Roland VM-7000 systeem

:halleluja

hey ronny,wat leuk je weer te spreken

ik zal het proberen met die update ik heb inderdaad op de master processor op alle kanalen een compressor/limiter of expander
ik heb vandaag nog een tweede vm 7100 console binnen gekregen en een vm 24 e uitbreiding

ik zal dit komende weekend ook met de aansluiting van de r bus op de vm 24 e experimenteren.
ik heb ook nog een vs 2480 recorder met twee r bus aansluitingen
mischien kan ik het aantal ingangen van de vs 2480 gebruiken om mijn ingangen uit te breiden via de r bus

ik zal je mijn bevindingen natuurlijk laten weten.

groeten,arnold
 
Wat een prijzen,...

Wat een prijzen,...

Er staat op dit moment een hele complete set te koop op Ebay in Duitsland.
Ik bied natuurlijk lekker mee want ik wil er nog een set bij hebben voor het geval dat er iets uitvalt.
Maar sjeuz,...wat loopt die prijs op zeg ! !
Alleen dat losse remote'tje (VE-7000) staat nu al op ongeveer 350 Euro. Ik dacht dat dat wel bleef hangen rond de 150 Euro.
De VM-7200 en VMC-7200 staan al op 1500 Euro.
Een losse VM7200 staat al op 805 Euro.
Ik had een beetje gehoopt dat ik de gehele set had kunnen kopen voor ongeveer 1500 a 2000 Euro maar dat gaat dus niet lukken. De totale prijs ligt nu al op 3000 Euro en het bieden gaat nog twee dagen door.
Ik had er geen idee van dat deze sets zo gewild waren.

Maar intussen weet ik natuurlijk ook al wel waarom. Het klinkt als een dijk.
Inmiddels heb ik het hele spulletje aan de praat en ben dik tevreden.
Het is een goede beslissing geweest om over te stappen op dit systeem.
 
Afgelopen weekend heb ik de gehele set aangesloten.

Even over het geluid: Lekkere krachtige warme sound. Dat had ik niet verwacht. Ik vind de set goed bij mijn oren passen. Ik heb nog even Yamaha overwogen in het verleden maar dat klinkt een stuk killer en het lijkt wel alsof het harder klinkt. Ik bedoel dan dat het pijn doet aan je oren na een tijdje.
Ik heb nu een paar uur zitten mixen achter het systeem en ik werd niet moe.
Als afluistering heb ik er een stel 1031's achter hangen van Genelec.

Omdat de Cascade-kit het niet doet moest ik de beide sets op een andere manier aan elkaar koppelen. Dat is gelukt alleen werkt nu de PFL-funtie niet helemaal goed maar dat wist ik van te voren.
Grootste probleem was om de flexbussen met elkaar te verbinden die naar buiten lopen (Externe randapparatuur).

Nu ben ik op zoek naar een derde complete systeem die ik mee kan nemen op locatie. Flightcases heb ik zelf al :)
Dus weet je nog wat te staan dan hoor ik het wel :mega:
 
Hallo,waarom werkt je cascade niet??????is het hardware matig denk je,want Arnold had hetzelfde voor dacht ik,je moest blijkbaar als alles geïnstalleerd was,een nieuwe project aanmaken en dan ging alles wel,anders mail je maar effe naar hem.
Succes
 
Wat is er aan de hand:
Bij het opstarten van de complete gecascadeerde set worden beide systemen volledig herkent. Dat is dus een normale situatie.
Als alles is opgestart en ik wil de tweede unit wil selecteren is dat onmogelijk.
Nu doe ik de beide systemen uit.
Als ik de cascade-kabel loskoppel doet de "slave"-console helemaal niets bij het aanzetten. Alles wordt herkend maar er is geen audio.
De "master"-console werkt dan perfect.
Als ik de master-, en slave-board van de cascadekit omwissel doet de andere console het niet.
De usersmanual is zeer onduidelijk als het gaat om professionelere zaken.
Zo ben ik ook al iets raars tegengekomen als het gaat om het sync'en (MTC) aan de rest van de studio.
Uiteindelijk ben ik alleen maar een mengtafel nodig met heel veel inputs en een paar outputs en dat heb ik voorelkaar gekregen maar ik zou het toch wel fijn vinden als de cascade-kit het gewoon zou doen.
 
