Mijn vraag zit namelijk ergens tussen hardware, sequencer en VST in. Moderators, bij deze mijn excuus als t topic niet in t juiste forum is geplaatst.

Maar het probleem: omdat we tegenwoordig geen drummer meer hebben in onze band moeten we de drums zelf programmeren. Nu klinken geprogrammeerde drums over het algemeen nogal mechanisch, en om dit te verhelpen willen we de drums wat menselijker maken. Hiervoor wou ik de humanisator gebruiken van TobyBear (sowieso los van het topic: ga eens kijken naar de site voor een dijk gratis MIDI vst's => http://www.tobybear.de )

Maar goed, terug over de MIDI. Ik importeer de drums in de vorm van een midi file in Cubase en sluit de VST erop aan. Uiteindelijk heb ik de volgende instellingen:

MIDI track 1: drumtrack
In: None
Out: Humanisator

MIDI track 2: resultaat track
In: Humanisator
Out: Microsoft GS Wavetable-software

Kortom: de midi track 1 wordt afgespeeld, door de humanisator getrokken en het resultaat wordt op track 2 afgespeeld. So far, so good...

maar nu het probleem: ik heb de humanisator UIT staan, dat wil zeggen dat de VST geen aanpassingen maakt aan de midi. Maar toch treed er een duidelijke verandering op in de MIDI.

Sample1a
Sample1b

Luister zelf maar: ik heb een klein stukje gesampled als midi. Sample 1a is de oorspronkelijke midi. Sample 1b is de midi als deze opnieuw wordt opgenomen nadat deze door de humanisator is gegaan.

Hoewel ik nu al heel de tijd de plugin heb genoemd denk ik niet dat het aan de plugin ligt. Ik zit zelf te denken in de hoek van de latency:

Ik heb een Soundblaster Audigigy SE, geen superkaart dus. Ikzelf dacht dat dit geen probleem zou moeten zijn, het gaat per slot van rekening om midi, maar ik begin nu te twijfelen.

Met mijn huidige latencies:
Input: 325 ms
Output: 43 ms

Maar ja, dat kan natuurlijk ook liggen aan de drivers: Ik heb nu ASIO full duplex aan staan. Als ik ASIO multimedia kies, dan is het weer een ander verhaal:
Input: 125 ms
Output: 764 ms

Nu vroeg ik me het volgende af:

1) Wat denken jullie wat de oorzaak is/kan zijn van mijn probleem
2) Indien Hardware (slechte geluidskaart), wat raden jullie dan aan?
3) Indien drivers, waar kan ik betere drivers vinden? Zijn er speciale drivers voor cubase?
4) is er een manier om niet realtime, maar in een keer simpelweg de midi door de plugin te halen en koudweg te herberekenen waar alle aanslagen horen te zitten (nu speel ik de midi letterlijk af en wordt het effect realtime toegepast. Kan dat anders?)

Het is nogal een brede vraag, maar ik hoop dat jullie me alsnog kunnen helpen
 
Zoek eens in google naar asio4all...
 
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of dat helpt ;)
 
asio4all...

Moet goed gaan met asio4all. Heb namelijk vroeger het zelfde probleem gehad. Je zult zien dat met die driver je latency een stuk naar beneden gaat. Heb hem zelf nu op 10 ms staan en werkt als een trein.;)
 
Re: Cubase MIDI probleem

Origineel geplaatst door FraXTC

2) Indien Hardware (slechte geluidskaart), wat raden jullie dan aan?

Wat wil je er aan uitgeven?
 
WOW! Latency van 300 naar 13... Nais stukje software! Voorlopig dit maar eens even testen, zodra ik HW wil gaan veranderen weet ik jullie weer te vinden ;)

bedankt!
 
Back
Top