A&H GL2200 vs Soundtracs Topaz Project 8 voor in studio?

Speeddemon

Gear-sloerie
Lid sinds
16 oktober 2009
Berichten
322
Locatie
The Desert Plains...
Mensen, ik zit me te orienteren voor een analoge desk, om m'n Alesis HD24 aan te hangen.

Aangezien ik
-best wat outboard gear heb
-de PC omwille diverse redenen buiten de studio wil houden
-liever met knoppen en faders mix dan met muis en scherm

zit ik naar enkele betaalbare (<500 euro) tafels te kijken.
Idealiter zou ik een A&H GSR-24(M) hebben, met de Firewire/ADAT kaart, maar goed, die is een heeeeul stukske duurder.
A&H GS3000 24 kanaals is zeker m'n 2e keus, maar die zijn erg zeldzaam 2e hands.

Ik zoek een 24 (of 32) kanaals tafel,
-6 auxen (evt. 8)
-min. 2 FX-Returns
-niet te groot (geen tafels van 1,5m x 1m)

Ik vroeg me af wat men vindt van de A&H GL2200 vs. een Soundtracs Topaz Project 8?

Beide tafels hebben +48V per kanaal en een phase-switch, wat bijv. een Tascam M2600MKII (m'n 3e keus) weer moet missen. De A&H mist dan wel weer een meterbrug.

Het is voor mij denk ik 70% mixing, en 30% tracking (de overige tracking zou ik op locatie doen; externe mic pre's + Alesis HD24), maar ik heb dus met name voor mixing de interconnectiviteit nodig voor outboard.

Ideeën, meningen?
 
Als je die onder de 500€ vindt, mag je me altijd iets laten weten...
 
De recentste 32 kanaals Topaz met meterbrug is voor 500 verkocht hoor. (heb naderhand nog contact gehad met de verkoper).
Gewoon goed zoeken. :P
Wat dacht je ook van (Solo Midi):
http://link.marktplaats.nl/m1030206474

(of bedoelde je de GS3000? Die kost al wat meer... al heb ik ooit eens een pracht-aanbod afgeslagen ivm ruimtegebrek, toen ging het om een 32 ch.+mb GS3000 )

Kijk, het budget kan misschien best ietsje ruimer (+10-20%), maar op het moment dat ik naar tafels van 1.5k-2k aan het kijken zou zijn, heb ik al zoiets van "doorsparen voor de GSR-24M".
 
Ik heb een topaz, ben er zeer te spreken over
Fijne voorversterkers, en met de mon. inputs meer dan voldoende inputs
Al meer dan bijna 20 jaar
Zou proberen er een met meterbridge te scoren
Die ander ken ik niet
 
Als je het eerst door de topaz heen stuurt naar de hd24 maakt dit toch niet uit.?
Of neem je echt alles eerst op de HD24 op, en dan pas door de tafel sluizen.

Fijne dingen wel die topazzen :), erg muzikale EQ's en zeer fijne pre-amps. Ik raad ze aan!
 
Ik heb ze nooit gemist
De eq is sowieso wel prettig en voldoende uitgebreid lijkt me
Misschien ook nog andersklinkende kandidaten bij mackie te vinden ?
 
Topaz, fijne en mooie tafel inderdaad..
Ik heb jaren een 32.8 gehad.
Mooie open klank.

W.b.t. de aux sends is het wellicht fijn om van te voren te weten dat er 6 op zitten, maar dat er daarvan enkele gekoppeld zijn aan de monitor sectie.
Dat betekent dat je op het mix kanaal dus niet 6 aux ter beschikking hebt maar minder.
Ik meen me te herinneren dat er twee stuks niet standaard aan het afmix-gedeelte gekoppeld zijn.
En dat er één van die twee met een patchkabeltje achterin de tafel alsnog naar de mix sectie kan.
Maar dan blijven er dus max 5 aux sends over..
 
je kan intern de aux aanpassen zowel van pre naar post ( vise versa) alsook dacht ik tav monitor en/of main
 
@sunny pedaal, mis je de HPF switches niet op de Topaz? (iets wat de A&H tafels wel hebben).

Als je het eerst door de topaz heen stuurt naar de hd24 maakt dit toch niet uit.?
Of neem je echt alles eerst op de HD24 op, en dan pas door de tafel sluizen.

Fijne dingen wel die topazzen :), erg muzikale EQ's en zeer fijne pre-amps. Ik raad ze aan!
Ik wil beide mogelijkheden gebruiken. Met de HD24 op locatie met een x aantal externe preamps (waarvan de meeste ook geen HPF switch hebben ;{ ) en in m'n studio direct vanuit de mengtafel de HD24 in.

Om dan de LF control van de EQ te gebruiken als hpf is misschien wat jammer? Nu hebben sommige mics het wel op de body zitten, maar ook niet allemaal.
 
W.b.t. de aux sends is het wellicht fijn om van te voren te weten dat er 6 op zitten, maar dat er daarvan enkele gekoppeld zijn aan de monitor sectie.
Dat betekent dat je op het mix kanaal dus niet 6 aux ter beschikking hebt maar minder.
Ik meen me te herinneren dat er twee stuks niet standaard aan het afmix-gedeelte gekoppeld zijn.
En dat er één van die twee met een patchkabeltje achterin de tafel alsnog naar de mix sectie kan.
Maar dan blijven er dus max 5 aux sends over..

Voor zover ik weet (ik heb net even op mijn Topaz gekeken) zijn ze wel allen aan de master gekoppeld, maar moet je kiezen.
Je hebt Aux 1 en 2 en 3 óf 5 en 4 óf 6 op je B-input. Dus op een gewoon kanaal max 3 Auxen gelijktijdig.
Totaal heb je 6 sends en 4 stereo returns.
Op een A kanaal heb je dus maximaal 3 auxen gelijktijdig.

De Topaz Project 8 heeft 24 kanalen en 24 B-inputs. Totaal eigenlijk 48 kanalen dus. Dus je kunt al je 24 kanalen ook weer mooi op de tafel terug laten komen. En hij heeft ook 24 direct outs. Ik zou denken de ideale combinatie met de HD24.
De B-inputs zijn beperkt in de EQ en de Aux sectie, maar daarvoor heb je weer een switch dat je van een B-input naar de mogelijkheden van de A kunt switchen. Dat gaat met de "Flip" knop.
 
Dat is inderdaad ook mijn ervaring.
Eén van de twee B-input sends kan je nog wel aan je A-input koppelen door een patchkabel acterin de Topaz te hangen.
Ik weet niet meer precies welke verbinding deze moet maken, maar ik meen de direct output van de A-niput doorlussen naar de B-input ofzo..
Dan wordt het main signaal gedupliceerd over beide inputs en kan je de send alsnog gebruiken op hetzelfde signaal.

Maar ik weet niet meer zeker hoe ik dit destijds precies deed.
En ik kan me ook nog herinneren dat dit trucje slechts bij één van de twee B-sends werkte maar ik weet niet meer waarom dit zo was.
 
Je kan intern eea aanpassen , zie handleiding, of laten aanpassen
Ook kan je alle kanalen tegenlijk monitoren a&b etc
Zou wel waarschijnlijk meteen voor de 32/64 kanaals versie gaan
Beetje reserve is altijd handig
 
Ehm, zie je de prijs ook? (en daarnaast fysiek te groot voor in m'n studio)

Die Ghosts vind je nog voor minder dan 1k, maar 3,5k voor zo'n tafel? Dan spaar ik net zo lief door voor een GSR24.
 
Back
Top