Zojuist even contact gehad met Roland Benelux.
Inderdaad moet je eerst een nieuw project aanmaken na installatie.
Vreemd dat ik dat niet kan vinden in de usersmanual.
Daar in staat namelijk dat je na installatie gewoon de 2e unit zou kunnen selecteren etc.
Ik zal er wel overheen hebben gelezen of het staat op een plaats waar je niet zo 1 2 3 verwacht.
Ik ga op zoek en hou jullie op de hoogte.
 
Juist hetzelfde probleem dat Arnold (aka Balthazar)heeft voorgehad :-)
Staat inderdaad niet in de manual,zo zijn er inderdaad nog wel dingen die duidelijker mochten in die manual,maar ja.......
het systeem zelf maakt alles goed ;-)
Alles zal nu wel zoals het hoort werken,tot later hé :-)
 
cascade

cascade

hoi mike
ik hoop dat die mooie set van je werkt naar behoren.
ik heb nu inmiddels drie vm 7100 mixers en drie processors
twee processors zijn in cascade met 1 mixmodule
ik had inderdaad vorig jaar toen ik het kocht problemen met de cascadekit

ik kreeg het niet voor elkaar maar na lang prutsen is het me gelukt.
het is heel belangrijk dat je je systeem reset in de factoryreset en dan een nieuw defaultproject aanmaakt.

als je dit doet dan werkt het direkt,ik heb het meerdere malen weer gereset en opnieuw een project aangemaakt.
ik heb geen last meer gehad van een weigerende 2e processor.
er doet zich enkel wel een ander probleem voor:

bij de eerste processor doen de dynamische effecten zoals de compressor of de gate het perfect maar bij de second unit werkt dit niet en ik kom er maar niet achter wat dit is.
ik vind dat erg jammer want ik ben altijd verplicht om bv drums op de eerste rij te zetten
mischien ben je er achter wat het zou kunnen zijn.

voor de rest heb ik al heel wat shows er mee gedraaid en met succes.
ik doe er frontmix en monitormix tegelijk mee en het bevalt me perfect.

als je vragen hebt dan hoor ik het wel:dj:
 
Hallo,Arnold,is van die tweede processor het OS uptodate???
Weet het wel niet meer zo vanbuiten,maar als je die OS update,
is dat nu weer alleen via de VM controller die het automatisch doorstuurd naar de processor's,of moet je iedere unit apart updaten,zoja,kan misschien daar het probleem zijn.
 
Ok dan,...ik ben ook een heel stuk verder gekomen.
Ik heb inderdaad de Cascade-kit aan de praat gekregen. Werkt helemaal te gek. De bussen die met elkaar verbonden moeten worden zijn nu met elkaar verbonden. Dus ik zou nu één enkel groot systeem hebben waar ik alles mee kan wat voor mij de bedoeling is.
MAAR ! ! ! Wat ik ook doe; de beide meterbruggen doen exact hetzelfde. Ik heb van alles geprobeert maar ik krijg de meterbruggen niet separaat van elkaar. Ik vond het nou juist zo fijn dat ik over veel metering kon beschikken maar de cascade-kit ondersteud dit helaas niet.
Ik krijg met de cascade-kit dus niet 1 x 48 meters maar 2 x 24 meters met dezelfde funties. Jammer.
Wel kan ik elke console naar elke processor routen. Ik heb dus wel de beschikking over heel veel layers van telkens 48 faders. Perfect.
Maar helaas. Geen uitgebreide metering.
Dus heb ik na heel veel instellen en omsteken de cascade-kit verwijderd en heb ik de beide tafels middels een speciaal summing-systeem weer aan elkaar gekoppeld.
Werkt ook prima en zonder al te veel problemen kan ik er zo nog een compleet systeem aan koppelen op deze manier.
Het enige dan niet goed functioneerd (Natuurlijk) is de PFL/AFL-functie. Dat hoeft van mij ook niet.
In ieder geval bevalt het me prima allemaal en wil ik er graag nog een compleet systeem bij voor "on the road".
Ik weet nu vrij goed wat je ermee kunt doen en vooral hoe het klinkt. Ik ben dik tevreden.
Oh ja, Ik gebruik nu 78 van de 96 inputs dus,....
 
Back
Top