[keuze] Yamaha 01v of 01x ?

Dan ben je waarschijnlijk een andere rollie als die ik dacht, en moet ik op basis van je post alles 2e hands gaan kopen omdat dat goedkoper is en je toch niks aan de garantie hebt.

Nah, ieder zo zijn eigen idee over hoe de wereld in elkaar zit.
 
01x

01x

Ik zag laatst een mixer ergens op een demo dvd van neumann en senheiser die was het zelfde als de 01x maar dan grooter..

Hoe zag hij dr uit:
Links Faders in het midden controller en rechts weer faders:)

maar ik kan niet vinden welke het is maar volgens mij wel van yamaha iemand enig id?:D
 
Waarschijnlijk een Yamaha live mixer?
Die zijn een tikkie duurder.
 
Ik heb destijds de projectmix en yamaha vergeleken en vond de projectmix op bijna alle gebieden beter dan de Yamaha 01x. Vond met name de duidelijkheid van de converters/soundkaart een dikke punt beter: de o1x klonk doffer en minder helder van detail dan de Projectmix. Ook vond ik de Projectmix wat betere en logischere menu's hebben. Dat Mlan is een verdoemd protocol mede omdat er geen andere fabrikanten wat mee te maken wilde hebben. Anders had het opzich best iets kunnen zijn, een goed standaard protocol. De enige voordelen aan de Yamaha zijn dat ie interne effecten heeft. Maar een goede DSP kaart/interface heeft dit ook en nog beter zelfs. Ik zou het DSP/FX verhaaltje uitbesteden aan een geheel opzich zelfstaand iets: kaart,interface enz. Verder vond ik de faders control bij de projectmix ook beter,hanteerbaarder en zelfs optisch mooier.
Ik zou als ik jouw was: of voor een midi controler gaan ala projectmix. Of een digital tafel een klasse hoger: tascam die DM lijn geloof ik?
 
Back
Top