sampler voor live

hiamb

Stamgast
Lid sinds
24 april 2006
Berichten
319
Locatie
België
Waarschijnlijk al de zoveelste thread met een vraag naar welke sampler geschikt is. Maar ik raak er toch niet precies uit.
Ik heb nog geen ervaring met hardware samplers.

Waar ik precies naar op zoek ben:

Hardware
een keyboard, geen zwaar log ding, liefst (redelijk) compact.
Mss een racksampler waar ik dan een midikeyboardje in plug.
Ik neem een bestaand nummer, dat ik op men computer wat in kleinere stukjes snij en die stukjes bewerk/herwerk tot ik samples krijg van +- 5 sec. Die samples zou ik graag in men sampler laden om die bij te hebben op het podium.
Liefst wat geheugen zodat ik toch wel wat samples kan opslaan.

Dit is eigenlijk kortgezegd wat ik nodig zou hebben.


Even hieraan ook een tweede vraag koppelen.
Voor mij zou het eigenlijk ideaal zijn als die sampler waar ik hierboven naar op zoek ben zou geïntegreerd zijn in een deftige lead synth. En dat dit geheel toch nog redelijk compact blijft.

Ik stel mij bijvoorbeeld zoiets als een nordlead voor, waar je een deftige synth engine hebt/ nodige polyfony, eventueel gecombineerd met een (eenvoudige) sequencer en met de mogenlijkheid om ook mijn wav samples in diezelfde bak te laden. Zodat ik mijn sound wat kan gaan layeren. (drums moeten er eigenlijk niet direct bij, die haal ik dan wel extern)

Iemand een idee naar wat ik precies op zoek ben, misschien maak ik het wat moeilijk met de hardware en moet ik andere middelen zoeken.

Als iemand het wat helderder zou kunnen maken voor me alvast bedankt.
 
Ik zou gaan voor een Yamaha Motif ES / XS of een Fantom van Roland. Deze bevatten geheugen om samples in te laden. Hoeveel geheugen weet ik ook niet maar dat kan je bij de fabrikanten op de website zo tevoorschijn halen. Het bewerken van de samples doe je thuis op je PC en vervolgens de samples in je Motif / Fantom laden.
 
dus je wilt
-een synth (v.a. of rompler ?)va ...vele keuzes