Sequencer polymorph

Otlen

Lid
Lid sinds
14 februari 2006
Berichten
6.595
Locatie
The cosmos
Hoe kan ik de sequencer van de polymorph gebruiken om externe synths aan te sturen? Ik kan in de handleiding niets vinden en ook in de menu's vind ik niet zoiets. Toch heb ik ooit ergens gelezen dat het wel kan.
 
was het niet midi mode on/ off/ ext ? en dan ext gebruiken.
ik weet nog wel dat je moest kiezen of intern of extern aansturen. zit vast in het global of system menu.

succes
 
Ja midi local off dan stuurt hij noten uit. Maar de rest van de sequencer lijnen stuurt hij die niet door (filter cutoff bijv)? Ik heb tx parm etc allemaal op on staan.
Jammer als dat niet kan.
 
gelet op de tijd en qm, is het misschien sysex. heb je je filter uit?
 
Leo is de Quasimidi expert bij uitstek :D
 
Origineel geplaatst door Leo
gelet op de tijd en qm, is het misschien sysex. heb je je filter uit?
Filter? Ik gebruik alleen hardware, via een unitor8... daar zit geen filter in dacht ik... wat natuurlijk wel kan is dat de sysex info die de pm verstuurt op bijv een filter cutoff een andere sysex waarde is van bijv. een waldorf pulse dat het daarom niet werkt.
 
kijk de evolver kan dat weer wel ast goe is ....
alleen dan heb je niet drie sequencer lijnen over voor modulatie naar buiten
das geintregeerd alleen voor deinterne sequenced sounds
:{ :Z

t lijkt mij niet zo dat je ver hoeft te zoeken en dat een synth hulpmiddel dus moeilijke sysexstrings gaat uitpoepen en die jij dan weer moet converteren naar idd bv een waldorf puls

moet gewoon not on en note off uitgeven ,...
vraagt t anders levka die heeft een sirius en das niet zoo hele andre machine [ denkik ]
qa sequencer

in princiepe zou t zoo moeten werken dat je bv de tonhoogte opkanemen inje qbase en dat weer as file kan gebruiken om bv t filter van eenandre synth te moduleren
soort virtueel met cc,s controolerdata

sc6
 
sirius en polymorph zijn totaal verschillende sequencers.
wat is en unitor 8? midi patchbay? stuur je zo van polymorph naar ander apparaat, zonder pc/software?

sysex is exclusive, in die boodschappen zit bv sowieso al een code van het betreffende apparaat verborgen, als ik me niet vergis. met bv cubase zou je kunnen zien of de polymorph wat uitstuurt, en zoja, wát.

als ik wel eens last had van midi-apparaten die een verschillende taal spraken, zocht ik altijd de paar eigenschappen die ze gemeen hadden, bv aanslaggevoeligheid programemren naar het filter, als een sequencer die wel uitstuurt. zo kom je ook vaak wel ver. begrijp je me of is het wartaal?
 
Origineel geplaatst door Leo
wat is en unitor 8? midi patchbay? stuur je zo van polymorph naar ander apparaat, zonder pc/software?

Ja een midi patchbay, emagic unitor 8. Idd direct van de PM naar een ander apparaat, geen pc/software. Mijn hele setup is een hardware-sync-setup zeg maar. De unitor is het hart en de master midi clock is een mobius (die is volgens mij het strakste qua timing).

als ik wel eens last had van midi-apparaten die een verschillende taal spraken, zocht ik altijd de paar eigenschappen die ze gemeen hadden, bv aanslaggevoeligheid programemren naar het filter, als een sequencer die wel uitstuurt. zo kom je ook vaak wel ver. begrijp je me of is het wartaal?
Nee is geen wartaal. Het zou dus best kunnen dat het niet gaat, dus enkel note on/off (dit werkt al)? Wat jij en Rond bedoeld is via cubase een soort vertaalslag maken? Maar ja, dan heb ik een computer nodig...

Ik denk dat de sequencer van de sirius geen 3 lijnen heeft (4 incl. toonhoogte), was dat maar waar, een polymorph met toetsen... volgens mij heeft de sirius een step sequencer a la 309. Maar dat terzijde...
 
nee, de sirius heeft wel degelijk 4, nee 3 lijnen, zeker intern, en volgens mij ook naar buiten te sturen. dikke kans dat die al met mid controllers werkt. jammer dat de klanken zo niet uit de verf komen. de sirius is best een leuk ding namelijk en al voor rond 300 te vinden. en dat vind ik niet zo gek.
 
Origineel geplaatst door Leo
nee, de sirius heeft wel degelijk 4, nee 3 lijnen

Ow, dat wist ik niet. Ik dacht alleen een pattern/step sequencer.

en al voor rond 300 te vinden. en dat vind ik niet zo gek.
Staat er nu een op MP geloof ik en zelfs hier op SF. Maar ik hoef hem niet.
 
Back
Top